Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a39t77e93ř79i10n45a 27T70y95c41o57v71á 9980291336295

ale to je přece klasika. v Horní dolní se móda projeví tak o dva roky později, než v Praze.

0/0
30.6.2017 22:35
Foto

M14i83l95o40š 32L63a41c10i77n32a 9889396626494

To je velice jednoduché. Stačí se jen podívat na naši součastnou minulost. Stačí k tomu několik neschopných (nebo všehoschoných) a zkorumpovatelných politiků. Dát zelenou nadnárodním řetezcům a kooperacím, volnou ruku nadnárodním bankám a máme zde po dvaceti letech jejich hospodaření banánovou republiku jako vyšitou.

0/−1
27.6.2017 8:32

J67a35k43u75b 71B32o36h12o52n57ě26k 8855326189247

Zas a znovu se regulace obrací proti jejím tvůrcům. Jako ostatně skoro každá regulace.

Zdroj: http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=610511

Pokud někdy někdo potřeboval ještě nějaký důkaz, že paní Šichtařová opustila vody seriozní ekonomie, tak prosím, zde je. Mně to už ani nepřekvapuje

0/−3
26.6.2017 11:29

V73i61l37é21m 96B55a69r59á64k 4476747469936

No, je zde jeden věcný omyl a za další, problém je ještě hlubší. Peníze tištěné pro z intervence netlačí přímo na růst cen, jsou sterilizované v rezervách ČNB, a to na rozdíl od důsledků intervencí.

Vedle tisku pro intervence probíhá ještě zvyšování peněžní zásoby (což je pravý význam slova inflace), kdy ČNB zvyšuje objem peněz v oběhu. Za 2016 to bylo o 8,5 % na 5,2 bilionu. Spolu s nízkými úroky a povinnými rezervami toto umožňuje úvěrovou expanzi (tvorbu dalších peněz přímo komerčními bankami).

Za další, do inflace nevstupuje růst ceny nemovitostí a dluhopisů (ČSÚ toto kvůli metodice opomíjí).

Z tohoto důvodu i když ceny obou položek razantně rostly, Česko vykazovalo nulovou „inflaci“. Idylka skončila. V naší nové krásné době se za „inflaci“ vydává statistiky vypočítaný(!?) růst cenové hladiny zboží a služeb zařazených do tzv. spotřebního koše. Jenže každý máme "jiný žaludek" (jinou spotřebu) a také záleží kdo, jak a s jakým záměrem dává tyto v principu nesmyslné údaje dohromady.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581228

ČNB se bojí zvýšit úrokové sazby, protže koruna by se stala atraktivnější a zvýšila by se poptávka a tím i její kurz.

+1/0
26.6.2017 8:40
Foto

J12á77n 55E87l17i55á73š 3320377337562

ČSSD nemá na to, aby to napravila a nová vláda je "vo hviezdach"... Nepopulárne opatrenia, ktoré bude musieť nová vláda urobiť ju pochovajú a všetko, čo je treba urobiť, bude meškať. Čo to bude pre ekonomiku znamenať, si radšej nechcem predstaviť...!

0/0
25.6.2017 16:04

M11i91l12a40n 47S24t45a40s32t84n14y 5707616277

centrální banka by se mohla vrátit do stavu před intervencemi , tj za vzniklou zásobu EUR zpátky skoupit z ničeho natištěné koruny , a tyto koruny skartovat. Zničit tyhle 2 biliony korun by znamenalo návrat do tržního systému :-) , vrátit koruně její hodnotu . Co vy na to ?

0/0
25.6.2017 15:20
Foto

M65i93l96o75š 77L38a95c85i41n10a 9739116386784

To asi půjde těžko. Máme obrovský zahraniční dluh a tam musíme splácet aspoň úroky. Nejlépe se to splácí právě když rozpůjčujeme nekryté peníze a inkasujeme z nich úroky.

0/0
27.6.2017 8:40

J75u43l91i45u37s 79C20h14a52l38o21u50p11k44a 4232199960161

Hrát si s inflací, je jako hrát si s ohněm. Lehko se vymkne a pak to může skončit válkou. Jako např. v Německu nebo na Balkáně v 90. letech.

