Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A85d41a92m 15M82a18l55ý 4410467662551

Tak to dopadá, když chce stát konat "dobro" na občanech i proti jejich vůli.

Stát si uzurpuje různé činnosti a tyto pak následně stejně nezvládá.

Vychovávat děti musí především rodiče.

Děti z rodin, kde rodiče plní svou výchovnou funkci povinnou školku nepotřebují a vychovat děti těch zbylých "rodičů" stát stejně nezvládne. Jako vždy.:-/

+37/0
doporučit
5.5.2017 8:33

J32a66n 70J32e15n76i33c 1794204197384

Jj přituhuje...

Včera se tu řešil pseudoproblém, že single ženy mají právo na "státní oplodnění", jako by bylo málo polosirotků. A nyní přicházíte s další "super" myšlenkou, jak buzerovat rodiče, aby nevyčuhovali z řady.

Přesně jak píšete. Najde se nějaká okrajová menšina. Udělá se z toho bublina, nejlépe ještě získat pár slboduchých jedinců, co bez státu neudělají ani krok a můžeme začít vesele zevšeobecňovat. Tj. máme problém s rómy a nechce se nám do řešení, tak postihneme 99% normálních dětí, abychom měli donucovací prostředek na 1%. Ubohé, hodné levicové vlády a soudružky Engelsové a Valachové. Kam socan stoupne, tam 10 let tráva neroste...

+44/−1
doporučit
5.5.2017 9:21

M85i52c51h13a49e42l20a 94S74p49á79l79e85n18k13o47v19á 8594853274226

Já myslím, že někteří rodiče na své děti prostě kašlou, nic je nenaučí, nevěnují se jim, a děti tak nějak rostou jako dříví v lese. A když se tyto děti pak objeví v první třídě absolutně nepřipravené na socializaci a nezvládající úkony, které by šestileté děti zvládnout měly, tak stát vymyslel, že by nebylo špatné tyto děti připravit na první třídu povinnou školkovou docházkou.

Bohužel je tu problém, že tuto povinnost mají i rodiče, kteří se svým dětem věnují, a pro které to asi zbytečná buzerace je. Možná by jen stačilo nějaké "přezkoušení" pětiletých dětí, jestli je pro ně ten poslední předškolní rok strávený ve školce skutečně nutností.

+34/0
doporučit
5.5.2017 11:50
Foto

M22a40r84t41i12n 91H18o24r54s10k55y 2802573547

.."další pokus vyrvat dítě z tradiční rodiny, v níž chtějí rodiče trávit s dětmi co nejvíc času, a vytvořit stádo." Přesně tak - "státní zájem" nad osobní. Komu na vašich dětech nejvíce záleží jsou vedle vás typicky vaše rodiče a širší rodina - státním zaměstnancům nebo členstvu vyučovací profese slouží hlavně k ospravedlní jejich příjmů či existence. - Moje děti v USA chodily do školky na "poloviční úvazek", v privátní základní škole začaly, ale nakonec jsme je zdárně vyučili doma a šly pak už rovnou na střední školu. "Home-schooling" si volí každý rok více amerických rodičů že stejných důvodů co popisuje autorka - přeju jí a ostatním hodně zdaru s úsilím žít podle svého, za své.

+25/0
doporučit
5.5.2017 12:40

M49i63c79h67a23l 31P50a90u16l51í85č84e23k 2123395245295

Ano, toto je velká bolest dnešní doby. Díky (především) "jisté menšině" plus několika málo jedinců z majority, kteří na výchovu dětí kašlou a učitelky je pak v 1. třídě musí učit, jak se myjí ruce mýdlem, je nutné zavést povinnou předškolní docházku pro všechny děti bez rozdílu, protože nelze ukázat prstem jen na ty dotyčné problémové a povinnost vztáhnout pouze na ně... Takové bývají začátky konců civilizací...

