Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M51i48l68o38š 43L84a81c12i73n21a 9329706826634

Je patrné že autorka o ekonomice moc toho neví. Stačí nalistovat v učebnici ekonomie stať o produktivitě práce. Ano je pravda, že vliv na produktivitu práce má i technologické zpracování výrobku ale podstatnou část tvoří tzv. přidaná hodnota. Jelikož naše výrobní závody nevyrábí finální výrobky ale jen kooperujeme tzn. vyrábíme jen komponenty, které vyvážíme a finální výrobek montuje a prodává někdo jiný, tak i podstatná část zisku zůstává za hranicemi. Jsme prostě jen montovna a konkurujeme jen nízkou mzdou. Proč nepřijímat Euro? Naměli bychom možnost řídit naší ekonomiku přímo ale jen přes Brusel tak i státní finanční rezervy by byly pod přímým řízením a kontrolou Bruselu. Ručili bychom veškerým i soukromím majetkem za dluhy ostatních států. Zároveň bychom nemohli ovlivnit množství eurobankovek které tiskne každý stát eurozony. Za posledních 30 let objem zboží ve světě vzrostl čtyřikrát ale objem obježiva (peněz) řtyřicetkrát.

0/−2
10.6.2017 9:19

J67a10k62u78b 42Č90e62r43n12ý 8678779696736

V tom článku je jeden zásadní nedostatek. Autorka nerozlišuje mezi "navázáním měny na EURO" a "útokem na měnu tak, aby její hodnota uměle klesla".

Pokud by totiž ČR přistoupila k EURO, zakonzervoval by se reálný kurz koruny. Všechny efekty které popisuje vyplývají z toho že ČNB úměle hodnotu snižovala.

Z toho tedy vyplývá, že obsah článku je bezpředmětný. Přístup k Euru by nás naopak před další případou libovůlí ČNB ochránil.

+2/−2
8.6.2017 12:27

M10i85c58h94a46e22l 22P59á21l75k18a 5452609394903

Prof. Švejnar řekl zcela nedávno v naší televizi něco jiného.Podle něho byly intervence na udržení vůči euru správné a pomohly českému hospodářství.Chybou podle něho bylo oznámit datum, či přibližné datum zrušení intervencí.Další chybou bylo byly intervence v tak obrovských částkách v posledních třech měsících.Při veškeré povinné úctě k pisatelce článku je pro mne názor profesora ekonomie prestižní americké univezity směrodatný.

+1/−2
8.6.2017 10:46

B80e43d39ř64i15c90h 69D55v37o63ř92á83k 2492178466104

Problém pana Švejnara i paní autorky je konzervativní pohled na ekonomiku.Vše bude jinak po rozvoji nové průmyslové revoluce 4.0. Současné žabomyší války odpadnou a dluhy se smažou jako nepodstatné.

0/0
8.6.2017 21:24

M59i73l21e80n26a 25N26o85v57a70n14s55k33a 4532427809619

Samozřejmě, že přijímat euro při současné měnové politice Evropské banky řízené de facto Bruselem je nesmysl.

Ale manipulativní zkreslování ekonomických faktorů, jak má paní Šichtařová populisticky již nějaký ten měsíc ve zvyku je pod úrovní "ekonomky"

Za prvé - intervence ČNB na oslabení koruny rozhodně nejsou žádným "jakoby přijetím eura na zkoušku"! Kdyby šlo o zkoušku, mohla ČNB nastavit i opačný trend kurzu. Šlo prostě o pokus oživit ekonomiku znehodnocením finančních prostředků obyvatel (zvýšit tržby zdražením, tlakem na růst mezd vyvolaný tímto zdražením).

Současně jak bylo v mnoha zemích ve fázi přechodu na euro - se tímto krokem znehodnotily úspory a reálná výše důchodů. Věrchuška podusila občany.

Zrovna tak argumentace, že za dva měsíce od ustoupení od intervencí posílila kurz o 65 haléřů, a ať si každý spočítá, co to udělá za ..... roky. To už je úplná ekonomická demence. Ať se na mě paní Šichtařová zlobí nebo ne. Za prvé se čekal skokový pokles kurzu eura a k tomu nedošlo. Za druhé - růst či pokles kurz není stejnoměrně rostoucí křivka, naopak má své výkyvy nahoru i dolu, období stagnace, období spekulativního růstu či propadu. Z atřetí - během těch dvou měsíců docházelo právě tak k růstu, jako k poklesu a je tady nutno zohlednit sezonní vlivy (nákup měn v souvislosti s dovolenými).

