Když zelený šílenec dostane moc

14. 08. 2015 11:23:11
Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost! Mnohem větší peklo je, když má Pražan jet do centra Prahy autem.

Bydlí tu, ale nezaparkuje. Bydlí tu, ale neprojede. Nějakou chytrou hlavu totiž napadlo, že zavede parkovací zóny. Takže když jste z Vinohrad, (možná) zaparkujete na Vinohradech. Když jste ovšem z Vinohrad a potřebuje si zajet koupit novou židli o kousek dál na Albertov, máte smůlu. Na Albertově mohou parkovat lidé z Albertova. Nájemníci bytů na Albertově mají náhle vyšší práva než obyvatelé Vinohrad. Lidé z Albertova si sice nekoupili veřejný prostor, ale tváří se, jako by byl jejich a vyhání z něj vinohradské „imigranty“. Ale běda, když bydlíte na Albertově a zachce se vám zajet si na oběd na Vinohrady!

Nedosti na tom. Pražští politici místo toho, aby už konečně dostavěli asi nejdražší tunel planety, vymýšlí další kejkle. Mezi jejich poslední nápady patří, že levnější rezidentní parkování by měli mít ti řidiči, kteří mají zároveň roční kupon na městskou dopravu. Jinými slovy vyplatilo by se koupit si kupon, hodit ho do koše a dál vesele používat auto. Ve skutečnosti totiž nejde o pomoc Praze a její dopravě, ale o pomoc Dopravnímu podniku a statistice. Když už jednou Praha vybudovala Dopravní podnik, potřebuje, aby se investice vyplatila. Aspoň na papíře.

A jelikož Praha taky investovala do cyklostezek, čekám, že není daleko chvíle, kdy levnější parkování bude mít ten, kdo prokáže, že vlastní kolo. To aby se statistika cyklistů vylepšila a investice do cyklostezek se „vyplatila“. A modlím se, aby Praha neinvestovala do paroplavby, protože řidičák na parník si fakt dělat nechci.

Úplně stranou jde fakt, že ať se nám to líbí nebo ne, Praha není Amsterodam. Ježdění na kole v Praze nedává ani z poloviny takový smysl jako v Nizozemsku. Ano, jakžtakž dává smysl zajet si těch pár metrů v přecpaném centru od Karlova mostu do Poslanecké sněmovny. Ano, chápu, že se mnohým líbí, jak důchodci v Amsterdamu nebo Bazileji drandí všude na kole. Nicméně název „Nizozemsko“ jest od „nízké“ a tedy placaté země. V Praze se jaksi nacházejí kopce. Dodnes nevím, co si myslet o těch, kteří si to v dnešním horku šlapou mezi auty podél rušné barrandovské tepny ze Smíchova na Barrandov, nebo z Holešovic do Kobylis. Mám je obdivovat za jejich fyzičku, nebo si klepat na čelo za jejich prostoduchost, s níž se řítí sportem ku zdraví? Většinou volím to druhé, neb na léčení astmatu těchto zoufalců se finančně budu podílet i já. Už vidím ty davy důchodců šlapajících od řeky vzhůru do Kobylis.

Trend je ale jasný. Ekoterorismus nejspíš půjde dál. Když ho včas nezastavíme, brzo nám pražští radní zakážou do Prahy jezdit úplně. (Pochopitelně pražští politici a pánové z podsvětí budou mít výjimku a do centra budou moct po prázdných ulicích jezdit dál se speciálním povolením, protože na taxi službu se zákaz vztahovat nebude. Pražané jim budou mávat z přeplněných autobusů s odérem, který by se dal krájet.)

Že to je plané sýčkování? Houbeles. Pomalu ale jistě k tomu vše spěje: Například rada městské části Prahy 5 se usnesla omezit průjezdnost centrálních částí Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Dojde k umělému uzavření jízdních pruhů. Údajně s cílem zklidnit dopravu a zlepšit životní prostředí. Prakticky s cílem uměle ucpat průjezd tak, aby řidiči byli odrazeni od ježdění vlastním autem po vlastním městě. Netuším, který zelený mozek si může myslet, že je-li někde zácpa a já jí uberu místo, zácpa opadne. Patrně si dotyčný uhnal na kole za zhoršené smogové situace jistou mentální indispozici. A zcela jistě rozhoduje nikoliv o vlastních, ale o veřejných penězích. Protože sháníme evropské peníze na infrastrukturu a stavíme z nich silnice, abychom z nich vzápětí dělali pěší zónu. To je plýtvání.

Všechno by mohlo jakžtakž dávat smysl, kdyby tahle šikana řidičů neřidičům pomohla. Jenže nepomůže. Protože tohle na první pohled ekologické řešení zcela neekologicky a neekonomicky propálí víc benzínu a nafty, zvětší zácpu a zvýší čoud.