+28/−1
doporučit
5.5.2017 15:36

I33v90a26n 72M22i66n70á47ř 7492114797291

Zdá se, že socani nařídili povinou předškolkovou docházku z důvodu - obrovských nárůstů cikánských dětí v ghetech, kterých je po celém Česku asi 600. Jejich zanedbanost je často až děsivá. Děti, které by tuto alibistickou péči, pro svůj normální vývoj mít nemusely - se "svezou" s nimi. Druhým důvodem je - vychovat generaci, která má být, zejména v dětství - co nejdéle .. ovlivňována státními institucemi.

+21/−1
doporučit
5.5.2017 18:21
Foto

P49a33v98e38l 62P62o82k38o91r71n95ý 2706314340422

Ale to je stejné jako u EET, u povinné revizi kotlů na pevná paliva a komínů, u STK málem i na kočárky, kvůli menšině jsou buzerováni všichni. Dnes je stát "organizovaná šikana".

+17/−1
doporučit
6.5.2017 9:33
Foto

M55a26r78i16e 84P40o80k32o88r40n81á 9365964180

Musím s Vámi souhlasit, ta povinná předškolní docházka buzerací skutečně je. Otázkou je, jak se to bude vlastně vymáhat a sankcionovat. Podle mne nijak. Kromě toho, s tou slavnou inkluzí se do tříd dostane hodně dětí, jejichž úroveň socializace bude dost nízká.

Já sama jsem kdysi musela u svého druhého dítěte ten předškolní rok vypustit, protože nejstarší šel do první třídy, třetí byl v kočárku a toho druhého by mi bývali vzali stejně jen na dopoledne. No, povinnost pro předškoláky to tehdy nebyla, spíš právo, tak jsem to nechala tak a nic se nestalo.

+12/0
doporučit
5.5.2017 8:35
Foto

H29a73n29a 69V70l65k27o85v56á 9595484552844

Zkuste se zeptat učitelky v první třídě jaké to je při 28 dětech ve třídě učit děti smrkat nebo zavazovat si boty krom toho co je skutečnou náplní jejich práce - totiž psaní, čtení a počítání.

+17/−3
doporučit
5.5.2017 10:37
Foto

P36a60v93e54l 50S87o33b25o31t69k94a 3940880689116

Naprosto přesné a výstižné. Předškolní děti by měly trávit maximum času ve své rodině a ne jim nakládat povinnosti stále v nižším věku. Na to mají času dost.

+10/0
doporučit
10.5.2017 7:08

J20i96t79k36a 85K29u72l97h76á10n60k67o24v68á 7687281671394

Souhlasím s tím, že povinné předškolní vzdělávání je čirá buzerace státu. Problém s nesocializovanými dětmi (černými, bílými i fialovými) se dá vyřešit jinak, než buzerací 98 % zbylé populace. Jenže socialisti, no. Další věc, která se moc neřeší je, že tyto povinně zapsané děti zabírají ve školkách místo a znesnadňují matkám menších dětí nástup do práce. U nás ve městě to zatím vypadá, že se do školky nedostanou děti mladší čtyř let v době nástupu...

+13/−2
doporučit
6.5.2017 7:52

M54i53c70h93a85e41l48a 72L92h97o13t33s74k80á 2969266758597

;-D to přeci nemůžete myslet vážně. Článek mohl skončit prvním odstavcem - zapomněla jsem dětem přehlásit trvalé bydliště. Chcete naplnit povinnosti školy a nedokážete dostát podmínkám?

Ohledně povinného vzdělávání: Sama jsem děti do školky dávat nechtěla, byla jsem doma. Do školky ovšem chtěly moje děti. A nakonec jsem to kvitovala s povděkem, protože ve školce se jim věnovali úžasně. A to ve všech třech školkách, které jsem s dvěma dětmi prošla. Ale to jsou mé děti. Právo na domácí vzdělávání naprosto uznávám, vidím jeho velká pozitiva a pokud po něm rodič i dítě touží, má jim být taková možnost umožněna.