Prostě v rámci budování populistického obrazu kritika mainstreamu paní Šichtařová ztratila soudnost... Rv

0/0
7.6.2017 8:32
Foto

R71i62c68h38a22r63d 82N40e39u31g41e52b38a71u51e74r 6758589706492

Článek jsem dočetl, usedl jsem na okraj chodníku a rozplakal se: Tak oni nám v Bruselu lžou? To jsem se na stará kolena dočkal.

+2/0
6.6.2017 12:57
Foto

M57i73l64o26š 53L16a44c86i23n31a 9829306216314

Euro nechci a to z několika důvodů. Ručili bychom za dluhy či nehospodárnost jiných ekonomik např. za Řecko, Itálii a Španělsko. Euro bankovky tisknou všechny státy eurozóny a to včetně inflačních které skoro nikdo nesleduje a nereguluje. Ekonomika a peněžní systém EU funguje na žírové bázi (tvorba peněz z ničeho) a úspory uložené na účtech fyzicky neexistují. Kolik bylo vydáno Euro bankovek serie Y Řeckem? Jakým způsobem uhradila Evropská banka dluh Řecka když prakticky nemá žádné peníze? Má jen to co vybere od členských států a to se přerozdělí na dotacích a vlastní provoz Evropské exekutivy. Prostě se povolilo Řecku tisknout další peníze. Česko by jen svým majetkem krylo část takto vydaných peněz. Dvojkolejnost rozvoje Evropské unie jsou jen keci politiků.

+2/−1
6.6.2017 8:56

J76a54n 76B71u46r20i37a49n 2853939834420

A myslite tedy, ze mit CZK je lepsi. Jenze je tu hacek- kdyz tlzacne Euro oslabovat treba vuci USD, tak CZK oslabi uplne stejne.

Samostatna mena ekonomice nasi velikosti je k NICEMU!

0/0
6.6.2017 17:36

J29a97n 61P79a57s94t70i41r14č96á96k 6518842157290

Mít korunu má jednu velkou výhodu, dá se devalvovat. Tím se zlevní naše práce, no a montovny rostou jako po dešti...

+2/0
6.6.2017 23:35

I94v27o 17B47o20u40š17e 5942957978

To vám jakoobčanovi udělá nesmírně dobře, když vám zdevalvujou úspory a naženou vás do montovny.

0/0
17.6.2017 14:11

J13a21n 60K21a17š87p70a42r 9201863450347

Nízké platy nejsou důsledkem nedávných pokusů ČNB.

Jedná se o systémový problém trvající od roku 1993.

+1/0
5.6.2017 20:40

J42a73n 86N58o79v27o78t57n34y 4857400903

Nejlepší jsou pseudoekonomové.

0/0
4.6.2017 21:26

P42a32v77e55l 73H11o22r13á64k 8811543835202

Tak ekonomů, kteří chápou jak to vše funguje je velmi málo a v médiích je najdete velmi obtížně. Hlavní problém je, že ekonomie není exaktní věda. Čili jeden uznávaný ekonom řekne, že se asi stane to, druhý řekne opak a přesto jsou stále znávaní ekonomové.

0/0
6.6.2017 10:07
Foto

P95a19v35e19l 74M28i82t69á83š 9434599603608

Jakože Němci a Francouzi přijali Euro daleko dříve, tak jsou s ekonomikou v zádeli. Naštěstí my tak hloupí nejsme a Euro nepřijmeme a naší ekonomiku čekají skvělé zítřky. Tak jsem tomu článku rozuměl.

+7/−3
4.6.2017 20:37

J88i25ř48í 72K26r79á69t78k84ý 3190242674

Chápete to špatně. Silným ekonomikám, jako je Německo nebo Francie, Euro vyhovuje. Slabší státy jako Řecko, Itálie a spol. svými dluhy Euro oslabují a Němci z toho těží, protože díky tomu mají levný export. Česko se s Německem ekonomicky prozatím rovnat nemůže, takže Euro by pro nás mělo ten negativní dopad.

+5/−2
6.6.2017 12:59

J18a74r42o68s60l28a13v 48R58e30z69n31i24k 4212223179710

a co slovensko či pobaltské státy, které nás s eurem předhánějí?

+1/0
6.6.2017 18:34
Foto

P47e44t95r22a 50H32a87v26e18l37k14o49v51á 8213103212

Co je to lobbystický tlak na urychlené přejetí eur? Že přes euro pojedou české limuzíny řízené lobbysty anebo je to jen překlep? Šichtářová se zpožděním více než 2 let jen opakuje slova Ilony Švihlíkové.

