Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O30l11g62a 22P89a42v66l90í12k71o64v15á 6264428317982

Docela odpovídající hodnocení situace ve školách, nicméně, není to beznadějné. Ten stupidní trend může sjednocovat rodiny. Za totáče byli komouši, dnes je nahradila například inkluze :-)

+1/0
27.4.2017 8:58

P45e38t51r 62H89o89r17v26á78t 1283696844487

Reakce na:

Začíná to už povinnou inkluzí.

Je lež jako věž, inkluze není povinná a ještě jeden školní rok nebude.

0/0
26.4.2017 17:23

P89e42t11r 49H53o32r50v39á56t 1623976534727

V rámci inkluzí mám jedno dítě a tak chci reagovat.

Dítě má DMO, v 5 letech díky různým neziskovkám plavalo, jezdilo na kole.

Na zápisu do 1.třídy manželka škole předala zprávu z neurologie.

Aniž by se paní ředitelka na dítě podívala, řekla že takové dítě na škole nechce a poslala nás do 20 km vzdáleného speciálního centra.

A víte proč? PROTOŽE MOHLA. (v jiném kraji by nám ji třeba vzali, protože podmínky nebyly stejné)

Dítě celý první stupeň prospívalo s vyznamenání, nyní je prvním rokem na víceletém gymnáziu - hádejte asi proč? Tušíte co se změnilo? I když se postižení se zhoršilo.

Dodám, že jediné speciální potřeby jsou 2 sady učebnic. Nic víc, nic míň, Žádná asistence, žádné poruchy chování atd.

Inkluze jsou o vytvoření stejných podmínek v celé ČR a je velká škoda, že většinou je zneužívají rodiče dětí k vlastní pohodlnosti. Normální rodič s IQ větším než venkovní teplota dítě s ADHD, Aspergerem do běžné školy prostě nedá a hlavně ani nemusí. Je to na zvážení rodiče.

+1/0
26.4.2017 17:19

J34a40n 82R11y66s49k72a 2836454368237

No kde to jsme? Co je to za zemi, když rodiče musejí prosazovat péči svých dětí státu navzdory?

Tahle by to sedělo taky, ale ještě zatím děti nechávají matkám, odstraňování otců je předvoj.

Ty nádoby tématu článku a můj příspěvek jsou propojeny, říká se tomu sociální inženýrství.

Směřuje to ke stabilní ochraně dítěte státem před rodiči.

0/0
26.4.2017 10:54

M55a10r14t31i44n 51T15a92k76á58c11s 7313204822744

Inkluze je super, zavedl bych ji take napriklad ve sportu!

+3/0
26.4.2017 10:36

H12e73l45e46n84a 78Š38e58m16b15e59r39k54o84v49á 8216759864

Maturita je - tedy říkalo se, že je to zkouška dospělosti.. vzpomínám si, jak jsme premiantku třídy museli jet hledat do města, protože neunesla ten tlak - naštěstí jsme ji našli a odmaturovala s vyznamenáním... vím, že to nesvědčí o její psychické odolnosti, ale - už je to asi možná 10 let nebo více? - nevím... každopádně absolvovala VŠ a učí na integrované škole a je oblíbenou učitelkou...

Po celou dobu, co jsem bývala u maturit, jsem měla dost času přemýšlet, co by se v tom dalo vylepšit...

Nakonec mi přišlo, že maturita je vlastně hodně nespravedlivá záležitost...

Stačí nemít v ten den "svůj den". Stačí mít štěstí a i když se jedná o žáka, který defakto snad školu ani neměl navštěvovat, protože jak se zvětšovala nouze o žáky, tak se bohužel stalo, že na školu byli přijímáni žáci, kteří by dříve měli problém i získat výuční list - no, tak když takový žák měl štígro, tak náhle triumfoval nebo se třeba nestačil divit jak je nejspíš fakt geniální...

Prostě mi přijde, že ke zlepšení by jistě přispělo, pokud by studovali jen aspoň trochu studijní typy a aby se přestalo s tím nesmyslem, že kdo nemá školu, je vlastně mimo hru...

Přišlo by mi lepší, kdyby se ty nestudijní typy netrápily na gymnáziích, ale že by byly školy víc jako učňáky tj s praxí, kde by se formou přednášek, kurzů učilo to, co by sami studenti cítili, že potřebují k výkonu práce znát. Byly by tam možnosti výměnných pobytů se školami v zahraničí...

