Diskuse
Návod, jak školou vychovat stádo
Děkujeme za pochopení.
P36e75t45r 90S50e38d69l85á51č92e23k
Pozoruji, že stále větší a větší bláboly v článcích jsou v přímé úměře k váze, správněji řečeno hmotnosti, autorky.
J92i70ř79í 41D66v66o77ř82á28k
Přiznám se . Tento blábol jsem nedočetl do konce.A vlasně nemám náladu ho ani komentovat. Na to je můj život příliš krátký.
J29a65r29o60s71l80a77v 80K41a31v53u72l16o25k
Takže se vyjadřujete ke článku, který jste ani nečetl a ještě tvrdíte, že ho nechcete komentovat což vlastně děláte....
Kolik jste toho vypil?
P78a41v82e79l 98N57o20v97á44k
Aaa, autorce nevyšla předpověď s posílením koruny po konci intervencí, tak je třeba oprášit inkluzi a další témata, kterým rozumí ještě míň :-D
V77e78r63o17n56i34k15a 68V56a31l88í55k79o71v89á 66Š88u18b70o60v90á
Češtináři na SŠ bohužel musí učit částečně to, co vyžaduje státní maturita. Pojmy, ismy, analýzy textů, funkční styly.... Já jsem vám to říkala Opakuji to samé už sedm let.
T88e30r64e63z62a 35H82a97j82k69o36v31a
A co jineho by meli ucit? kdyz skola konci maturitou ?
R30a50d81i17m 72P30o55l36á62š96e50k
A mimochodem, brzo bude třeba, co se týká školního vyučování, začít diskuzi, jestli se máme vzdát češtiny jako rodné řeči a negovat tak výsledky 150 let našeho Národního obrození nebo stále máme investovat úsilí do zachování češtiny.
Totiž například realistická strana pana Robejška má v programu povinnou angličtinu už od prvního ročníku základní školy.
Když pominu, že na jedné straně je dobrá angličtina základem kariéry, na druhé straně angličtina od začátku vyučovaná společně s češtinou a na rozdíl od češtiny rozsáhle používaná při odborném studiu na střední a vysoké škole odsune u této generace češtinu do role hovorového dialektu, jehož pravidla se není třeba učit a není je třeba znát ani není třeba je dodržovat. Což je vidět například už teď, kdy prudce stoupá množství gramatických chyb v českých internetových a novinových článcích a ještě víc v diskuzích pod nimi.
A další generace po této už bude vidět češtinu jako polozaniklý jazyk, který se budou učit pouze historikové a nadšenci.
M27i68c98h68a92l 22K20o48n49o46p52a
To je dobrá připomínka.
Co nás dnes vlastně nutí vyjadřovat se správně česky? Snad kromě úředničiny a pár lidí, pro které je správná čeština součástí jejich osobní vizitky, nevidím v podstatě nic.
Nicméně, nemyslím si, že by čeština i ve vzdálenějším budoucnu nějak polo-zanikala. Spíše jsme ve stavu, kdy se většina lidí neumí správně česky vyjadřovat, ale jejich úroveň cizího jazyka (nejčastěji AJ) je poměrně bídná.
R57u98d53o93l97f 31S69t73a61r61y
Autorciny uvahy jsou spravne. Zapomela na jednu vec. Deti mohou byt taky opozdene. On je rozdil mezi casem astronomickym a biologickym. Znam jednoho, ten v obecne tride byl na propadnuti. I Rodice ho poslali do privatni skoly. Ukoncil ji s dobrym ale ne vybornym prospechem. Sel do uceni a kdyz se vyucil zacal s maturitou. Tu absolvoval vybonym prospechem a tak na vysoke skole ziskal titul bachelor. Ve studiu pokracoval a ziskal titul master of science. Dnes pracuje jako manager s platem o kterem se mnohym ani nesni. Takze jestlize se nekdo chce neco naucit, tak se to nauci, protoze k tomu ma potrebu.
R34a59d30i17m 59P25o86l24á34š38e90k
Ale to už je dnes málokdy. Opožděné děti ve škole byly běžnější dříve za našich časů, dnes toto obvykle psycholog pozná a navrhne odklad.
R79a46d93i62m 66P89o84l71á31š86e83k
Já vidím hlavní problém v tom, že vzdělání je zdarma, respektive je placeno státem.
Nejvíc to asi deformuje vysokoškolské vzdělání. A když to je zdarma, tak si ho nikdo neváží.
