Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

M28i22l80a33n 83V83á92c27h41a

25. 9. 2015 13:20

"Donutit lidi chovat se „správně“ tím, že jim to nakážeme, ne tím, že v to věří, prostě nefunguje."

Docela by mne zajímal recept jak donutit lidi chovat se správně třeba v případě, že topí v zimě v kotlech různý odpad včetně plastů. Těžko učit někoho kde platí, že kde nic není ani čert nebere! :-/

3 0
možnosti
MB

Vytrháváte z kontextu, řeč byla také o spotřebě, tedy menší spotřeba, méně emisí a na spotřebu lidé slyší!

3 2
možnosti
TF

Tak jsem tak přelétl blogy od autorky a koukám že je takový Brouk Pytlík ;-D Všude byla, všechno zná a ke všemu se musí vyjádřit ....přestože o tématu nemá ani ponětí ;-)

3 3
možnosti
PH

P65e41t29r 73H75á96j45e27k

26. 9. 2015 21:37

A nemohl byste být konkrétní - co je jinak a dokázat to?

1 0
možnosti
MR

Jde o to, že vlády nastavily v poslední době, řekněme na konci prvního desetiletí nesplnitelné normy tak, aby to auto nějak slušně jezdilo. Mimo nákupní tašky typu Citroen 108, ale když máte rodinné auto kombi, tak ho uživit není legraci a musí ho ten motor rozumně utáhnout, aby se dal předjet kloboukář s vajíčky. V některých státech USA, ale i v EU EURO 6 už jsou drakonické normy. Takže ne Avie, po tom nikdo nevolá, ale normy na EURO 4 jsou nesplnitelné v reálném provozu, nota bene když se nesmyslně ženou za CO2 i NOx, to se trochu vylučuje. Uvažujte hlavou, než něco plácenete !!!!!!!!!!!!!!

2 1
možnosti
RK

R81e35n97é 61K37r79e20l85l

25. 9. 2015 12:35

Lhát se nemá. Považoval bych za hysterickou hlavně autorku tohoto emočního článku. Neletím na kongresy, ani nejsem angažovaný zelenáč, ale snížení emisních limitů je možné, jak postupně ukazuje konkurence, a když je "sranda s autičkama" hlavní důvod pro odmítnutí postupného snížení emisí v nových výrobních sériích aut, tak byste na IDNES radši neměla komentovat.

3 3
možnosti
Foto

V tom posledním odstavci má autorka hrubý problém: nejde o emise skleníkových plynů, ale o NOx. Nejde tedy o žádné oteplování, ale o například o přízemní ozón, který je v létě ve městech dosti nepříjemný. NOx též dráždí dýchací ústrojí a zhoršují respirační choroby (vznikají kyselé částečky). Pokud někoho v létě v centru města pálí oči, může mít problémy právě kvůli NOxům.

Zelení létající na kongresy mají jistě velký dopad na oteplování a životní prostředí. Za přízemní ozón a NOxy ale letecká doprava opravdu nemůže (snad kromě blízkosti letišť).

Emise NOx nebyly překročeny jen trochu, ale násobně. Ta auta nejen nesplňovala za reálného provozu předepsanou EURO5, ale ani EURO3 (to byla nejstarší norma, která regulovala NOx u dieselů).

Co se týče globálního oteplování, tak NOx naopak proti němu údajně pomáhají, protože tvoří radikály, které štěpí metan, který je významný skleníkový plyn. Čili VW naopak emisemi bojoval proti globálnímu oteplování, bohužel na úkor zdraví obyvatel velkých měst.

Škoda, že se autorka vyjadřuje (na úkor zelených mužíčků) k něčemu, čemu nerozumí.

8 4
možnosti
RK

To je totiž autorčin problém, má grafomanskou potřebu se vyjádřit i k tomu, o čemž ví naprosté prd. Podobnost třeba s Tomiem apod...čistě náhodná:-)

0 3
možnosti
SN

:-)....Jak je vidět podle výše karmy, většina čtenářů Vašeho článku, s Vámi určitě souhlasí. Včetně mně. Když jsem se postavil za podzimního rána ještě za tmy u dálnice z Brna na  ROusínov a u odbočky na Slavkov a viděl tu uhánějící šňůru kamionů ze třech směrů, a představím si, že tohle to a v daleko větším počtu se děje na podstatné části zeměkoule, tak těch několik aut, co sice mají katalyzátory, ale ne podle normy, je z mého hlediska zanedbatelné! Konkurenční boj zuří a je třeba využít každé příležitosti, jak konkurenta natřít! 

    Ale.....už v minulosti byly vyrobeny dobře funkční a relativně levná elektrická auta, jejich používání odloženo do nekonečna. Přece se nebudeme omezovat prodej nafty, potažmo benzinu, která je pro těžaře pro těžaře, super ziskem!  R^R^R^

1 0
možnosti
MM

Předně je dobré vědět, kdo jsou klíčoví hráči. Automobilka VW je vlastněná zemskou vládou a má nestandardně dobré vztahy se spolkovou vládou. Někdy to vypadá, že německá vláda už celé léta skáče jak VW píská, žádná německá automobilka nemá takový vliv. VW má rozhodující vliv na výkon německé ekonomiky i na zaměstnanost. Přímo nebo nepřímo vstupuje prakticky do všeho. Druhý významný hráč je nevelká nezisková alarmistická organizace ICCT. Jejími členy jsou většinou osoby ze světa opět blízkého vládám, tedy regulačních orgánů, vědeckých institucí a podobně. Organizace žije z  grantů (asi 10 mil. USD za rok), největší dojná kráva je alarmistická platforma Climate Works, na jejím financování se mimochodem projektově podílí jistá Ford Foundation. Nehodlám tím ani trochu naznačit, že Ford za skandálem stojí, spíše naopak, pravděpodobně je jeho pozice stejná jako VW, jen reagoval flexibilně. Další klíčový hráč je americká agentura EPA. Ta má narozdíl od aktivistů výkonnou moc.

Dog eat dog. Je to legrace sledovat, jak americké provládní neziskovky likvidují německou vládní automobilku. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

13 0
možnosti
FL

V celé kauze vidím nádhernou ukázku toho, že auta jsou opravdu inteligentní. Auta poznají, že jsou na kontrole, umí se přetvařovat a lidi jim to roky baštili :-)

10 0
možnosti
OP

Dáma, zdánlivě sečtělá, si protiřečí. Na jedné straně tady plive na "zelené mužíky" a současně tvrdí, že dobrovolně to nefunguje, pouze u ní ano. Pochybuji že dobrovolně jezdí do práce na kole, zato se dobrovolně těmto lidem vysmívá.

2 5
možnosti
LH

Obvykle s vámi moc nesouhlasím, ale v tomto zcela. Napsala jste takřka přesně můj názor na celou "kauzu".

5 0
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,51
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články