Je ale autorka takový rodič, když si nezjistí základní podmínky pro přijetí do spádové školy? No dobrá, ouřední výmysly člověk často nevezme v potaz.

ALE! Jak se může člověk, který chce děti připravovat doma, podivovat nad tím, že se dítě má umět podepsat? Co je na tom za problém? Naučit dítě šest tiskacích písmen je snad základ a některé děti zvládnou takový nadlidský ukol už ve třech letech. Pokud matka chce hodit veškeré vzdělávání na školu, tak jí taky zklamu. Učitelka jen těžko dokáže třiceti dětem vysvětlit veškerou látku bez podpory a pomoci rodičů. (A u paní je těžký úkol naučit dítě podpis).

Každý rodič má dítě na školní docházku nenásilně připravovat. Většinou se tak děje přirozeně, děti jsou zvídavé.Představit mu abecedu, čísla a pokud je dítě bystré, nemusí se to tak prožívat, ve škole rytmus chytne. Pokud je ovšem snivé a poklidné povahy, nebo roztěkané, je dobré ho na docházku připravit, koupit mu písanku, ať si ji projde, počmárá, ať umí rychle počítat do deseti, vodit ho do kolektivu dětí,zkrátka aby nebylo pozadu a z prohry neztratilo zájem a radost ze školy.

Ti, co ovšem dítě doma neučí nic, pro ty je předškolní docházka jen a jen vhodná. (a to podle mého názoru jsou osnovy v předškolním věku ještě zbytečně volné a neurčité)

+9/−1
doporučit
11.5.2017 9:27

M78a22r69c64e63l 61Š27e54v89č29í19k 9565613501370

Takže neprihlásim členov rodiny na trvalý pobyt a potom sa čudujem, keď mám kvôli tomu problémy.

Najskôr si splním svoje povinnosti a potom žiadam od iných. 8-o

+6/0
doporučit
7.5.2017 18:24

J65o43s24e40f 25M21u48ž86á23t36k73o 5945533347783

Je to mazec, je to přesně takto a byrokracie v tomhle státu dusí všechny kam dosáhne. Místo tvořivé činnosti pořád jenom řešíme byrokracii a papíry. Včera jsem byl na zápisu ve školce, tak asi sory, prostě sociálně slabí mají přednost, i když jejich matky se obvykle válí hulící a ožralé doma. Díky sociální státe, kde nic nefunguje.

+5/0
doporučit
11.5.2017 13:33

T70o97m91á19š 49B54a69l89v89í18n 3761402504281

Několik postřehů:

1) Situace se ZŠ je opravdu katastrofa a to, že v této situaci MŠTS (pí Valachová) téměř zakázala zakladání soukromých ZŠ je výsměch všem roičům.

2) Souhlasím s tím, že mnoho školek je něco příšerného, ne ale všechny. Naše dvojčata chodila do státní MŠ, kde bylo úžasné prostředí i učitelky, které měly maximální pochopení.

3) Stejně tak je obrovský problém najít místo ve školkách a soukromé jsou neskuečně drahé. Stát nedostatek školek prakticky neřeší vůbec. Občas se snaží některá města.

4) Nesouhlasím ale s Vaším závěrem o tom, že povinná předškolní docházka je zbytečná buzerace. Vztáhla jste ji totiž na nabývání vědomostí (nauščit se podepsat), což je kravina a pokud stát cítí potřebu testovat právě toto, pak je to zbytečná buzerace. Hlavní důvod a obhajoba povinné předškolní docházky je jiný. Naučit dítě být v kolektivu se stejně starými dětmi a vytvořit mu sociální vazby. Učitelky v MŠ vám řeknou např. ja velký problém je děti naučit že se musí o hračky střídat (doma mají děti své hračky k dispozici kdykoliv, ve školce se musí o ně podělit). Naučit předškolní děti, že třída je komunita, kde fungují pravdila, sociální vazby a vzájemný respekt, je neuvěřitelně důležité a doma to prostě nelze naplnit. PS: Sám mám děti na alternativní ZŠ protože mám velký odpor ke státnímu školství, ale školku odchodili zcela normálně :-)

