Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pozoruji, že stále větší a větší bláboly v článcích jsou v přímé úměře k váze, správněji řečeno hmotnosti, autorky.

0 20
možnosti
Foto

Přiznám se . Tento blábol jsem nedočetl do konce.A vlasně nemám náladu ho ani komentovat. Na to je můj život příliš krátký.

2 18
možnosti
JK

Takže se vyjadřujete ke článku, který jste ani nečetl a ještě tvrdíte, že ho nechcete komentovat což vlastně děláte....

Kolik jste toho vypil?

32 0
možnosti
PN

P78a41v82e79l 98N57o20v97á44k

21. 4. 2017 19:41

Aaa, autorce nevyšla předpověď s posílením koruny po konci intervencí, tak je třeba oprášit inkluzi a další témata, kterým rozumí ještě míň :-D

4 10
možnosti
Foto

Češtináři na SŠ bohužel musí učit částečně to, co vyžaduje státní maturita. Pojmy, ismy, analýzy textů, funkční styly.... Já jsem vám to říkala :-) Opakuji to samé už sedm l8-oet.

7 0
možnosti
TH

A co jineho by meli ucit? kdyz skola konci maturitou ?

1 0
možnosti
RP

A mimochodem, brzo bude třeba, co se týká školního vyučování, začít diskuzi, jestli se máme vzdát češtiny jako rodné řeči a negovat tak výsledky 150 let našeho Národního obrození nebo stále máme investovat úsilí do zachování češtiny.

Totiž například realistická strana pana Robejška má v programu povinnou angličtinu už od prvního ročníku základní školy.

Když pominu, že na jedné straně je dobrá angličtina základem kariéry, na druhé straně angličtina od začátku vyučovaná společně s češtinou a na rozdíl od češtiny rozsáhle používaná při odborném studiu na střední a vysoké škole odsune u této generace češtinu do role hovorového dialektu, jehož pravidla se není třeba učit a není je třeba znát ani není třeba je dodržovat. Což je vidět například už teď, kdy prudce stoupá množství gramatických chyb v českých internetových a novinových článcích a ještě víc v diskuzích pod nimi.

A další generace po této už bude vidět češtinu jako polozaniklý jazyk, který se budou učit pouze historikové a nadšenci.

14 5
možnosti
MK

To je dobrá připomínka.

Co nás dnes vlastně nutí vyjadřovat se správně česky? Snad kromě úředničiny a pár lidí, pro které je správná čeština součástí jejich osobní vizitky, nevidím v podstatě nic.

Nicméně, nemyslím si, že by čeština i ve vzdálenějším budoucnu nějak polo-zanikala. Spíše jsme ve stavu, kdy se většina lidí neumí správně česky vyjadřovat, ale jejich úroveň cizího jazyka (nejčastěji AJ) je poměrně bídná.

3 0
možnosti
RS

Autorciny uvahy jsou spravne. Zapomela na jednu vec. Deti mohou byt taky opozdene. On je rozdil mezi casem astronomickym a biologickym. Znam jednoho, ten v obecne tride byl na propadnuti. I Rodice ho poslali do privatni skoly. Ukoncil ji s dobrym ale ne vybornym prospechem. Sel do uceni a kdyz se vyucil zacal s maturitou. Tu absolvoval vybonym prospechem a tak na vysoke skole ziskal titul bachelor. Ve studiu pokracoval a ziskal titul master of science. Dnes pracuje jako manager s platem o kterem se mnohym ani nesni. Takze jestlize se nekdo chce neco naucit, tak se to nauci, protoze k tomu ma potrebu.

7 0
možnosti
RP

Ale to už je dnes málokdy. Opožděné děti ve škole byly běžnější dříve za našich časů, dnes toto obvykle psycholog pozná a navrhne odklad.

1 0
možnosti
RP

Já vidím hlavní problém v tom, že vzdělání je zdarma, respektive je placeno státem.

Nejvíc to asi deformuje vysokoškolské vzdělání. A když to je zdarma, tak si ho nikdo neváží.