0/0
25.6.2017 14:49

L93a69d 51P61o75ř55i59c94k59ý 2245602126666

Zjednodušme to. Banky půjčovaly na "tržní" odhady znalců. Problém je v tom slově znalec a tržní. Odhady bývají o 30-50% nadhodnocené. V případě nesplácení pak bance zůstávají neprodejné, nadhodnocené zástavy. Klasika z let cca 1995 se vrací.

0/−1
24.6.2017 19:02

V45i85k65t64o88r 91Š67e42d80i16v60ý 8506681630376

Ne, problém je v tom, že tržní cena dnes a tržní cena zítra se mohou zásadně lišit.

+3/0
24.6.2017 20:10
Foto

I36v61o 72P32e12t66e17r67k37a 4246665457859

Tržní cena je "za kolik je někdo ochoten si danou věc v současné době koupit". Tedy jestliže jsou dostupné hypotéky a lidi jsou díky tomu ochotni koupit nemovitost za více peněz (jít do pro ně většího rizika), pak jednoznačně dostupné hypotéky, nikoliv odhadci, zvyšují ceny nemovitostí.

0/0
3.7.2017 18:57
Foto

D42a30l95i53b50o70r 74B63a45r78t33o26š 5394730237629

Paní Šichtařová, jako vždy článek velmi čtivý a líbivý ale s neskutečným množství logických chyb a obrovské neznalosti základů ekonomie.

1)deflace skutečně moc nevadí..ale vadí všem, kdo žijí na dluh.

2)deflace je vždy jen krátkodobá, občasná a jen jako statistický výpočet, deflace plošná neexistuje

3) inflace je inherentní jakékoliv ekonomice, která používá peníze

4) hrátky s realitami se dějí neustále, první jsem osobně zaznamenal v 80.letech v Německu, kde na to pak vydali zákon, že se banka musí přesvědčit o tom, jestli je klient schopen splácet...a přesto se tyto bankovní podvody dějí neustále al banky si na to najímají externí finanční poradce, aby to nebylo na ně...tedy pod cizí vlajkou

5) sama píšete o realitní bublině v USA a to si myslíte, že tohle nikdo na světě krom vás neví? a jestliže to ví, tak je jednoduchá otázka...PROČ DĚLÁ TO SAMÉ...????? a na tuto otázku se pokuste odpovědět.....a pokud najdete tu správnou odpověď budete i vědět, proč se tohle opakuje....

6) volný trh neexistuje..to je jen mantra, kterou našim lidem do hlavy nasadil Klaus, a lidé tomu ještě pořád věří...bohužel..ani vánoční trhy na Staromáku nejsou volným trhem..dostane se tam jen ten, kdo zaplatí vysoké nájemné a to je již ekonomická regulace.......a v případě, že jich zaplatí více, tak jsou vybíráni..a to platí všude...volný trh neexistuje, to se jen říká lidem.........a pakliže se někde objeví, tak jen na chvíli

7) prosím přečtěte si Sayův zákon a pak ho vysvětlete lidem...ten totiž jasně určuje základní pravidlo rovnováhy v ekonomice...a vy ho zde v tomto a jiných vašich článcích vůbec neberete v potaz..a proto vám vycházejí velmi divoké ekonomické konstrukce sice velmi líbivé ale také velmi špatné...tento článek prokazuje vaši neznalost Sayova zákona a to by bylo na vyhazov od zkoušky...bez pardonu..

+4/−16
24.6.2017 9:23

V90l20a17d91i31m67í97r 51H37r10u98b38ý 4287383494329

Nevšiml jste si, že tvrdíte téměř to samé, jako paní Šichtařová? Ovšem je to Vaše pravda. A tu Vy - sečtělý - máte samozřejmě vždy.

+4/0
24.6.2017 20:48
Foto

D55a81l98i59b20o16r 10B96a87r73t90o81š 5484150727929

ne

0/0
25.6.2017 11:13

V92l14a46s14t59i53m63i73l 32H53a26l50a71š46t44a 4163388118700

Správně. Nemáte.

