Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RT

Prekvapujeme ze pani reditelka broji proti zpoplatnovani IAD v centru Prahy.

Rada velkych mest je v tom pritom dal, znamy je napr. Londyn 

http://www.visitlondon.com/traveller-information/getting-around-london/congestion-charge

Pritom ji podobnym se to vyplaci, prumerne setrive cechy poplatky za parkovani od cesty do centra odradi a jim prakovani usnadni.

Pridat k tomu zpoplatneni vjezdu po vzoru City by presmerovalo i tranzit pres centrum mimo - do Blanky anebo MHD.

Zustali by jen ti, kteri jsou ochotni za udrzeni sveho pohodli a statusu zaplatit. 

Pani reditelka by pak i z okenka sveho SUV videla mozna trochu jine mesto a nepsala demagogicke clanky jako tento.

0 1
možnosti
PM

To je dokonala logika...v Praze jsou kopce a proto je nesmyslne jezdit tu na kole. No tak to podle tohoto vzorce uvazovani je tady nesmyslne jezdit i autem...protoze je to do kopce, spotrebuje se vice PHM, je to neekonomicky atd...

Procpak se asi Praha, v hodnoceni prijemnosti ziti ve velkych mestech, nachazi az kdesi vzadu? Urcite to bude tim, ze tady mame malo aut:-))

0 1
možnosti
MH

M98a92r52e24k 17H38r72u22b67y

23. 8. 2015 16:42

A to clanek jeste nepostihuje nejnovejsi napad mestskych casti, modre zony se systemem tzv. kyticek. Tohle uz neni zelene, to je na bilou vypolstarovanou mistnost 8-o:-/Rv

1 0
možnosti
KS

Ty zóny vymyslel nějaký chytrák. Znám lidi, za nimiž jezdí rodiče občas na víkend, ale musí parkovat o čtvrť dál, kde zóny nejsou. Když já chci někam jet, kam bych dojel autem za dvacet minut, musím se vláčet hodinu MHD a sledovat kyselé ksichty spolucestujících, kterým děsně vadí, že zabírám místo kočárkem. Do toho musím pořád používat ty špinavé výtahy...

2 0
možnosti
JM

Díky parkovacím zonám jsem přišel o fakt místo, protože jsem měl končit v 22 h večer a bus mi přijížděl k nám v 23:15. Jen si to někdo vyzkoušejte jezdit celý rok v tenhle čas, když vám auto stojí u domu, ale vy nemáte kam zaparkovat. Si vzpomínám na ty časy, jak jsem jako debil čekal v mrazech 20 minut na tramvaj a běžně pak ani nejela a čekal dalších 20 minut. Kdo nezažil, nepozná a neuvěří a bude furt mlátit tady kecy, jak jsou  park. zony důležité. Je zajímavé, že se u nás před domem nedalo v deset večer zaparkovat, ale ironicky řečeno, to tam přeci stáli ti oškliví SPZ S a U. Ne vy  ti s tím U a S tam bydleli, jako já.

2 0
možnosti
JV

Pokud něčemu nerozumím, tak se k tomu nevyjadřuji. Tohoto hesla se autorka nedrží, ba jde přímo proti němu.

Víc komentáře není třeba, je to hrách na stěnu, respektive perla svini.

0 6
možnosti
MP

Svou první větou byste se měl řídit sám, a Vaše v závěru použité rčení je také pravdivé, je to pro Vás škoda ;-)

3 0
možnosti

Tak zóny jsou 3,14čovina, o tom žádná, no snad je změní a překreslí. Když si jdu jen "koupit židli" tak na ně dlabu, asi těžko vás odtáhnout, když někde stojíte 5 minut, že jo...

Nicméně už z tou tramvajenkou je to klasická fabulace. Těžko ji budete vyhazovat, protože sleva na parkovací kartu bude ve výši tramvajenky, takže pořízením a vyhozením neušetříte. Navíc vždycky slýchávám o těch, co jezdí autem po centru, že jednou jenom když MUSÍ. No tak pokud tedy budou mít tramvajenku, tak když pojedou třeba jen na úřad, nebo za kamarádem na jedno pivko, tak budou mít tu tramvajenku...

a k té věci s koly, tak nikdo netvrdí, že jsem jako Holandsko, ale měli bychom být, ne v tom, že zplacatíme naše hory, ale v tom, že dáme lidem volbu. Každé slušné moderní město je protkáno cyklosteskami. Bohužel u nás je tolik "slušných lidí", kteří mají potřebu psát o tom, jací "teroristé" jsou příznivci cyklistiky, když se snaží vybojovat svou spolúčast na veřejném prostoru. Smutné - a to sám na kole nejezdím. A vrchol blábolení je právě zmínka Blanky, jsem si jistý, že všechny cyklostezky, co jich jen v Praze je, nestáli ani zlomek ceny, tunelu, který je JEN A POUZE pro automobilisty.