Vysokých škol by nebylo moc, protože těch studijních typů, kteří mají radost pronikat do tajů různých problematik v teoretické rovině fakt moc není

Pak by možná pomohlo věci, pokud by to, že žák dojde k maturitě tj že nepropadl, tak by to mělo znamenat, že maturita už je jen příjemným dovršením jeho studia a součástí hodnocení u maturity by měly být body nasbírané v průběhu studia a při maturitě by získal určité body navíc nebo také moc ne... prostě by nerozhodovalo, jestli zrovna nemá den, jestli má trému nebo si vybral otázku, kterou se prostě nenaučil..

+2/0
25.4.2017 9:05

K10a45t31e86ř97i33n62a 85T49y51c50o23v56á 9180971926145

bezvýhradně souhlasím. mám ve svém okolí několik různě starých žáků ZŠ, jejichž rodiče jsou zoufalí a uvažují přesně o tom, o čem píšete. jak se postavit k faktu, že jdete do školy s tím, že máte pocit, že vaše dítě potřebuje doučování (při přezkoušení vykazuje podle vás donebevolající neznalosti) a ve škole vám řeknou, že plašíte, že je lepší průměr. nebo matce osmáka, která chce, aby si syn zlepšil známku, protože jede na průměr kvůli střední škole, řeknou, že je příliš náročná matka a že ho má nechat vyvíjet se svobodně. nebo v opravené písemce najdete chyb na pětku, které učitelka neopraví a dá dítěti jedničku mínus za ty, co opravila. jak chcete vysvětlit dítěti, že něco neumí a mělo by se učit, když do páté třídy minimálně nosí jedničky, ať má znalosti jakékoli? po zničeném zemědělství a pomalu rozvraceném zdravotnictví se někdo snaží zlikvidovat i školství?

+2/0
24.4.2017 20:03

P35a97v65e97l 64H49o93r54á91k 8891663655802

Školství je likvidováno již 30 let.

+5/0
25.4.2017 8:01

O11t71o 10J85u87r95n76e78č20k59a 2963430371253

Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:

.

"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".

.

Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.

+9/−1
24.4.2017 9:22

P11a97v16e65l 34H29o86r82á23k 8211463165902

To ekonomce jen těžko vysvětlíte.

+1/0
24.4.2017 15:31

P39e96t41r 67S80l84o77v50á64k 9349608408291

Biflování vzorečků, násobilky, atd. je samozřejmě v pořádku. Biflování letopočtů nebo dokonce vyjmenovat všechny černouhelné doly ve Švýcarsku (s dodatkem pana učitele, že pokud nebudou názvy měst psány přesně německy do písmene, tak to neuzná) je něco jiného. Ty doly - to byla realita u mého synovce na střední škole. A bohužel můj pocit je o tom, že stále nutí děti biflovat mnohem víc než by musely.

+1/0
30.4.2017 16:51

J81o53z38e64f 38K82o62s50t86e87l66a69n79s81k67ý 8885342939936

Celému "porevolučnému" školstvu by úplne stačila jediná a jednoduchá reforma - vrátiť sa k učebným osnovám pred r. 89. Samozrejme s vynechaním tých komunistických blábolov. Na základnej škole však boli vtedy obmedzené len na výtvarnú výchovu (pri výročiach) a občiansku náuku. V odborných predmetoch ako matematika, fyzika, chémia boli komunistické reči tabu. Aspoň v našich končinách.

Vtedy neexistoval žiadny monitoring, na ktorý sa pripravovali decká pri prechode na druhý stupeň. Existovali len prijímačky v ôsmej, resp. deviatej triede a boli pre všetkých rovnaké. Vyhlasovali sa v rádiu, takže obísť ich bolo prakticky nemožné.

Kto sa ako na ne pripravil, záležalo len na ňom. Každý žiak si mohol kúpiť zbierku príkladov, z ktorých potom niektoré boli vybrané na prijímačky. A školy prijímali žiakov podľa svojich kritérií - ak bol slabý záujem, tak bez prijímačok, na bežné školy čistí jednotkári či víťazi olympiád bez prijímačok, na výberové školy musel prijímačky robiť každý. A prijímalo sa - aspoň oficiálne - podľa dosiahnutých bodov. Plus niečo na odvolanie. Neoficiálne to už bolo - ak bol veľký záujem - hlavne o známostiach. Ale toto riziko je prakticky v každom systéme.

