Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Cesta z krize? Vyhoďte smartphone!

Stihla mě nehoda. Můj notebook, pracovní nástroj a živitel, statečně bojoval tři dlouhé roky, až svůj boj vzdal. I ocitla jsem se bez notebooku.

Ovšem neštěstí nikdy nechodí samo. A tak shodou okolností můj nejmladší ze synů jen krátce před smrtelnou nehodou mého notebooku pojal nápad zasadit můj mobil do květináče. A když jsem se jako žena činu briskně vybavila mobilem náhradním, co čert nechtěl, domácí mazlíček mých ratolestí, jinak ovšem solidně rostlá britská kočka tělesné konstrukce obrněného transportéru, zatoužila prozkoumat packou obsah mého hrnku, čímžto veškerý můj denní přísun kofeinu s chirurgickou přesností nalila do mého záložního mobilu.

A teď, babo, raď. Kancelářská krysa se ocitla bez outlooku, bez elektronického kalendáře, bez facebooku, bez internetového bankovnictví, bez telefonních čísel, zkrátka bez všech vymožeností, které taková kancelářská krysa nezbytně ke svému životu potřebuje.

Jistě, vše je řešitelné. Kdybych se trochu snažila, nebylo by těžké rychle si sehnat náhradu. Nicméně lenost tentokrát zvítězila. Koneckonců zdálo se, že na dalších dvacet čtyři hodin, než se můj ajťák vytasí s novými stroji, není nutno situaci dvakrát hrotit. Provedla jsem tedy jen ta nejzákladnější opatření. Zabavila jsem dcerce pro své dočasné použití ten nejlevnější mobil, který se na trhu vůbec vyskytuje, abych mohla volat na ta asi tři čísla, co si pamatuju zpaměti, a počítač, který umí tak zhruba zastoupit psací stroj. A dál nechť se děje vůle… ajťákova.

A teď prosím pozor. Hádejte, co se asi stalo. Ne, nepřiběhl pes za účelem destrukce nějakého dalšího udělátka. Místo toho se vám začaly dít věci!

Žádný „friend“ mi neposílal žádosti o přijetí mezi přátele na Facebooku, takže nebylo nutno nic odklikávat. Žádný kalendář na mě nehulákal, že je nutno dodat článek tomu a onomu (však oni se ozvou sami, že mám zpoždění). Žádný email mi nenabízel prodloužení penisu.. Žádný skype mě neinformoval, že všichni zaměstnanci jsou právě online. Žádný mobil mě neprozváněl s nabídkami na vytvoření webových stránek. Tedy – to všechno se možná dělo, ale já o tom neměla tušení. Najednou jsem měla tolik času na práci, kolik za posledních deset let ještě ne! V následujících dvaceti čtyřech hodinách jsem udělala práce, kolik jindy za celý týden.

Když mi po dvaceti čtyřech hodinách ajťák zkoušel telefonovat, že má pro mě nové hračičky, nedovolal se mi. Logicky. Má stará SIM karta se ještě nevzpamatovala z kofeinové pecky. A víte co? Vůbec mi to nevadilo. Už jsem žádné hračičky nepotřebovala. Práce byla na týden dopředu hotová.

A tak mám takový zlepšovák. Neváhám říct, že geniální, ostatně jako skoro všechny mé zlepšováky. Je ekonomika v krizi? Potřebujeme zrychlit hospodářský růst? Vyházejme své smartphony a tablety, odpojme se od  Facebooku a Twitteru a zrušme své kalendáře. To bude najednou ekonomika svištět!

(Kratší verze tohoto textu byla originálně napsána pro Literární noviny.)

Autor: Markéta Šichtařová | pátek 15.11.2013 8:06 | karma článku: 46,15 | přečteno: 16937x
  • Další články autora

Markéta Šichtařová

20 let komunitního soužití

Prvního května to bude právě 20 let, co jsem si vzala PePu. PePa byl syn našich sousedů, takže jsme spolu vyrůstali a znali se od dětství.

30.4.2024 v 7:46 | Karma: 45,74 | Přečteno: 6813x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Markéta Šichtařová

Vláda se rozhodla akcionáře ČEZu trestat za vlastní neschopnost

Zabavování vydělaných peněz lidem je označováno všelijak: Většinou tak, aby označení zamaskovalo pravý stav věci. Válečná daň. Daň z nadměrných zisků.

27.4.2024 v 16:44 | Karma: 43,67 | Přečteno: 5231x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Markéta Šichtařová

Indoktrinace postupuje

Pokud máte alespoň mírný sklon ke konzervativismu, nejspíš jste se už v posledních letech setkali s tím, že vás někdo označil za extrémistu. Anebo vám někdo řekl, že se radikalizujete.

23.4.2024 v 9:39 | Karma: 44,87 | Přečteno: 4674x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Markéta Šichtařová

Digitální měna centrálních bank se stala realitou

V poslední době se vyrojila řada více či méně přesných či zmatených zpráv o tom, jak digitální měny centrálních bank (CBDC) začínají být uplatňovány na mezinárodním poli. To chci uvést na pravou míru.

18.4.2024 v 9:56 | Karma: 36,23 | Přečteno: 2211x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Markéta Šichtařová

Cesta do pekla aneb zvažuje se nová daň

Nepřestává mě fascinovat, s jakým nadšením lidé volají po nových daních, aniž by si uvědomili, že napříště mohou být na řadě. Okřídlené „nesuď a nebudeš souzen“ bych parafrázovala jako „nevolej po vyšších daních a nebudeš zdaněn.“

14.4.2024 v 15:04 | Karma: 39,02 | Přečteno: 2885x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Poslanci jednají o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:02

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47,  aktualizováno  16:52

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

Je to úlet, míní experti o antikampani SPOLU. Trestná však podle nich není

2. května 2024  16:51

„Rusko, pro tebe všecko,“ paroduje předvolební kampaň SPOLU heslo hnutí ANO „Česko, pro tebe...

Začaly maturity. Podle učitelů lehké, studenty ale trápily logaritmy

2. května 2024  16:42

Studenti posledních ročníků maturitních oborů poprvé usedli k maturitním písemkám. Ve čtvrtek...

  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,47
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články