Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Me vzdycky napadne, jestli se po placeni kartou nebudou ta kvanta dat zneuzivat pro marketing.

6 0
možnosti
JM

Nebudou. Již se zneužívají.

5 0
možnosti
JC

Vrátíme se opět na začátek k výměnnému obchodu. Já tobě brambory, ty mě boty. To bude teprve legrace.

11 0
možnosti
JM

Šmankote, mám humanitní vzdělání a tady jsem bezpochyby vedle! Láteřím s Harpagonem: "Neberte mi mé penízky!". Ačkoliv platím kartou všude, kde se dá. Nebolí mne to. Vysolit z peněženky bankovky i mince mne přivádí ke smutku.

Jen pro zasmání: můj tchán (nar. 1917, Slovák) se těšil: "První výplatu jsem propil!" Po mnoha letech, v Penzionu pro důchodce: " První důchod v eurech mi někdo z pokoje ukradl!".

3 1
možnosti
JM

Povedený článek paní kolegyně.

2 1
možnosti
VM

Víte. Ono to není tak jednoduché. Ono přeci nejde jen o obchodníky. Já míval sousedku, hodně starou paní, a ta když něco potřebovala tak jsem ji pomohl. A tak mi třeba za vymalování bytu, kromě zaplacení materiálu (nejsem malíř pokojů) dala ještě dvě stovky "na pivo". A nebo mám doma pneumatiky navíc, co mi zbyly po prodeji auta, tak jse je nechal známému za pětikilo. Atd atd. To už jsou lidé tak hloupí, že z ubohé pohodlnosti chtějí, aby i o takovýchto "příjmech" věděl velký bratr? Jestli Vy někdo to chcete, tak já teda určitě ne.

13 0
možnosti
JM

Pokud prodáte něco, z čeho jste už při nákupu zaplatil daň z DPH tak by to nemělo být znovu nijak zdaněno, stejně jako není zdaněno vrácení koupeného předmětu a následné vrácení částky kterou jste zaplatil.

0 4
možnosti
PO

P76a84v30e12l 77O73t50a

29. 5. 2015 14:15

tak se vrátím ke zlatu. já se chci v něčem přehrabovat, jako strýček Skrblík!

3 0
možnosti
PN

Všechno se dá podepsat, ale skutečnost je ještě horší. Zapoměla jste na pár věcí:

1.) Největší noční můrou bankéřů je "run na banku" a vybírání hotovosti, což je systém, který dnes položí jakoukoli banku o které se provalí, že je v tablech. To by nebylo možné. Pokud by si střadatelé přesouvali konta do jiných bank ta si prostě od ostatních bank vezme úvěr a zase bude při likviditě. Bankéřům by se hodně ulehčil život.

2.) Pro vlády a centrální banky by to bylo úžasné terno. Od doby, co existují fiat money si hrají s inflací. V posledních letech ovšem kvantitativní uvolňování neznehodnocuje úspory inflací (jaká to drzost) ale nafukuje bubliny akciových a nemovitostních trhů. V prostředí, kde existují pouze elektronické peníze, vláda a centrální banka, (pokud budou mít pocit, že lidé moc spoří a neutrácejí a tím nestartují ekonomiku), budou moci klidně zavést negativní úroky a snižovat úspory daněmi z účtu. Takže parlament si odhlasuje třeba daň 10% ze zůstatků vech účtů a lidi začnou okamžitě utrácet jak šílení a startovat ekonomiku, protože budou mít na výběr pouze dvě věci - buď si za své úspry něco koupí, nebo jim je sebere stát a nedostanou nic. Což neznamená, že stát jim potom ve stáří nesdělí, že důchod nedostanou, že si měli "našetřit". Nakonec už máme částečný precedens v Řecku - stát sebral tuším půlku zůstatků na účtech nemocnicím a školám s tím, že jim to vrátí až bude lépe (= nikdy). Bezhotovostní systém prostě umožní vládě toto udělat VŠEM střadatelům, kteří mají nějaké úspory. Kdyby něco podobného zkusil dnes, tak si lidi vyberou úspory z bank v hotovosti, což by byla smrt bank, ergo stát to udělat nemůže. Až nebude hotovost, nebude obrana - jenom koupit investiční zlato či stříbro - a to stát jistě zakáže. Nucené výkupy drahých kovů zde byly už ve 30tých letech v USA a za bolševika i u nás.

NOT GOOD

32 0
možnosti
VM

K bodu 1) bych dodal pouze tolik. Banky to mají ošetření tak, že pokud se proslechne, že by mohla být banka v problémech a lidé začnou hromadně vybírat, může banka určité obnosy a nebo hotovost vůbec přestat vydávat. Naopak, pokud Vy máte u banky dluh a banka se dostane do problémů, může po Vás vyžadovat splacení dluhu okamžitě, i za cenu exekuce. Bankéři nás mají v hrsti a moc dobře to vědí. Jediná obrana proti tomu je "Nehrát tu jejich hru" třeba https://www.youtube.com/watch?v=J-nTjNRcpJY asi od 14. minuty a další.

3 1
možnosti

Co se praní špinavých peněz týče, mám dojem, že by stačilo si posvítit na ráje typu Lichnštejnsko či Kajmanské ostrovy. Jenže to by se většina politiku střílela do vlastní nohy ...

5 2
možnosti
JT

Danove raje existuji jen proto, ze existuji i danova pekla.

20 0
možnosti
JT

Az zrusi hotove penize, tak lidi prejdou zase na vymenny obchod. Pak nekoho napadne, ze nejake zboi je likvidnejsi a stane se obecnym platidlem. To platidlo si budete moct schovat u nejakeho obchodnika a ten vam da kvitanci garantujici, ze to u nej mate. Pak uz se bude platit jen temi kvitnacemi. V podstate se jen zopakuje historie.

17 0
možnosti
IB

I68v47o 53B79o87u54š66e

29. 5. 2015 13:03

Tak to me fakt prekvapilo, ze Svedsko uz zrusilo hotovost. Svedum se to ale zatim nedoneslo....;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,48
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články