Priznám sa, že neviem, čo svetoborného by chcela p. Šichtářová na prijímačkách vymyslieť.

Rovnako aj maturity. Podľa mňa by maturant mal maturovať minimálne zo svojho jazyka. Bez ohľadu či bude moderátorom alebo lovcom veľrýb. Za komoušov to bolo jednoduché - druhý povinný predmet bola ruština. Matematika povinná nebola. Takže dnešné maturity by kľudne mohli byť jazyk + povinne 1 cudzí jazyk + odborné predmety podľa špecializácie školy. Za komoušov si ešte žiaci mohli dobrovoľne zvoliť ešte jeden predmet, z ktorého by chceli maturovať.

Minimum čo by mal maturant ovládať, je vlastný jazyk + dohovoriť sa v aspoň jednom cudzom jazyku. Ale myslím, že to nie je nič nové - rovnaké pravidlá platili isto ešte aj za prvej republiky.

+2/0
23.4.2017 19:49

J58o98z44e20f 38K74o28s91t71e89l50a66n86s83k80ý 8905312539406

A ešte jedna poznámka. Teraz školskí "vedátori" s veľkou slávou - aspoň na Slovensku - objavujú, že učňovské školstvo by malo byť prepojené s praxou. :-) Teda niečo, čo bolo za komoušov úplne samozrejmé...

Nechcem, aby to vyzeralo, že sa mi páčil komunistický režim. To ani náhodou. Ale nič nie je absolútne dobré a nič nie je absolútne zlé. Aj tí "blbí" komunisti vedeli, že systém školstva majú nechať odborníkom resp. zachovať z prvej republiky, a nie ideológom - ako je to teraz. Keď sa stavalo sídlisko, automaticky sa stavala aj nová škola. Každý rok si zisťovali, koľko asi žiakov pôjde vtedy a vtedy do školy. Nemohlo sa tak stať - ako teraz -, že "odborníci" na úradoch s prekvapením zistia, že žiakov je buď veľa alebo málo.

Takže po 25 rokoch "demokratizácie" školstva sa pomaly, ale isto vraciame tam, kde sme po r. 1990 vykročili k "modernému západnému" školstvu.

A len tak mimochodom - jedna otázka z matematiky pre prvý stupeň: Jožko mal 7 jabĺčok, z toho 3 zjedol. Čo mu zostalo? "Správnu" odpoveď" by neuhádol ani Einstein. To len súčasní pokrokári môžu vymyslieť takú somarinu. Aká je teda odpoveď?

3 ohryzky... ;-D

A nie je to vtip. Pýtal som sa na to priamo učiteľky. Vraj takéto príklady majú malé deti viesť k logike...

+4/0
23.4.2017 19:58

P57a94v28e12l 71H36o61r84á23k 8941533565692

Bylo období, kdy se z matematiky nematurovalo, ale většinou ano. Matematika je něco jako jazyk vědy, mělo by se z ní maturovat podobně jako z mateřského jazyka.

+1/0
24.4.2017 15:35

E75v61ž95e18n 52T78e19r72š66l 2916226839100

Premyslim co je to "normalni skola"? Ma byt normalni skola jako ta ve Svedsku, Finsku, Nemecku nebo Holandsku? System "normalni" skoly vychazejici z pruske kadetky nepovazuji zanormalni ale za zastaralou byt nejvice pouzivanou formu.

Existuji u nas skoly (a nekter jsou velmi prestizni) kde deti "normalni" profituji z inkluze svych spoluzaku.

Myslim s i ze prave ona zavrhovana inkluze je prilezitost pro ty normalni skoly zmenit mechanizmus vyuky z pomyslneho vecne pretekajiciko trychtyre se stejne velkym hrdlem pro kazdeho zaka na sytem postupneho prorustani vedomostmi a dovednostmi. Ostatne modernich osvedcenych systemu je na to spousta.

0/−4
23.4.2017 15:37

P14ř85e78m57y38s36l 41Č38e74r91n85ý 6713829355251

Inkluze je příležitost udělat z chytrých dětí blbce. Tak to vidím já pane Evžene.

+10/0
23.4.2017 17:44

J79a73r44o11m23í88r 70K77r40á11l 4800589864479

A z těch inkludovaných outsidery.