0/0
4.6.2017 19:30
Foto

M50a65r53i49e 11T33o24m56š22í11č68k55o26v57á 4147665616176

Dnes konečně, po dlouhé době, byli v pořadu V.Moravce hosté, kteří řekli něco, co je pro každého z nás důležité, názor k přijetí eura. Nebylo to jen mlácení prázdné slámy z úst politiků, ale zhodnocení situace lidmi, kteří ví o čem mluví, a jasné ne pro jeho přijetí.

Váš článek navazuje na tuto debatu a je vidět, že názorově jste se úplně shodli. Nechápu, proč to jsou politici, kteří by měli o tak důležitém kroku rozhodovat. Máme tolik fundovaných lidí, kteří této problematice rozumí a ti by měli míti hlavní slovo.

Tady je třeba býti na poplach a třeba i pomocí referenda, nepřijetí eura prosadit. I obyčejní lidé se svým selským rozumem chápou, jak by bylo pro nás nevyhovující, vzdáti se koruny.

Bohužel, někteří politici po zvýšení svého platu, tento pocit nesdílí.

+5/0
4.6.2017 16:38

L46u74b28o55š 67U51l54r52i51c90h 5981970178194

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2017 18:32

R68a20d73e55k 68H67a70m24p29l 3486981481621

Mimo téma, ale přeci jen: "bíti na poplach". Jinak souhlas, euro si podle mého názoru moc nemůžeme dovolit, neb po nějaké době bychom dopadli jako v Itálii či v Řecku.

+2/0
6.6.2017 16:56

J42o10s59e32f 46K86l43a73t 3359917943971

Díky konečně to někdo vysvětlil polopatisticky , ale příznivci eura budou brečet až tady euro bude

+4/−2
4.6.2017 13:21

J11a94r57o80s33l56a23v 93R59e85z15n83i58k 4972933469320

slováci brečí?

+1/0
6.6.2017 18:35
Foto

M54a78r55c28e88l 22M51a91t68u62š21á72k 4447424279783

Je to zvláštní, autorka napíše něco a už nedokáže odpovědět na proti argumenty. Škoda.Rv

+3/−1
4.6.2017 11:00

F56r66a72n22t42i94š90e85k 54L13u55f94t 2743728478

Já té Šichtařové přestávám rozumět. Nízké platy a ekonomika-montovna dejme tomu souvisí s tím, že Koruna byla zafixovaná nízko proti Euru. Ale co kdybychom přijali Euro a přepočet nastavili na lepším kurzu Koruny? Tím by tyto argumenty proti přijetí Eura odpadly. Kromě toho, při zafixování kurzu, nebo přijetí Eura v dlouhodobém horizontu přeci nemůže mít vliv na jakém kurzu byla kdysi zafixovaná, jestli jsme podpořili vývoz, nebo dovoz. Nakonec se stejně projeví tvůrčí schopnosti Čechů a na nich bude záviset ekonomika a životní úroveň. Němci přeci taky přijali Euro ...

+8/−6
3.6.2017 20:41
Foto

M92i96l51o79š 22L48a78c22i81n16a 9889646936124

Ano Němci a Francouzi stáli u zrodu Eura ale za jakých podmínek? Němci se museli vzdát silné marky v prospěch slabých ekonomik. V marce se odrážela moc Němců. Byla to obrovská hybná síla, mnohem silnější než reflexy bankéřů, a dokonce než politika.

0/0
6.6.2017 9:15
Foto

R30i25c53h86a15r12d 40N31e33u89g58e86b69a73u84e65r 6568269946242

V roce 2000 byla německá ekonomika nemocný muž.

0/0
6.6.2017 12:59
Foto

M27i74l91o61š 15L39a76c54i89n15a 9529406966824

Smněný kurz Eura k ostatním měnám je stanoven výpočtem direktivně a neodpovídá skutečné hodnotě. To samé se týká i Amerického dolaru.

0/0
6.6.2017 9:23

R33a86d12e17k 69H70a16m71p73l 3616301341771

Přijetím eura ztrácíte možnost devalvovat měnu ve chvíli, kdy je ten či onen stát méně výkonný. Devalvací pak chráníte vnitřní trh pro většinu lidí v něm. Což si ale při přijetí eura dovolit nemůžete, protože prostě není co devalvovat. A protože je vaše euro zafixováno k eurozóně v nějakém poměru, který je pořád konstantní, není možné devalvací "dohánět" nevýkonnost ekonomiky a pomalu ale jistě se stane to, že většina věcí na vnitřním trhu bude pro většinu lidí toho státu drahá prostě proto, že budou pomalu klesat platy, případně rychleji růst státní dluh, aby stát mohl zvenčí dotovat pomalejší ekonomiku.