+5/0
doporučit
11.5.2017 8:55

K62a45t45e61ř95i19n47a 81T85y60c48o39v34á 9550371886665

máte naprostou pravdu. a já se tak trochu škodolibě těším na to, až bude MŠMT vyrábět prováděcí předpisy, kde bude rozhodnuto: jestli má chodit do školky Anička, která má zaměstnané oba rodiče a nemá v místě babičku, nebo Boženka, která má pět let, a nebo Angelika, jejíž rodiče nepracují, ale potřebuje připravit na incluzi. a mezitím stát zpřísňuje hygienické normy - kolik malých záchůdků na kolik dětí, kuchyně... a taky dělá co může, aby soukromé školky neměly stejný status, jako ty zřízené MŠMT. jo, děvčata, kdo bude chtít mít vzdělané potomky, bude muset zůstat doma, chodit na přezkoušení a doufat, že to stát nezakáže. čímž se nenásilně docílí toho, že dětná žena bude jen velmi těžko zaměstnaná. bože, do čehos to dušu dal, že paní Marxová?

+5/0
doporučit
7.5.2017 14:01

T72o29m20á58š 20K64u52c11h81a95ř 3537341318471

To je ale bláznivý nápad, plodit děti zrovna když je plodí všichni. ;-D To je jako by se ráno všichni domluvili, že pojedou metrem přesně v sedm. Jak by to asi dopadlo? ;-)

+5/0
doporučit
5.5.2017 14:30

V79ě96r67a 59K90a38b42í57č24k41o87v22á 7414696190307

Tak to teda máme kliku.Školáka nám vzali do spádové školy, není teda ničím výjimečná,ale psát, číst a počítat snad děti naučí.

Předškolačku nám taky vzali do školky podle bydliště,ale zase v ní pořádají multikulturní dny, tak si nejsem jistá, že je to výhra;-D

+5/0
doporučit
5.5.2017 10:20

T23o61m10á50š 13Z21e39m69á51n80e92k 6590236237920

S paní Šichtařovou musím opět souhlasit. Není to jen školství, své rozčarování a negativní pocity, tentokrát z podnikání nedávno hezky popsal pan Hanák. Šrouby se utahují, to by tak bylo, aby si, lidé, kteří vůči státu nemají jen natažený hnát a očekávají od něj pouze základní věci, jako je třeba kvalitní školství a zdravotnictví a hlavně nevměšování se jim do života, dělali co chtěli. Všeobjímající pomoc nesvéprávným, ale i svéprávným, aspoň proti jejich vůli. Nějak nám tu ta blbost a drzost státu za poslední čtyři roky zapustila kořeny. Já chci! Mám právo! Mám základní právo! Slyšíme to dnes a denně, slovo POVINNOST však asi budeme moci zanedlouho ze slovníku vyškrtnout. Začínám mít neodbytný pocit, že nadcházející volby budou opravdu přelomové.

+6/−1
doporučit
6.5.2017 9:22

M56i63r22e67k 41Ř65í94h46a 8605341255143

Osobně nám na mateřskou školku pěkné vzpomínky. I má dcera do ní chodí a světe div se od 3 let. Je tam ráda, má tma kamarády, naučila se hodně, má ráda paní učitelky. I kdyby měla jít do školky jen na poslední rok povinně, já bych jí tam dal a nebral to jako nějakou buzeraci ale jako něco, co jí obohatí život. Minimálně se naučila to, že existují jiné autority než jen rodiče, že se má dělit , život není jen já jenom já. Mám na to jiný názor než autorka a tak v tomto nařízení nespatřují žádný problém ale vidím to rozhodně jako kladnou zkušenost. Ne náhodou se jedna z mých oblíbených knih jmenuje " Všechno co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce".