Neváží si ho u zájemců o práci ani personalisté ve firmách, jinak by nebyli schopni odmítat zájemce o práci s trochu jiným vysokoškolkým oborem než potřebují a současně žvanit o nedostatku lidí. Neváží si ho firmy obecně, jinak by neodmítali nezaměstnané vzdělané zájemce o práci vyššího věku jen proto, že jejich manažeři by museli trochu změnit způsob své práce s podřízenými, což by pro ně znamenalo trochu námahy navíc. Neváží si ho ani na vysokých školách profesoři a na středních a základních učitelé, jinak by nebyli ochotni "protahovat" školou i vyloženě neschopné studenty a žáky. Neváží si ho samotní žáci, studenti ani absolventi, jinak by byli ochotni mnohem víc hledat správnou práci a nevzít práci za almužnu hned v první druhé firmě. A taky by ve školách trvali na mnohem kvalitnější výuce, než se jim dostává a na odstranění překážek, které ve třídách optimální výuce brání.
R61o33m17a29n36a 56H15o92w33e
vadí, že je školní docházka povinná! To odebírá vzdělávání v ústavu všechnu vážnost a důležitost ....
N88a64ď44a 49D47u84b62c93o60v34á
K některým diskutujícím: Není možné srovnávat dnešní školy s minulými, protože informace, které se na děti valí ze všech stran, oborů a pochybných zdrojů, a to nejen na děti, jsou v takovém množství, že pobrat je náctiletým mozkem je mnohdy nad mozkovou kapacitu. Takže, trénovat paměť memorováním je možná dobré, ale pochybuji, že to v paměti zůstane. Že by se mělo školství s ohledem na 21. století změnit je jasné, ale zachovala bych základy češtiny a matematiky. Jinak nejsem ta, která by věděla jak to školství změnit, tedy přizpůsobit době, na to by měli být jiní fištróni. S mnohými názory, zde v diskusi uvedenými souhlasím.
P22e24t96r 77S61k58á40c41e40l
Oni i fištróni jsou k ničemu. Příklad: Ve výzkumném ústavu min. školství konstatovali, že by se vyučování mělo zahajovat až po 8.30 hod. Jenže, koncem, března každého roku od roku 1979 nepřetržitě, se pootočí hodinami vpřed a tak děti a studující vstávají denně o hodinu dříve. A zahajují vyučování o hodinu dříve, navzdory fištrónům, co zdravým rozumem doporučují změnu zahájení výuky. Pro začátek by dětem a studentům stačilo, aby se zrušilo přešupačení času. Podobně jako to od roku 2011 mají v Ruské Federaci. A nikomu to neschází, žijí v souladu s přírodou.
N11a40ď74a 50D81u68b82c51o95v60á
Ano, vyjmenovala jste to dobře, ale jak tomu čelit? Přijde jiný ministr a vymyslí ještě větší blbosti, co s tím, když parlament neumí ty blbosti neodsouhlasit...
R45o67b90e81r59t 23B28a14l31e77j69i61k
Jediny problem skolstvi je ze nejakych par uredniku urcuje co se ma ucit, kdo muze ucit (na uroven zakl, stred. skoly neni treba univerzitu), pri tom jediny kto do toho ma neco rict sou rodice, deti a skola. Vzdelavaci koncept je stejny jak za marie tereize, uci se 80%+ zbytocnosti a zlym spusobem - spravne ve skole jen "practice" a teorie online (video, animace..) Dnes existujou sluzby jako: khanacademy, coursera, MITx, edX, ucitele netreba, staci mentori kt. jen usmernuji a pomuzou kdyz treba. https://www.youtube.com/watch?v=gM95HHI4gLk
P70e61t63r 55S55k69á95c25e73l
Nepomůžou videa, když je třeba. Je třeba vždy člověka, lidský faktor ničím nenahradíte (láska, pohlazení, gesto, atp.).
Proč se po roce 1990 u nás nevyužívá odkazu našeho velikána? Zanechal prosté a účinné rady. Např.:
"Kdonedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u nějneprobudíš vřelý zájem o učení"
>J.A.Komenský.
„Našiučitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které nám ukazujísměr a samy nejdou“ » J.A.Komenský.
Znám mnoho učitelů, kteří jako sloupy nestojí, sami svým životem ukazují směr, cestu zdravého rozumu...
- Počet článků 685
- Celková karma 43,38
- Průměrná čtenost 20184x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.