Euro si mohou dovolit přibližně stejně výkonné ekonomiky (tedy Německo či Francie - a i ty ne donekonečna), ale u států, které mají ekonomiku dlouhodobě pomalejší to vždy dopadne jako v Irsku, Řecku, Itálii, Španělsku.

+2/0
6.6.2017 17:03

V14á36c26l59a72v 69K79u83d54r32n90a 8819745343856

Němci sice euro přijali,ale mnozí by se raději vrátili k markám.

0/0
6.6.2017 17:27

P40e28t46r 28S89k85á50c96e63l 6494569339

Byli jsme pře EU, budeme i po ní...

0/0
3.6.2017 17:54

P18e55t11r 40V41l79a61s72a28t73i55k 5793700273987

Paní Šichtařová najděte si rozdíl mezi korelací a kauzalitou. Budete strašně překvapená. ;-)

+1/0
3.6.2017 13:58

V77l64a20d34i93m46í30r 40V54e24t12e44š91k63a 2381615205262

R^

0/−1
3.6.2017 10:25

M45a71r38t52i91n 59B12e23r61a67n 1664718663561

Vlada nas tam stejne tahne. A problem je, ze az tam budeme, tak budeme uz total otroci unie a bez jejich penez se neobejdeme... tak jako recka a italie.

+8/0
3.6.2017 8:26

M72a86r71e42k 52P24e61c86i86n25a 3554254383448

Já tedy souhlasím, že euro bychom přijímat neměli, ale ten argument s produktivitou práce je slabý jako čaj - alespoň v podání tohoto blogu. Do výsledku produktivity práce vstupuje obrovské množství proměnných, nemůžete si přece jen tak vybrat nějakou, která se zrovna hodí a říct - tohle je ten důvod. Respektive to musíte velmi důkladně obhájit, což neděláte; prostě to jen tvrdíte.

+1/0
3.6.2017 8:14
Foto

T69o18m88á21š 45S63m35o55l69í35k 3711602326803

Ekonomice se daří,proto letí inflace nahoru a ovčani chodili do práce zbytečně ...

0/0
3.6.2017 6:55

M84a62r72e82k 57V54e70s14e91l94ý 8183943647587

Ještě jedna poznámka - naší ekonomice se v posledních letech velmi daří. Hospodaření státu skončilo loni rekordním přebytkem a daří se domácnostem i firmám.

Ovšem některým se zřejmě zdá, že jsme naopak na cestě k rozvrácené ekonomice. Zřejmě se jim stýská po Klausových balíčcích z let 1996/97 nebo po "skvělé" hospodářské politice Topolánkovy a Nečasovy vlády.

+2/−15
3.6.2017 1:05

V83l23a95s76t30i66m53i52l 77H54a36l13a31š27t26a 4463708908900

Velmi daří? Při plné zaměstnanosti jsme měli před deseti lety růst až 7%.

Hospodaření státu skončilo přebytkem jen díky propadu investic o polovinu a na tu hroznou Topolánkovu a Nečasovu vládu budeme ještě vzpomínat až nás armáda úředníků a policajtů bude dirigovat, co jíst, kde chodit, co dělat a především co nedělat.

+14/−1
3.6.2017 9:54

L79u12m34í51r 72V66i82t72h64a 2267937126492

Hospodaření za rok 2016 žádným přebytkem neskončilo. Najděte si na ivysilani.cz Události z 9. ledna 2017. Tam Vám to AB vysvětlí dost jasně.

Celý údajný přebytek vznikl zastavením investic a zadržením 48 miliard dotací z EU, které měly být vyplaceny loni, ale ve skutečnosti odešly až letos.

Proto je taky při stejném růstu letos plánovaný schodek 70 giga, tedy výsledek proti loňsku účetně o 130 giga horší. Proč asi?

+8/0
3.6.2017 21:44

R97a76d70e56k 38H94a40m64p37l 3416841271551

Než něco napíšete, prosím, prostudujte si skutečně dobře tematiku, o které chce napsat.

0/0
6.6.2017 17:04

M54a33r53e86k 54V34e27s13e83l56ý 8593703337197

Statistika jsou kouzla. Mohlo dojít třeba k tomuto: zvýšila se zaměstnanost - tím pádem se zvýšil počet odpracovaných hodin. Ovšem nově zaměstnaní získali nižší než průměrnou mzdu. Z toho důvodu průměrná produktivita klesla.

Ve finále se mají všichni lépe (zvýšila se zaměstnanost a i když zaměstnaní nedosáhli na průměrnou mzdu, mají se lépe, než když byli nezaměstnaní).