0/0
26.6.2017 19:14
Foto

J56a73r62o51m83í19r 19H13l56u76b25e13k 2326370154441

Je poměrně zbytečné, abych tady presentoval své názory, nejsem promovaný ekonom, jako paní Šichtařová, ale souvislosti si uvědomit umím. Umělá inflace skutečně podporuje dlužníky a znevýhodňuje věřitele a nejen je, i obyčejné lidi, kteří dlužníky nejsou a ani nejsou věřiteli, jen jsou zodpovědní, myslí na budoucnost, dělají si rezervní polštář pro případ kdyby...... Ty dva biliony, byť virtuálních peněz někde jsou, jsou schovány ve virtuálních, taky inflačních, eurech jichž je ČNB vlastníkem. Co s něma bude dělat fakt nevím. Jak psal jeden přede mnou, zrušme ten počítačový program, banky ať spočítají virtuální ztráty, udělejme tlustou čáru a začněme konečně tržně hospodařit. To se ovšem bije se socialismem, a v tom je ten zásadní problém.

+2/0
25.6.2017 18:59
Foto

D23a91l45i71b12o27r 34B37a66r89t59o34š 5514380837529

1) přečtěte si co jsem napsal

2) jak víte, že Euro je virtuální a koruna je pak také virtuální anebo ne?

3) skutečnost, že vy nevíte, co bude ČNB dělat s eury je nerozhodující...stačí že to ví ČNB

4) DNES SE HOSPODAŘÍ JINAK NEŽ V EKONOMICKÉM STŘEDOVĚKU, Z NĚJŽ ČERPÁTE myšlenky

5) Nastudujte si Sayův zákon

6) A KEYNESOVU KŘIVKU o vztahu mezi stavem ekonomiky a poptávkou

0/0
25.6.2017 20:07
Foto

J46a44r25o29m40í62r 61H93l50u49b16e96k 2176490924221

Chcete snad říct, že těch 73,5 miliard Eur má ČNB ve sklepě? Mne poučujete, jak vypadají moderní obchody, ale to jsou jen burzovní machinace. ČNB vrhala na burzu obrovskou nabídku Korun, čímž její hodnota klesala, chtěla přebít burzovní makléře v poptávce po Korunách, jinak by hodnota Koruny stoupala. Co dodat, jak tyto machinace probíhají in natura, opravdu nevím, ale pokud ta nakoupená Eura bude chtít zase vyměnit za koruny, ač jsou virtuální, tak hodnota koruny silně stoupne. Odkud ČNB vzala ty dva biliony Korun? Vytiskla je snad na rotačkách, nebo byly podloženy výkonem hospodářství? Nechme to fundovaným, ale jedna věc je jistá, každý regulační zásah je špatný a je to čirý socialismus, nebudu se obávat slova, komunismus.

+2/0
25.6.2017 20:27

J66a11r31o23m92i39r 67H38o48b34l84i93k 1595837605

https://cs.wikipedia.org/wiki/Say%C5%AFv_z%C3%A1kon

O Sayově zákonu nemají ekonomové jasno, zda platí nebo ne.

Z hladiska čistě selské logiky - intervence, kursy, agregárntí nebo neagregární nabídka či poptávka,... - to vše jsou jen termíny finančního světa, který sám ale vytvoří pramálo přidané hodnoty, takže to je jen ekvilibristika často bez poctivého materiálního základu. Takže potenciální bublina.

Jo, kdyby měny byly kryty zlatem nebo něčím podobným, to by takovéhle čachrování nebylo možné. Ale nejsou a tak náš zlatý poklad tehdejší ministr financí v tichosti rozprodal, aby vylepšil záporné saldo státního rozpočtu. Ti další už pak neměli co rozprodat, tak státní manka byla o to vyšší. A koruna nebo €, oboje jsou virtuální a stačí málo a sesypou se (= jejich kurs se vůči ostatním, taky virtuálním měnám, skokově změní).

0/0
25.6.2017 20:41

R28a91d71e66k 86H21a84m13p60l 3396511311611

No, Keynesiáni zrovna ten váš zákon moc nemusí. Korektní by bylo tento zákon nevydávat za jedinou pravdu, ale přiznat, že vlastně ani mezi ekonomy není moc jasno, jestli platí nebo ne a že jej velká část ekonomů moc neuznává.