+9/0
23.4.2017 20:03

P45a21v28e97l 85H57o13r56á85k 8631243815772

Opravdu se nedomnívám, že by si třeba Karel Čapek dovolil říct, že maturovat povinně z matematiky je hloupost. Že on ji už pak v životě nikdy nepoužil.

+2/0
23.4.2017 11:49
Foto

P88e88t23r82a 37H98a44v37e65l77k33o23v31á 8723833972

Mám pocit, že to vše není, jak autorka tvrdí. Inkluze byl nápad na jeden rok a osobně jsem sledovala, jak se to řešilo u nás v městě se 7. tisíci let u dítěte, které bylo na hraně, vynikalo ve škole speciální, ale patrně by nezvládalo výuku ve škole normální. NIkdo z pedagogů rodiče k inkluzi do běžné třídy vůbec nenutil a sami se rozhodli, že dceru nechali na základní škole speciální. Ta má ale své omezení. Toto dítě už nikdy nebude moci udělat maturitu, protože na škole speciální základní, nejsou tyto děti připracovány na to, aby odmaturovali, ale jen, aby se mohli vyučit například zahradníky, kuchaři, anebo číšníky A tak to prostě je a bude. Mají méně učiva, založeného spíše na osvojování si základních dovedností a mnohem méně učiva z běžných předmětů. K IQ testům na střední a vysoké školy. Tyto se už dávno před desítkami let konají běžně na univerzity v UK a není s tím v UK žádný problém. Tam se počítá s tím, že dítě, jež se hlásí na univerzitní obor prostě to IQ mít muásí, a pokud jej nemá, neprojde testy, tak ten obor s velkou pravděpodobností nebude schopno vystovat. V UK se počítá, že se na univerzitě, protože je obor specializovaný, žák vše dozví. Za mne se na vysoké dělaly zkoušky z oborů, na něž jsem se hlásila, přičemž každá univerzita měla jiné požadavky. To například nyní v Brně na Masarykově univerzitě odpadlo. Studenti slabí v matematice, fyzice, bilogii a chemii, kteří mohou studovat například aplikované vědecké obory, se automaticky hlásí na politologii anebo ligvistiku. A tam mají velkou naději, že budou přijati, protože se na tyto oboru v současné době už moc studentů nehlásí. A tak se kamarádčině synovi, protože IQ má, poštěstilo dostat se na polikologii, ačkoli o ní vůbec nic nevěděl. Nevím ale, v čem je problém. Inteligentní a cílevědomé dítě se na přijímací zkoušky na SŠ anebo VŠ připravuje samo.

0/0
23.4.2017 10:52
Foto

P98e51t88r94a 27H56a92v10e24l78k77o38v26á 8593623322

Pro děti ze sociálně slabých vrstev, jež mají češtinu jako druhý jazyk, například většinou u nás pro děti romské, existují díky neziskovým organizacím bezplatné doučovací kurzy, kde mají možnost si projít maturitní otázky z českého jazyka, základní látku a vše se v klidu naučit.

+1/0
23.4.2017 10:53

J34o98s57e94f 12N12o45ž30i31č68k22a 5965951359116

I když s paní Šichtařovou obvykle souhlasím, v tomto případě nemohu a napsal jsem na mém blogu i přímou reakci. Kdo má zájem a ještě ji nečetl, může tak učinit zde:

http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600209

+2/0
23.4.2017 10:49

V14l14a96d67i96m34í83r 88V73e43t14e98š82k84a 2731425535332

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr.

0/0
23.4.2017 8:06

J69a81r62o77s30l29a82v 29P59o67l97a64m73e 9735410588

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

+4/−1
23.4.2017 0:18

V83l76a83d76i74m26í89r 18V69e40t67e34š32k46a 2931185975522

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr. (A na druhý pokud jsrm to snad umístil dobře. ;-D )

0/−1
23.4.2017 8:08

J66a61r12o31m41í14r 94K87r89á13l 4780689464889

Bohužel to není nic ojedinělého.

+2/0
23.4.2017 9:31

P63a73v84e62l 31H54o26r53á59k 8451943365192

Maturita dříve byla právě o tom, že se zaměstnavatel nemusel podobných "konstruktérů" obávat. Věděl, že má před sebou příslušníka nějaké patnáctiprocentní elity národa, který se dokázal naučit a pochopit spoustu věcí, které možná v životě už nikdy nepoužije, ale tím, že to dokázal, je zárukou toho, že bude pro zaměstnavatele přínosem. Navíc dnes státní maturita třeba v matematice spíše prověřuje, zda během čtyř let nezapomněl to, co se dříve požadovalo u přijímaček na střední školu.