Stejně tak lze docílit růstu produktivity tím, že se zvýší nezaměstnanost v segmentu hůře placených zaměstnání. Průměrná produktivita vzroste, ovšem celkově na tom společnost bude hůře (nově nezaměstnaní si pohorší oproti stavu, kdy byli zaměstnaní).

+1/0
3.6.2017 0:51

L46u92b87o36š 82U51l85r14i54c55h 5681180758604

R^Perfektne som sa pobavil, dávno som sa tak nenasmial.

Ďakujem, veľmi vtipné.

karma

+1/−1
2.6.2017 21:54

L36u51k69á49š 33F27o22k59t 5294762709693

Když jsem před 3 lety u piva prohodil, že koruna má reálnou hodnotu <18kč/€ byl jsem za blázna a pohádali jsme se.. roky běží, já stále věřím, že problém nízkých příjmu je uměle slabá koruna.. Děkuji za pěkný článek, co mě utvrzuje o mé lajcké pravdě 

+14/0
2.6.2017 21:23

Z84d45e24n29e21k 85Z14a84m92e70c49n15i11k 3754691509773

Š. na Hrad. Já nepotřebuju odmítání eura nijak zdůvodňovat. prostě ho nechci. byl jsem spokojen s tím co jsem měl bez překotného ekonomického růstu a tím, prý, i blahobytu, mě stačí být na "periferii", kdo chce euro, prosím, ať mi ho ale nenutí, nevím kde by k tomu vzal taky právo, ať jde, vymění si koruny a kupuje a platí v eurech, platí i pro výrobu a obchod

+8/−2
2.6.2017 17:37

B96e27n 46P57a65v76k41a 1857203467161

Já když vidím, co hodně lidí v ČR dělá, tak bych i zadarmo by to bylo drahé.:-P

0/−1
2.6.2017 16:47

P96e86t73r 20N64e23d65o49m88a 4349447828130

"...sklad Amazonu.....lidé, kteří v ní pracují dostávají jen velmi nízkou mzdu......"....Lzete jak mala holka. Radovi pracovnici si pres vanocni vrchol (cc a 3 mesice) vydelaji 40hrubeho se vsemi odmenami pri vzorne dochazce. Kde jinde si to "nezamestnatelny" padesatnik vydela? Vim o 50+ "radovem" manazerovi/manazerce z finacnictvi, ktery/a tam skoncil. Kam se ma upichnout takovy 50+ pracovnik, ktereho by nechali v bance tak leda uklizet?

+2/−16
2.6.2017 13:48
Foto

D89a66l64i12b64o47r 57B56a70r80t32o59š 5344210297689

vámi uvedený příklad poslouží jako důkaz rozpadu střední třídy...a nahrazování některých manažerů softwarem v počítači.....nejen jednoduché práce jsou ohrožené robotizací...i ty manažerské....

+7/−1
2.6.2017 15:06

D81a43v11i48d 97Z87a16h96r38a49d86n19í29č60e53k 3627447436661

Ale no tak. Bavíme se o lidech, kteří dávají produkty do balíčků a kompletují objednávky. To může dělat s dovolením kdokoli. Jestli tohle není montovna, tak co už?

+3/0
2.6.2017 22:15

Š97t21ě38p31á71n 88S58e35k15a50n60i40n12a 2469804164905

Běž si to zkusit.

0/0
2.6.2017 23:18

P43e44t14r 12N59e66d73o24m60a 4489377198370

je to montovna, to nikdo nerozporuje. Ale co ma delat clovek v 55ti letech, kdyz mu nabizeji jen security za 15hrubeho? V amazonu ho aspon nechaji na rozdil od ceskych firem vydelat, minimalne tri mesice pres vanoce. Pokud berete dobrovolne prescasy pres rok, muzete si vydelat slusne i dalsi mesice.

0/0
12.6.2017 0:00

Š69t24ě89p53á30n 56S53e21k39a58n49i61n11a 2559764194845

Tou "vzornou docházkou" myslíte povinné přesčasy?! Nebo to, že tam člověk stojí 300 hodin měsíčně na tvrdém povrchu a kolem něho běhají mladí flotci, aby je "bičovali" motivačníma kecama, jako např. Jsme nejlepší, nejhorší - udržíme to, musíme se vrátit na vrchol - panebože, vy o té práci nevíte nic. A pokud ano, tak nejste jeden z nich, ale troll co sedí na prdeli v nějakým zaplivaným kamrlíku z mejch daní. ;-€

+4/0
2.6.2017 23:18



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.