0/0
27.6.2017 13:39
Foto

D20a37l30i26b95o46r 67B49a16r69t59o17š 5754860797159

v ekonomii je více zákonů a jen jejich holistické působení dělá realitu...a tak je to tak, že platí jak křivka Keynese tak i Sayův zákon, a když nějaký ekonom se SAYovým zákonem nesouhlasí, tak to není ekonom....až tak prosté je to..........

podejte názory těch kdo nesouhlasí a proč....dáme se do debaty...

0/0
27.6.2017 14:52

D76u67š43a65n 87V87e14s44e82l16ý 8112805965708

Pani Šichtařová, odovzdajte diplom. Centrálna banka žiadne peniaze do ekononiky netlačí.

0/−3
24.6.2017 7:42
Foto

D83a51l17i15b27o21r 13B67a96r22t25o21š 5214310217589

kvantitativní uvolňování je jen jiný název a jiná forma strkání peněz do ekonomiky, ECB to dělala skupováním obligací...a obojí je v naprostém souladu se současným stavem jak americké tak evropské ekonomiky a Sayova zákona...

0/0
24.6.2017 9:26

D20u34š14a96n 82V71e17s64e72l32ý 8322845425898

a ako sa vraví, bič plieska na konci. Už to počujem, to plieskanie biču. Miesto zmien pravidiel vo finačníctve inštaluju pomaličky bolestivý záver. Je to zlé, žiadny zazrak v podobe nízkych úrokov neprichádza. Iba dalšie a dalšie dlhy.

https://youtu.be/bWU6UbqNcBE

+1/0
24.6.2017 12:54
Foto

D45a86l51i45b85o18r 98B70a68r68t12o19š 5694300507769

úroky jsou nízké...před 27 lety jsem platil 20% úroků a hypotéky vůbec nebyly..protože české socialistické zaostalé banky ani nevěděly co to je-----

0/0
24.6.2017 13:27

D76u82š33a33n 94V75e75s98e87l21ý 8432525415948

Pred 20 rokmi už boli súkromné banky, ale je pravda, že úroky boli vysoke. Zakladné sadzby okolo 15%. Hypoteky by vtedy boli dost drahe, neboli na to zdroje. Spustenie hypotek znamenal desivy narast cien nehnutelnosti (nemovitostí).

+2/0
24.6.2017 14:08
Foto

D87a27l34i17b76o38r 68B75a45r12t59o49š 5644450947729

psal jsem, že před 27 lety..........a těch 7 let rozdílu v čase je i veliký rozdíl ve vědomostech těch, kdo byli ochotni se učti...a některým na to nestačilo ani těch celý 27 let...bohužel........

0/−1
24.6.2017 14:51
Foto

I11v85o 24P95a55t49t61a 9182930692200

Cituji: "zamezit nízkopříjmovým, tedy rizikovým rodinám, aby si brali příliš riskantní úvěry". Zde je klíčovým problém jen monetární ekonomie. Ekonomie, která zná jen peníze a dělá z nich falešnou komoditu. Ekonomie, která nezná pojmy jako rodina, děti, rodinné rozpočty. Ty nízkopříjmové rodiny - to nejsou rodiny sociálně vyloučené ve smyslu nepracujících rodičů vychovávajících početné potomstvo ze sociálních dávek. To jsou rodiny, které se již při druhém dítěti dostávají na hranici bankrotu rodinného rozpočtu! Důvodem této finanční katastrofy pracujících rodičů vychovávajících děti jsou nadměrné daně. Při relativním srovnání daňové zátěže rodin podle staré a nové daňové legislativy byla rodina se dvěma dětmi v roce 2006 obrána navíc o 53 192 Kč ročně. V roce 2017 nadměrné zdanění bude činit již "jen" 50 792 Kč ročně. Dostupné na adrese: slideplayer.cz/slide/2628016/

+13/0
24.6.2017 7:29

D51u56š73a73n 55V38e73s80e83l83ý 8622535215188

https://www.genomofcapitalism.com/index.php/sk/3-1-private-loans-3

0/0
24.6.2017 7:49

V11i47k30t73o54r 20Š40e14d24i20v57ý 8376451480486

Nadměrná daňová zátěž rodiny se dvěma dětmi?