+7/0
23.4.2017 11:45

M93i16l89e88n33a 97Š66e93b15e52s71t87o87v83á 9223219494320

Máte pravdu, dnes se mi každá přijímaná servírka ohání tím, že má maturitu, ale nespočítá kolik stojí 5 zákusků. Na to musí mít kalkulačku. A když stojí 100g salátu 25 Kč, potom přepočet na 150g je neřešitelný problém.

+2/0
23.4.2017 11:52

P50a13v59e46l 82H71o63r80á97k 8851313665742

Maturita pro všechny znamená těžkou ránu pro vzdělanost. Jedinou otázkou je, zda to byla hloupost a nebo záměr.

+2/0
23.4.2017 16:06

K21a46t97e14ř98i66n15a 21T73y41c46o90v84á 9960771186435

přesně tak. když jsme s manželem viděli, jaké znalosti se požadují na matematickém gymnáziu dnes, mohli jsme si hlavy ukroutit. vynikající student by byl za nás sotva prolezl

0/0
24.4.2017 20:11

P75a30v18e41l 44H89o35r32á52k 8181893465752

Ale prolezl, jen ne současnými znalostmi. Navíc problém je ten, že když se chce málo a dokonce ještě nepovinně, pak náročnost klesá i pro ty, kteří by mohli a nebo i chtěli. Když zájemce o studium např. historie věděl, že s trojkou z čehokoliv se na "fildu" nedostane, musel se zatraceně snažit a měl znalosti, na kterých vyučující mohl stavět. Neřešil situaci, kdy má ve třídě lidi, co by sotva zvládli dřívější přijímačky podle Bělouna. Co pak chcete učit ty, co znalosti mají.

0/0
25.4.2017 10:01

K10a28t92e15ř73i83n88a 26T17y98c74o89v14á 9220731496155

právě. a zkuste se ve třídě zeptat, co, nebo kdo je Běloun. spousta lidí si bude myslet, že prášek na praní

0/0
26.4.2017 17:28

M62a29r15t77i77n89a 31J84u85ř24í55k95o19v30á 7383216558479

O domácí výuce jsem nikdy neuvažovala, protože naše děti kolem sebe potřebují děti. Ideálně "hromadu" dětí. Pravda, jsou zatím "malé". Nicméně mě článek přiměl přemýšlet, kde vlastně vznikla potřeba dceři před zápisem do první třídy (když se ptala, jak studia pokračují dál) říkat že, když bude šikovná, může jít už od šesté třídy na gymnázium..... Opravdu nevím, asi jsem někde odposlouchala, že to pro ni bude lepší.... Otázka, bude-li šikovná, zda to v rámci našeho maloměsta opravdu lepší bude

0/0
22.4.2017 23:28

J41i27ř11í 18K60r10á43t10k40ý 3130292704

Mám v primě syna, také na malém městě. Hlásilo se přes 100 dětí, přijímali 25. Standardní přijímačky z cermatu max.80 bodů + max.20 bodů za vysvědčení ze 4. a 5. třídy. Výuka rozhodně na vyšší úrovni než ZŠ. Už jenom proto, že ti co tam jsou prošli sítem přijímaček a nemají tam žádnou brzdu, kvůli které musí učitel všechno opakovat 3x. A jestli se dají přijímačky natrénovat? Tak asi ano, ale o tom to je, když se zvládne připravit, může to zvládat i nadále.

0/0
24.4.2017 15:36

K49a30t69e32ř13i22n67a 85T77y43c17o89v28á 9860781956785

když byly děti malé, jezdívali jsme občas na dovolenou v době vyučování. dostali jsme ke zvládnutí látku, kterou třída měla probrat v daném čase a bez problémů a s hojným procvičením jsme ji zvládli. kdyby nechodily na doučování z jazyků, neuměly by nic. kdybychom sami občas nezasáhli, tápaly by v látce jako slepý ve sklárně. nebála bych se toho. jak chcete pokojně vstřebat představu, že děti místo diktátu a násobilky hodinu sedí v kruhu, na zádech přišpendlený lístek, kam jim spolužádi píší, co si o nich myslí. prý sebereflexe...

