Diskuse
Návod, jak školou vychovat stádo
Děkujeme za pochopení.
O34l23g28a 89P75a34v43l33í57k90o60v11á
Docela odpovídající hodnocení situace ve školách, nicméně, není to beznadějné. Ten stupidní trend může sjednocovat rodiny. Za totáče byli komouši, dnes je nahradila například inkluze
P22e90t55r 25H59o70r94v85á11t
Reakce na:
Začíná to už povinnou inkluzí.
Je lež jako věž, inkluze není povinná a ještě jeden školní rok nebude.
P16e88t24r 34H16o49r10v89á28t
V rámci inkluzí mám jedno dítě a tak chci reagovat.
Dítě má DMO, v 5 letech díky různým neziskovkám plavalo, jezdilo na kole.
Na zápisu do 1.třídy manželka škole předala zprávu z neurologie.
Aniž by se paní ředitelka na dítě podívala, řekla že takové dítě na škole nechce a poslala nás do 20 km vzdáleného speciálního centra.
A víte proč? PROTOŽE MOHLA. (v jiném kraji by nám ji třeba vzali, protože podmínky nebyly stejné)
Dítě celý první stupeň prospívalo s vyznamenání, nyní je prvním rokem na víceletém gymnáziu - hádejte asi proč? Tušíte co se změnilo? I když se postižení se zhoršilo.
Dodám, že jediné speciální potřeby jsou 2 sady učebnic. Nic víc, nic míň, Žádná asistence, žádné poruchy chování atd.
Inkluze jsou o vytvoření stejných podmínek v celé ČR a je velká škoda, že většinou je zneužívají rodiče dětí k vlastní pohodlnosti. Normální rodič s IQ větším než venkovní teplota dítě s ADHD, Aspergerem do běžné školy prostě nedá a hlavně ani nemusí. Je to na zvážení rodiče.
J14a38n 56R31y51s12k46a
No kde to jsme? Co je to za zemi, když rodiče musejí prosazovat péči svých dětí státu navzdory?
Tahle by to sedělo taky, ale ještě zatím děti nechávají matkám, odstraňování otců je předvoj.
Ty nádoby tématu článku a můj příspěvek jsou propojeny, říká se tomu sociální inženýrství.
Směřuje to ke stabilní ochraně dítěte státem před rodiči.
M18a60r82t16i51n 38T60a84k96á32c61s
Inkluze je super, zavedl bych ji take napriklad ve sportu!
H56e17l42e86n87a 79Š69e12m81b88e69r70k42o95v37á
Maturita je - tedy říkalo se, že je to zkouška dospělosti.. vzpomínám si, jak jsme premiantku třídy museli jet hledat do města, protože neunesla ten tlak - naštěstí jsme ji našli a odmaturovala s vyznamenáním... vím, že to nesvědčí o její psychické odolnosti, ale - už je to asi možná 10 let nebo více? - nevím... každopádně absolvovala VŠ a učí na integrované škole a je oblíbenou učitelkou...
Po celou dobu, co jsem bývala u maturit, jsem měla dost času přemýšlet, co by se v tom dalo vylepšit...
Nakonec mi přišlo, že maturita je vlastně hodně nespravedlivá záležitost...
Stačí nemít v ten den "svůj den". Stačí mít štěstí a i když se jedná o žáka, který defakto snad školu ani neměl navštěvovat, protože jak se zvětšovala nouze o žáky, tak se bohužel stalo, že na školu byli přijímáni žáci, kteří by dříve měli problém i získat výuční list - no, tak když takový žák měl štígro, tak náhle triumfoval nebo se třeba nestačil divit jak je nejspíš fakt geniální...
Prostě mi přijde, že ke zlepšení by jistě přispělo, pokud by studovali jen aspoň trochu studijní typy a aby se přestalo s tím nesmyslem, že kdo nemá školu, je vlastně mimo hru...
Přišlo by mi lepší, kdyby se ty nestudijní typy netrápily na gymnáziích, ale že by byly školy víc jako učňáky tj s praxí, kde by se formou přednášek, kurzů učilo to, co by sami studenti cítili, že potřebují k výkonu práce znát. Byly by tam možnosti výměnných pobytů se školami v zahraničí...
Vysokých škol by nebylo moc, protože těch studijních typů, kteří mají radost pronikat do tajů různých problematik v teoretické rovině fakt moc není
Pak by možná pomohlo věci, pokud by to, že žák dojde k maturitě tj že nepropadl, tak by to mělo znamenat, že maturita už je jen příjemným dovršením jeho studia a součástí hodnocení u maturity by měly být body nasbírané v průběhu studia a při maturitě by získal určité body navíc nebo také moc ne... prostě by nerozhodovalo, jestli zrovna nemá den, jestli má trému nebo si vybral otázku, kterou se prostě nenaučil..
K91a12t60e50ř81i83n95a 87T74y77c71o34v28á
bezvýhradně souhlasím. mám ve svém okolí několik různě starých žáků ZŠ, jejichž rodiče jsou zoufalí a uvažují přesně o tom, o čem píšete. jak se postavit k faktu, že jdete do školy s tím, že máte pocit, že vaše dítě potřebuje doučování (při přezkoušení vykazuje podle vás donebevolající neznalosti) a ve škole vám řeknou, že plašíte, že je lepší průměr. nebo matce osmáka, která chce, aby si syn zlepšil známku, protože jede na průměr kvůli střední škole, řeknou, že je příliš náročná matka a že ho má nechat vyvíjet se svobodně. nebo v opravené písemce najdete chyb na pětku, které učitelka neopraví a dá dítěti jedničku mínus za ty, co opravila. jak chcete vysvětlit dítěti, že něco neumí a mělo by se učit, když do páté třídy minimálně nosí jedničky, ať má znalosti jakékoli? po zničeném zemědělství a pomalu rozvraceném zdravotnictví se někdo snaží zlikvidovat i školství?