První korunu zaplatí na daních až při výrazně nadprůměrném příjmu.

0/0
24.6.2017 20:07
Foto

I65v25o 22P17a28t26t28a 9702370132210

Bohužel se mýlíte. Není to ale nic divného, protože daně jsou od 90. let rozloženy do tří zákonů. Daňový a sociální systém je od 1. 1. 1993 nastaven tak, aby co nejvíce obíral pracující o peníze a dělal to co nejméně nápadným způsobem (platba pojištění "za zaměstnavatele"; samo pojištění sociální i zdravotní pojištěním není. Důvodem je fakt, že pouze z 10 % (SP), a z 20 % (ZP), je použito ve prospěch pojištěnce. Výsledkem je nikoliv 15 %, ale 40 % danění pracujících! Více v přednášce Sociálně ekonomická hlediska podpory rodin: slideplayer.cz/slide/2628016/

+4/0
24.6.2017 22:53

V90l63a21d88i48m41í13r 87H54r12u41b44ý 4497583784479

Co je stará a nová daňová legislativa? Co "nadměrné zdanění" ? (Je zřejmě z částky 21 160 Kč měsíčně.)

Pokud "novou daňovou legislativou" myslíte jednotnou daň z příjmu, konstatuji, že jsem poté, co vstoupila v platnost provedl výpočty různých variant (příjem, počet dětí, manželka). Kromě některých případů společního zdanění (nepatrný prodělek) byla vždy nová legislativa pro plátce výhodnější.

0/0
24.6.2017 20:58
Foto

I42v63o 26P28a91t34t42a 9282670492460

Pane V. Hrubý, do daní patří 90 % sociálního pojištění, lhostejno zda jej platíte "za zaměstnavatele", nebo za zaměstnance. Zbývajících 10 % je nemocenské pojištění (nezaměňovat se zdravotním pojištěním). Do daní patří také zdravotní pojištění a to z 80 %. Jen zbývajících 20 % je využito na zdravotní ošetření plátců ZP.

0/0
24.6.2017 23:01

V91i90k81t75o91r 69Š43e29d75i92v35ý 8716251340576

Vy jste tedy pro, aby si nízkopříjmové rodiny mohly brát úvěry s vysokým rizikem nesplácení? To ale dříve nebo později znamená pád do dluhové pasti...

0/0
24.6.2017 21:33
Foto

I93v45o 34P80a72t57t48a 9772840172210

Pokládáte otázku na základě citace autorky článku. Vaše otázka z toho důvodu s mojí reakcí věcně nesouvisí. Já s citovanou větou polemizuji s tím, že rodiny s dětmi jsou nízkopříjmové nikoliv proto, že by rodiče málo pracovali, ale proto, že jsou nadměrně zdaňovány. Nadměrné zdanění v r. 2016 dělalo 50 miliard korun.

+1/0
24.6.2017 23:12

V84i28k65t31o91r 30Š97e94d20i95v71ý 8356481730156

Ve výsledku je jedno, proč ty peníze nemají - v průšvihu skončí stejně.

0/0
25.6.2017 8:41
Foto

I38v13o 54P17a91t11t92a 9432400952930

V průšvihu by rodiny pracujících rodičů neskončily, pokud by takoví jako Vy pozvedli hlas proti praktikám ministerstva financí, proti okrádání rodičů o peníze na výchovu dětí nadměrným zdaněním. Místo věty neinformovaného občana, věty páchnoucí na kilometr rezignací, zkuste zjistit podstatu problému (slideplayer.cz/slide/2628016/ ) a něco aktivně udělat ve prospěch změny katastrofální daňové politiky státu vůči rodinám s dětmi. Pokud zůstanete občanem na všechno rezignujícím, měl byste si změnit jméno z Viktor na Defeated.