0 8
možnosti
JL

Takže Blanka není i pro ostatní občany, když svede dopravu pod zem a zkrátí ji?

4 0
možnosti
Foto

Umíte psát s větším nadhledem. Že by vás to fakt štvalo? :-)

1 0
možnosti
VJ

Paní Šichtářová, možní rozumíte ekonomice, ale expertem na dopravu tedy nejste a ani lehce humorný styl jej z vás neudělá.

Zlepšení vzduchu ve městě opravdu pomůže omezování osobních aut a posílení MHD. Je potřeba vybudovat síť kapacitních komunikací tam, kde tolik nevadí a z nich obsluhovat jednotlivé "neprůjezdné" oblasti. Chápu, že MHD má své mouchy, ale jejich řešení je otázkou nás všech. Pokud budeme na DP vyžadovat kvalitu, pokud budeme "vyhazovat" smrdící bezdomovce a sami se tam chovat slušně, pak to půjde. Mimo jiné to potvrzuje mnoho studií ze zahraničí, ale vy jste asi chytřejší.

Parkovací zóny v Praze jsou velmi dobrým nástrojem regulace, aby lidé více využívali MHD. A když potřebujete jet fakt autem, tak jsou oranžové a zelené zóny, případně jiná placená parkoviště. Navíc i na té modré zóně můžete na chvíli zastavit pro nakládku/vykládku. Není to ideál, ale alespoň mají rezidenti možnost zaparkovat blízko svého bydliště.

Podle mě z vás v tomto článku vedou pouze vaše zájmy, že vy chcete jezdit autem do centra, ale už je vám jedno, že to tam dalších půl milionu lidí čuchá.

PS: jestli ochranu životního prostředí a zdraví lidí ve městech považujete za ekoterorismus, tak vás asi už vážně pohltila dnešní doba peněz a drancování na úkor budoucích generací. :-/

5 7
možnosti
JK

"Zlepšení vzduchu ve městě opravdu pomůže omezování osobních aut a posílení MHD."

Nemáte pravdu. Lidé osobními auty jezdit nepřestanou jen proto, že vy si to přejete. A rozhodně nezačnou jezdit MHD jen proto, že si to přejete. Někde jsem tu psal, že jízda autem zpravidla není samoúčelná. Ti lidé nejezdí autem proto, že by je to bavilo, nýbrž proto, že je to pro ně lepší než ostatní způsoby. Namátkou znovu zopakuji - matky, rozvážející své ratolesti do škol a školek, při cestě domů z práce pak ještě udělají nákup pro celou rodinu. Podle vás by měly jezdit MHD, rozvážet a svážet děti MHD, jezdit nakupovat MHD a večer si pak zahodit nohy a ruce.

Obchodníci, kteří musí denně udělat několik schůzek s klienty a skutečně nemůžou jezdit MHD, protože by nic nestihli a navíc by z toho dobytčáku vypadali dost použitě.

Řemeslníci, co si vozí vercajk. Nemají toho zrovna málo, ale podle vás by to měli tahat MHD.

Lidé, pro které je jízda autem do práce časově výrazně výhodnější. Podle vás by měli denně zahodit hodinu času a strávit ji v MHD.

Tihle všichni lidé budou jezdit autem i nadále. Snížíte kapacitu cest, budou o to déle stát v kolonách a tím více splodin vypustí. Zavřete jim jednu nebo dvě cesty, pojedou jinudy a o to hustější doprava v tom místě bude. Jakkoliv je budete zkoušet šikanovat, vrátí se vám to dvojnásob. Nejste tu sám na tom světě a ostatní se nebudou řídit vašimi přáními. Smiřte se s tím.

9 1
možnosti
RK

Ja myslim, ze parkovani v Praze bylo vzato za spatny konec. proc nedat vsude hodiny s tim, ze kdo by chtel, mohl by si koupit kartu rezidenta? Pak by se to sakra vycistilo.

1 0
možnosti
JK

Přesně moje řešení.

1) Všude hodiny - ekvivalent současné oranžové zóny, tedy cca 40kč za hodinu, a to celých 24 hodin.

2) Prodávat roční, půlroční a měsíční parkovačky (nikoliv rezidenční karty) na konkrétní čtvrti, a to komukoliv, kdo si požádá. Cenu bych viděl tak 20 tisíc za tu roční, což vyjde plus-mínus na sedmnáct stovek měsíčně. To není moc. Za parkování na parkovišti zaplatíte výrazně víc.

0 0
možnosti
  • Počet článků 684
  • Celková karma 43,37
  • Průměrná čtenost 20213x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články