+5/−1
doporučit
6.5.2017 10:35

A78n69d97r33e81a 91B61e81n91e33š79o43v68á 5677972

Příspěvek ze strany druhé.Většina "normálních"ředitelem školek z povinné taky radost nemá.... Mnoho dalších papíru,prastene prezkusovani v případě individuálního vzdělávání a další papíry navíc a k tomu vazne mizivý účinek. Spis nechspu systém "nemam "místo pro předskolaka"zápis do školek začal minuly týden.. Dřív podle zákona začít nemohl.a ředitelka ma měsíc na vydání rozhodnutí. Tudíž dnes nemůže říci ze ma plno....bud je to jinak nebo to nedělá dobře.a individuální vzdělávání mne jako ředitelce nevadí...tech par papíru už me v tom množství nepolozi...co je od státu naprostý podraz je jejich výrok ze mu musí člověk ve školce nechat místo..tudíž o jedno zapsané dítě kdyby náhodou "propadl"u přezkoušení...(.jak by to člověk asi zjistil a upřímně je mi fuk čo to dítě umí a neumí...je rodičů)....ale normativní plny na něj zřejmě nedostane...to je na zvracení...méně peněz pro školku.Shrnuto mila veřejnosti...povinna předškolní docházka je pro školku prace navíc ...nutno evidovat omluvenky,evidovat přezkoušení,hlásit děti z jiné spádové oblasti,MSMT samo neví co a jak....takže bych nás nedávala do jednoho pytle...paní Valachova nás pěkně valcuje..o povinné inkluzí a nemožnosti sehnat na druhou stranu asistenta...na dvouleté děti na nás se povinné valící ...na další a další nesmysly právnický co o školce nemá ani sajn.nejen rodič je prostě spravedlivé na....án.

+4/0
doporučit
8.5.2017 15:32

Š17t19e44f81a43n 11F47r40i57č28a 7122768643276

Jak chtějí některé matky donutit, aby dávaly dítě povinně do školky? Podle mne je to naprosto nevynutitelné.

+4/0
doporučit
6.5.2017 20:41
Foto

V24o49j26t86e16c59h 98P53á57n21i67k 61S41r11. 5331821784987

U nás sa v takýchto prípadoch hovorí: Ale na Slovensku je to tak!

Teraz ale dodávam, že i "V Česku je to tak!" Osobitne po včerajšej komédii na Pražskom hrade.

+4/0
doporučit
5.5.2017 8:15

V73l66a87s37t25a 51S81v13o41b38o49d14a 4799259954

Šílený nápad ještě šílenější Vlachové. Rodiče kteří nepotřebují dát dítě do školky tak budou muset a rodiče kteří ho tam dám potřebují, tak mají smůlu. Byla doba kdy obce likvidovali školky jako zbytečné koukali je prodat aby byla provize tak se dneska hrozně diví.

+3/0
doporučit
19.5.2017 16:03

P64e76t83r 63A55g62u17l97á63r 4617338240814

Někomu to tak může připadat. Nedávno tu však visel blog někoho, kdo psal o tom, jak nějaká nadace rozdává miliony na podporu vzdělávání segregovaných Romů. A ta samá společnost měla na svém webu několik oficiálních dokumentů pro agendu EU, které se rozepisovaly o tom, jak u nás utlačujeme romské děti a neumožňujeme jim předškolní vzdělávání a nejen to. IMHO toto je jediný způsob jak je donutit děti do školky přivést. Pak se možná něco změní. Minimálně to otevře diskuzi o tom, jak to vlastně je s ochotou Romů k předškolnímu vzdělávání dětí. Také se ukáže, jestli je dostatečná kapacita. To, že někdo přispěchá k zápisu na poslední chvíli ještě není měřítkem toho, jestli je kapacita nedostatečná. Máme tři děti a se zápisem jsme neměli nikdy problém ani ve školce, ani ve škole.

+3/0
doporučit
5.5.2017 21:21



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.