0/0
25.6.2017 9:28
Foto

T86o76m88á53š 22S96m68o80l84í24k 3631542106143

Centrální banka je organizovaný zločin !

+1/0
24.6.2017 6:03

M72i30r24o60s32l20a84v 16V66e28r45n32a77r 9250198916833

To zase Trčálkovi z vaší karmy praskne žilka v oku. On přitom chudák píše tři blogy denně.

+1/0
24.6.2017 2:47
Foto

J35a35n 97D43o31č16e65k82a74l 1664676881895

Ale vždyť to je skvělé .... situace se jen opakuje. Ještě chvíli počkat (rok? dva?) a všechny nemovitosti prodat. Za 3-4-5 let se toho za ty samé peníze koupí 2x tolik. Jde jen o to správně odhadnout vrchol a spodek té křivky.

0/0
24.6.2017 2:37

J74a58r54o12s28l80a78v 81B17e84r18n80k19o69p18f 5886287533

Vážená paní Šichtařová,

obdivuji Vás a Vaše články.

Proto Vás prosím, opravte si hrubé chyby, které se Vám do příspěvku vloudily:

Banky, kterým klienti nespláceli, se dostaly - ne dostali.

...zamezit nízkopříjmovým, tedy rizikovým rodinám, aby si braly - ne brali.

Těším se na další Vaše články.

S úctou

Jaroslav Bernkopf

+4/−5
23.6.2017 23:03

A71d91a39m 38R28y11c70h51l23ý 1578777579533

Bytostně nesnáším, když někdo napíše konstruktivní článek a někdo jiný vůbec neřeší myšlenku článku a místo toho řeší pravopis.....

+7/0
24.6.2017 1:31

V27l26a76d53i86m77í75r 95V37e22t11e27š49k89a 2621215455572

Šichtařovou čtu rád, uznávám ji. Ovšem pravopis JE podstatný.

+2/−2
24.6.2017 7:44
Foto

D92a55l22i94b95o59r 46B39a53r40t76o66š 5304140597419

když mluvíte tak I a Y nerozlišíte...a to vám nevadí? Bohužel je to tak, že překlepy jsou pro některé Alfa-Omega všeho, protože o podstatě nemají potuchu...

Články paní Šichtařové jsou vždy velmi líbivé a vždy velmi nedokonalé a vždy odporují nejzákladnějším ekonomickým pravidlům....

0/−4
24.6.2017 9:31

V89l63a42d26i31m21í52r 56V43e79t37e20š77k21a 2181395765102

;-D

Obzvlášť závěrečná věta je kouzelná.....

+1/0
24.6.2017 10:22
Foto

D83a11l40i31b29o26r 16B56a34r44t29o69š 5914960667189

já vím a proto jsem ji napsal a pro případ, že to myslíte ironicky..načtěte si Sayův zákon

0/−1
24.6.2017 10:47

P98a97v78e29l 35S81ý12k65o61r26a 4314356602424

Já zase bytostně nesnáším argumentaci, že pravopis je nepodstatný, zvláště u tak adorované autorky...Dnes vytlemené v modré.

+1/−2
24.6.2017 9:46
Foto

P32a46v88e29l 30P57o11k67o43r25n19ý 2746864180372

Co stále opakuji? V roce 2018 skončí desetiletý ekonomický cyklus, padneme do recese, hodně lidí přestane mít na splácení hypotéky a na trhu se začnu objevovat levnější nemovitosti těch, co je budou muset prodat se ztrátou či o ně přijdou v konkurzu. V současné době jsou ceny "přehřáté", tedy nekupovat, počkat rok.

+1/0
23.6.2017 22:46
Foto

D72a86l40i53b69o21r 19B60a57r73t11o97š 5744690127939

některé ekonomické cykly jsou 50 leté, jak víte, že je tento jen desetiletý?

0/0
24.6.2017 9:32
Foto

P79a94v90e22l 81P79o71k75o18r16n40ý 2636624200602

Vše ukazuje na 10 letý, 2008 + 2 volební období. Rozhodně nebude 50-letý.

A ani stejný jako cykl doby ledové. :-)

0/0
25.6.2017 20:03



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.