Neváží si ho u zájemců o práci ani personalisté ve firmách, jinak by nebyli schopni odmítat zájemce o práci s trochu jiným vysokoškolkým oborem než potřebují a současně žvanit o nedostatku lidí. Neváží si ho firmy obecně, jinak by neodmítali nezaměstnané vzdělané zájemce o práci vyššího věku jen proto, že jejich manažeři by museli trochu změnit způsob své práce s podřízenými, což by pro ně znamenalo trochu námahy navíc. Neváží si ho ani na vysokých školách profesoři a na středních a základních učitelé, jinak by nebyli ochotni "protahovat" školou i vyloženě neschopné studenty a žáky. Neváží si ho samotní žáci, studenti ani absolventi, jinak by byli ochotni mnohem víc hledat správnou práci a nevzít práci za almužnu hned v první druhé firmě. A taky by ve školách trvali na mnohem kvalitnější výuce, než se jim dostává a na odstranění překážek, které ve třídách optimální výuce brání.

3 1
možnosti
RH

R61o33m17a29n36a 56H15o92w33e

22. 4. 2017 11:09

vadí, že je školní docházka povinná! To odebírá vzdělávání v ústavu všechnu vážnost a důležitost ....

0 0
možnosti
ND

K některým diskutujícím: Není možné srovnávat dnešní školy s minulými, protože informace, které se na děti valí ze všech stran, oborů a pochybných zdrojů, a to nejen na děti, jsou v takovém množství, že pobrat je náctiletým mozkem je mnohdy nad mozkovou kapacitu. Takže, trénovat paměť memorováním je možná dobré, ale pochybuji, že to v paměti zůstane. Že by se mělo školství s ohledem na 21. století změnit je jasné, ale zachovala bych základy češtiny a matematiky. Jinak nejsem ta, která by věděla jak to školství změnit, tedy přizpůsobit době, na to by měli být jiní fištróni. S mnohými názory, zde v diskusi uvedenými souhlasím.:-)

4 0
možnosti
PS

P22e24t96r 77S61k58á40c41e40l

21. 4. 2017 22:49

Oni i fištróni jsou k ničemu. Příklad: Ve výzkumném ústavu min. školství konstatovali, že by se vyučování mělo zahajovat až po 8.30 hod. Jenže, koncem, března každého roku od roku 1979 nepřetržitě, se pootočí hodinami vpřed a tak děti a studující vstávají denně o hodinu dříve. A zahajují vyučování o hodinu dříve, navzdory fištrónům, co zdravým rozumem doporučují změnu zahájení výuky. Pro začátek by dětem a studentům stačilo, aby se zrušilo přešupačení času. Podobně jako to od roku 2011 mají v Ruské Federaci. A nikomu to neschází, žijí v souladu s přírodou.

3 0
možnosti
ND

Ano, vyjmenovala jste to dobře, ale jak tomu čelit? Přijde jiný ministr a vymyslí ještě větší blbosti, co s tím, když parlament neumí ty blbosti neodsouhlasit...;-(

11 0
možnosti
RB

Jediny problem skolstvi je ze nejakych par uredniku urcuje co se ma ucit, kdo muze ucit (na uroven zakl, stred. skoly neni treba univerzitu), pri tom jediny kto do toho ma neco rict sou rodice, deti a skola. Vzdelavaci koncept je stejny jak za marie tereize, uci se 80%+ zbytocnosti a zlym spusobem - spravne ve skole jen "practice" a teorie online (video, animace..) Dnes existujou sluzby jako: khanacademy, coursera, MITx, edX, ucitele netreba, staci mentori kt. jen usmernuji a pomuzou kdyz treba. https://www.youtube.com/watch?v=gM95HHI4gLk

1 8
možnosti
PS

P70e61t63r 55S55k69á95c25e73l

21. 4. 2017 17:48

Nepomůžou videa, když je třeba. Je třeba vždy člověka, lidský faktor ničím nenahradíte (láska, pohlazení, gesto, atp.).

Proč se po roce 1990 u nás nevyužívá odkazu našeho velikána? Zanechal prosté a účinné rady. Např.:

"Kdonedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u nějneprobudíš vřelý zájem o učení"

>J.A.Komenský.

„Našiučitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které nám ukazujísměr a samy nejdou“ » J.A.Komenský.

Znám mnoho učitelů, kteří jako sloupy nestojí, sami svým životem ukazují směr, cestu zdravého rozumu...R^

6 0
možnosti
  • Počet článků 685
  • Celková karma 43,38
  • Průměrná čtenost 20184x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články