Šikana řidičů ovšem pokračuje i na vyšší úrovni. Vládě nestačí, že nás bude při každé platbě špehovat skrze elektronickou evidenci tržeb; špehovat bude i skrze další a další kamery. Údajně proto, abychom nejezdili rychle. A tak budou na dálnici D1 rozmístěné inteligentní radarové systémy. Úžasné. Až na tu drobnost, že když vás kamera vyfotí, nejspíš můžete zůstat v klidu, protože nebude dost úředníků, aby vám také dali pokutu. A tak se pokuta promlčí. Už dnes se totiž města a obce, které pokuty za dopravní přestupky vypořádávají, hrozí velkého nárůstu případů.

Jak známo, přemíra kontroly, ale bez následného trestu za porušení pravidel, celkem s jistotou vede ke zvýšení riskantnosti chování, protože hříšníci si zvyknou hřešit na bezzubost systému. Takže vzhůru k novému plýtvání státním rozpočtem a ještě rychlejší jízdě po dálnicích. Mám takový divný pocit v kostech, že není daleko doba, kdy nám Velký Bratr začne kamerou kontrolovat ložnice, zda se nedopouštíme zdravotně riskantní polohy při sexu. Dobrou zprávou ale je, že stejně nebude k dispozici žádný volný úředník, který by kamerové záznamy řešil.

Vladimír Pikora a Markéta Šichtařová

Autor: Markéta Šichtařová | pátek 14.8.2015 11:23 | karma článku: 48.33 | přečteno: 36572x

Další články blogera

Markéta Šichtařová

Zadlužená generace

Tohle se těžko okecá: Dluhy domácností u bank a družstevních záložen koncem roku 2018 činily 1,65 bilionu korun. Meziročně tak vyskočily skoro o 8 %.

24.5.2019 v 8:00 | Karma článku: 45.54 | Přečteno: 8434 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Kterak léčit drahé bydlení až ke kolapsu

V posledních týdnech a měsících se všude mluví o krizi nájemního bydlení. Ceny bytů rychle rostou, s nimi i nájemné. Ceny se dostaly do nesmyslných výšin, přesto poptávka po nájemním bydlení roste. Čím to?

17.5.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.33 | Přečteno: 18812 | Diskuse

Markéta Šichtařová

…A povládnou vám ti nejméně vzdělaní

Politici toho v poslední době moc význačného nevymysleli. Jednou z mála vyčnívajících výjimek je návrh STAN: Politici chtějí, aby ve volbách do obecních zastupitelstev mohli volit lidé už od šestnácti let.

10.5.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.99 | Přečteno: 25413 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Horší potraviny pro „horší“ obyvatele

Diskuze o dvojí kvalitě potravin v EU se vede léta. EU nejdřív nechtěla pochopit, že je možné, aby na východě byly potraviny horší než na západě. Když to pochopila, začala o dvojí kvalitě aspoň mluvit.

3.5.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.73 | Přečteno: 30880 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Markéta Šichtařová

Zadlužená generace

Tohle se těžko okecá: Dluhy domácností u bank a družstevních záložen koncem roku 2018 činily 1,65 bilionu korun. Meziročně tak vyskočily skoro o 8 %.

24.5.2019 v 8:00 | Karma článku: 45.53 | Přečteno: 8366 | Diskuse

Veronika Charvátová

Sexuální predátoři "V síti"

Děti stráví na internetu v průměru až 2 hodiny denně. Co tam dělají? Jaké nástrahy na ně číhají? Šokující informace, které se podařilo získat během 10 dnů, ti vyrazí dech.

21.5.2019 v 13:13 | Karma článku: 16.62 | Přečteno: 846 | Diskuse

Richard Neugebauer

Právo mít se lépe než v Německu

Jak se zbavit dluhů? Jak zařídit kvalitní potraviny? Jak se mít jako rodič na rodičovské dovolené stejně dobře jako dělník u pásu v Mladé Boleslavi? Čtěte.

21.5.2019 v 8:47 | Karma článku: 36.94 | Přečteno: 2883 | Diskuse

Jan Adamec

Británie na kolenou?

Z článků „nezávislých“ médií si může člověk pomyslet, že Británie je před bankrotem a Angličané už chtějí v EU zůstat, protože zjistili, že „naletěli“. Jaká je ale realita?

20.5.2019 v 18:08 | Karma článku: 30.82 | Přečteno: 1070 | Diskuse

Libor Kovář

Jak zajistit dlouhodobý pravidelný výnos 5 – 7 % ročně nebo i více?

Pokud hledáte bezpečný přístav pro vaše volné prostředky a zároveň chcete, aby vám výnosy z vaší investice byly vypláceny pravidelně, máte v podstatě jen 3 možnosti. ...

20.5.2019 v 11:13 | Karma článku: 6.76 | Přečteno: 538 | Diskuse
VIP
Počet článků 429 Celková karma 48.42 Průměrná čtenost 21074

Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Najdete na iDNES.cz