Děkujeme za pochopení.
V70l55a76d55a 70S35i21m68o76n73i88k
Paní autorka by se hodně divila - podle Němců ze starší generace byla značka made in Germany poškozena velmi zásadně. Když už nikde, tak v Německu samotném.
L42u43b13o79m63í32r 96B73o16u59š22e
Že zelení blázni ? Tak to je pohádka pro malé děti. Zelení blázni řádí už 30 let, ale dnes šlo o to, aby byl zlikvidován koncern Volkswagen. Cui bono ? Hádejte a můžete třikrát. Který zaoceánský stát stojící na hraně státního bankrotu nepotřebuje dovážet auta, ale svá auta naopak vyvážet ?
M53a32r87t33i35n 10D47l11u18h81o72š
Ten článek je ale blábol.
Hlavními lobbisty pro normy Euro 3,4,5 a 6 jsou samozřejmě evropské automobilky v čele s VW a žádní ekoteroristé. Je to totiž způsob jak bránit dovozu levných čínských a indických aut na evropský trh (pod záminkou že tyto normy nesplňují).
O to je ten podvod pikantnější.
Z59d56e40n85ě74k 89V28o80k91u87r98k76a
A co tohle ?
Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.
J71a81n 55V71e15s41e68l56ý
Jenže v případě lodí se jednalo hlavně o SO2 (v naftě a benzínu prakticky není). Píšu jednalo, protože už platí mezinárodní dohoda obsahu síry v palivu pro lodě, která efektivně snižuje emise SO2 na desetinu.
A navíc regulace NOx je dělána hlavně kvůli jeho nepříznivému vlivu na život lidí, tj. na moři nevadí. Když jde z výfuku ve městě lidem přímo pod nos, tak to vadí MOC.
A57l16e55š 35V67o34n53d54r83á23k
Mňo, jako ekonomka byste mohla vědět, že ekologie je hlavně obrovský byznys a tahoun ekonomiky. V současné době je to právě ekologie, co táhne vědecký pokrok. Ono právě díky "zeleným" jsou naše peněženky plnější a navíc díky nim dýcháme zdravější vzduch. Takže já bych je zas tak nezatracoval…
Od ekonoma bych prostě čekal trochu kvalifikovanější pohled na věc.
I37v42o 17H52e28b69e70l21k43a
tak paní je v dnešním komentáři úplně mimo.
v první řadě je za své jednání odpovědný VW. Udělal několik chyb a špatných rozhodnutí. Tak teď za to musí zaplatit.
1) Má ta společnost miliardy na marketing, právníky a lobisty, mohla je použít aby zabránila schválení "nesmyslných norem". Proč tak neudělala?
2) Dává miliardy do vývoje, měli vymyslet řešení, které bude funkční a legální. Místo toho vymysleli podvod. protože si spočítali, že díky tomu vydělají víc.
3) Nejen že by měli zaplatit ty obří pokuty, ale všechny takhle vyrobený auta by měli být přeřazeny do správné normy a VW by měl za to zaplatit každému majiteli auta náhradu škodu.
V43l35a25d42a 78S24i97m85o42n88i34k
K bodu 3 - jaká měřitelná škoda vznikla uživateli, kterého do minulého týdne ani nenapadlo se podívat, jestli ten motor pod kapotou vůbec je.
L57a97d82i33s46l92a40v 46H62a66d64r80a57v20a
teď mají přijít 2 extrémně teplé roky, až se budete péct, brutálně šetřit vodou a kupovat jídlo o 100 pct. drazší, vzpoměňte si na ty blázny
J44a49n 63P36a64n96e22k
Ano, protoze nikdy v minulosti teple roky nebyly, ze?
R20o84b49e87r47t 84B21a23l14a63b70á23n
Rozhodně nehodlám zelené mužíky obhajovat, ale v tomhle případě jsou z obliga. Je za tím jen nenažranost a nestydatost pramenící z křupanské nadřazenosti.
P73a79v43e34l 28M81o76r39a74v79e13c
S hlavní zprávou (forma regulace "nezelených" aut je špatná) bych i souhlasil, ALE:
1) Titulek je bulvarizující a nepřesný. VW nesrazili na kolena žádní zelení blázni. On se tam srazil sám. On podváděl, on je přímo zodpovědný za tu kauzu, zelení jen nepřímo. To je jako obvinit Velký třesk ze všeho (protože tím vše vlastně začalo, žejo).
2) Když už chceme hledat viníka a jdeme ke kořenům, proč paní ekonomka nepokračuje dále? Proč zelení přišli s tou regulací? Protože auta měla velký negativní dopad na živ.prostředí. Proč to? Protože máme kulturu automobilismu (za tu můžou US automobilky které kulturu agresivně a nemorálně vnutily ve 30.letech v USA a odtamtud se to rozšířilo celosvětově) a protože automobilky schválně lpí na neekologickém palivu - ropě a schválně ignorují či zašlapávají do země jeho alternativy (kdyby šel stejný objem peněz jak jde do výzkumu vylepšení naft.motorů namísto toho do paliv.článků, všicyni jezdíme s paliv.články). Ale konzervativní automobilky nechtějí riskovat (což má logiku).
Takže o krok dále v hledání viníka jsou na vině zase automobilky?
Díky argumentům přitaženým za vlasy ("tamten udělal něco špatného, a proto já udělám toto špatného, ALE on bude za můj čin zodpovědný").
Všechny ty kroky (vnucení automobilismu, zelené regulace, podvod VW) jsou špatně, ale za každý z nich je jen JEDEN viník: ten kdo jej provedl. Nikdo jiný. Nikdo je nenutil daný krok udělat..
- Počet článků 685
- Celková karma 43,58
- Průměrná čtenost 20184x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.