O84t82o 36J70u23r44n19e42č32k85a
Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:
.
"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".
.
Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.
J91o40z56e69f 28K89o53s17t38e39l74a46n37s27k76ý
Celému "porevolučnému" školstvu by úplne stačila jediná a jednoduchá reforma - vrátiť sa k učebným osnovám pred r. 89. Samozrejme s vynechaním tých komunistických blábolov. Na základnej škole však boli vtedy obmedzené len na výtvarnú výchovu (pri výročiach) a občiansku náuku. V odborných predmetoch ako matematika, fyzika, chémia boli komunistické reči tabu. Aspoň v našich končinách.
Vtedy neexistoval žiadny monitoring, na ktorý sa pripravovali decká pri prechode na druhý stupeň. Existovali len prijímačky v ôsmej, resp. deviatej triede a boli pre všetkých rovnaké. Vyhlasovali sa v rádiu, takže obísť ich bolo prakticky nemožné.
Kto sa ako na ne pripravil, záležalo len na ňom. Každý žiak si mohol kúpiť zbierku príkladov, z ktorých potom niektoré boli vybrané na prijímačky. A školy prijímali žiakov podľa svojich kritérií - ak bol slabý záujem, tak bez prijímačok, na bežné školy čistí jednotkári či víťazi olympiád bez prijímačok, na výberové školy musel prijímačky robiť každý. A prijímalo sa - aspoň oficiálne - podľa dosiahnutých bodov. Plus niečo na odvolanie. Neoficiálne to už bolo - ak bol veľký záujem - hlavne o známostiach. Ale toto riziko je prakticky v každom systéme.
Priznám sa, že neviem, čo svetoborného by chcela p. Šichtářová na prijímačkách vymyslieť.
Rovnako aj maturity. Podľa mňa by maturant mal maturovať minimálne zo svojho jazyka. Bez ohľadu či bude moderátorom alebo lovcom veľrýb. Za komoušov to bolo jednoduché - druhý povinný predmet bola ruština. Matematika povinná nebola. Takže dnešné maturity by kľudne mohli byť jazyk + povinne 1 cudzí jazyk + odborné predmety podľa špecializácie školy. Za komoušov si ešte žiaci mohli dobrovoľne zvoliť ešte jeden predmet, z ktorého by chceli maturovať.
Minimum čo by mal maturant ovládať, je vlastný jazyk + dohovoriť sa v aspoň jednom cudzom jazyku. Ale myslím, že to nie je nič nové - rovnaké pravidlá platili isto ešte aj za prvej republiky.
J24o20z70e60f 78K42o54s84t33e66l80a28n61s81k73ý
A ešte jedna poznámka. Teraz školskí "vedátori" s veľkou slávou - aspoň na Slovensku - objavujú, že učňovské školstvo by malo byť prepojené s praxou. Teda niečo, čo bolo za komoušov úplne samozrejmé...
Nechcem, aby to vyzeralo, že sa mi páčil komunistický režim. To ani náhodou. Ale nič nie je absolútne dobré a nič nie je absolútne zlé. Aj tí "blbí" komunisti vedeli, že systém školstva majú nechať odborníkom resp. zachovať z prvej republiky, a nie ideológom - ako je to teraz. Keď sa stavalo sídlisko, automaticky sa stavala aj nová škola. Každý rok si zisťovali, koľko asi žiakov pôjde vtedy a vtedy do školy. Nemohlo sa tak stať - ako teraz -, že "odborníci" na úradoch s prekvapením zistia, že žiakov je buď veľa alebo málo.
Takže po 25 rokoch "demokratizácie" školstva sa pomaly, ale isto vraciame tam, kde sme po r. 1990 vykročili k "modernému západnému" školstvu.
A len tak mimochodom - jedna otázka z matematiky pre prvý stupeň: Jožko mal 7 jabĺčok, z toho 3 zjedol. Čo mu zostalo? "Správnu" odpoveď" by neuhádol ani Einstein. To len súčasní pokrokári môžu vymyslieť takú somarinu. Aká je teda odpoveď?
3 ohryzky...
A nie je to vtip. Pýtal som sa na to priamo učiteľky. Vraj takéto príklady majú malé deti viesť k logike...
E21v39ž34e59n 91T52e78r11š93l
Premyslim co je to "normalni skola"? Ma byt normalni skola jako ta ve Svedsku, Finsku, Nemecku nebo Holandsku? System "normalni" skoly vychazejici z pruske kadetky nepovazuji zanormalni ale za zastaralou byt nejvice pouzivanou formu.
Existuji u nas skoly (a nekter jsou velmi prestizni) kde deti "normalni" profituji z inkluze svych spoluzaku.
Myslim s i ze prave ona zavrhovana inkluze je prilezitost pro ty normalni skoly zmenit mechanizmus vyuky z pomyslneho vecne pretekajiciko trychtyre se stejne velkym hrdlem pro kazdeho zaka na sytem postupneho prorustani vedomostmi a dovednostmi. Ostatne modernich osvedcenych systemu je na to spousta.
P54ř64e34m93y55s36l 24Č41e44r58n90ý
Inkluze je příležitost udělat z chytrých dětí blbce. Tak to vidím já pane Evžene.
- Počet článků 684
- Celková karma 43,39
- Průměrná čtenost 20213x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.