0/0
24.4.2017 20:17

P87a29v52e72l 93H71o41r53á61k 8841143475742

Podobné nesmysly povedou k tomu, že evropské děti budou brzy opravdu jen montovat a posluhovat Asiatům.

0/0
25.4.2017 10:05

K69a60t44e64ř54i32n91a 96T61y51c42o21v40á 9500981246385

možná je to opravdu záměr. aby se s tím snadněji smířily. ještěže jsme tak flexibilní národ ;-). tak ty děti prostě budeme vzdělávat ilegálně

0/0
26.4.2017 17:31

D64a31l55i80b86o40r 34Š97i18m75o18n 4477989745

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

+4/0
22.4.2017 22:16

T92e25r26e97z51a 45H94a93j81k43o37v54a 5177212324940

V zahranici jsou prijimaci zkousky na gymnazium, vedle toho na dalsi stredni skoly (podle typu skoly) jednotne a maturity urcite jednotne. Protoze pouze na gymnaziu.

0/0
22.4.2017 19:02

S57i12m88o39n39a 32S59e43d45l61á36č88k46o84v92á 3324685357257

Na gymnazia v Bavorsku prijimaci zkouske nejsou. Je ale treti a ctvrta trida, ktera rozhodne, zda dite je schopne zvladnout ucivo na gymnaziu. Pokud nema ten pozadovany prumer, nebo pokud pochazi ze skol, kde se neznamkuje, dela takzvane cvicne vyucovani, kde to dite tri dny testuji, zda je schopno zvladnout ucivu gymnazia.

Maturita je pouze na gymnaziu, na jinem typu skol ne a tak je to spravne.

Paradoxni je, ze jsou to vsechno zaci, v CR mam pocit, ze se "studuje" jiz zakladni skola. Neni vyjimkou, kdy lide, na dotaz, kam chodi do skoly reknou, ze studuji ucebni obor. Je to cele zvracene.

+2/0
23.4.2017 15:38

T23e87r14e13z29a 55H30a92j10k72o75v18a 5387502154860

Ve Svycarsku zase pijimaci zkousky jsou, samozrejme jednotne a lecckdy pripominaji ceskou maturitu, nbo naopak.

A maturita (s pristupem na vysokou) je taky jen na gymnaziu. A stado tam rozhodne nemaji.

Souhlas.

+1/0
23.4.2017 21:08

P77e17t75r 25J58a79n64k71e62l98e 6205115599747

Problém českého, stále ještě socialistického (jak by ne, když ho již dlouho de/formují socialisté) školství je bezesporu v systémovém chaosu a nejasně určených cílech a k nim zvolených strategiích rozvoje českého školství. Cíl zavedené inkluze je nejen inkludovat žáky s jistými abnormalitami ve smyslu handicapu, ale též inkludovat a správně podchytit a rozvíjet zejména děti a mladistvé mimořádně nadané a nadprůměrně inteligentní... A to se tedy po čertech nedaří a neděje.

Máme to štěstí, že máme tři mimořádně inteligentní a talentované děti. Nejstarší absolvoval gyml v jednom málem městě. Základní školy prošel dvě a v obou se těšil "nepochopení", dokonce šikaně vedoucí až k fyzické inzultaci z řad "třídního romského kápa". Po gymplu absolvoval Karlovu univerzitu a zároveň pracoval na Molekulárním ústavu Akademie věd ČR. A i když je to ryze česká vlajková loď české vědy, vše se odehrávalo v cizích jazycích, zejména angličtině. Dnes studuje doktorát na EPFL v Lausanne (Univerzita v 1. dvacítce na světě, pro představu UK je v šesté stovce) a opět se vše děje ve francouzštině a angličtině. Druhý potomek absolvoval strojní průmyslovou školu a následně Technickou univerzitu v Liberci s červeným diplomem v oboru strojírenství a plastařina. Už při škole si ho našel zaměstnavatel, ryze česká firma, u které pracuje i v současné době. Komunikuje a kooperuje denně s Čínou, Taiwanem, Amerikou... Ale to hlavní, sebevědomí, analytické a kritické myšlení a dovednost komunikovat žádná škola moje děti neučila a ani to neuměla učit. Naopak. Stesky některých nad "úpadkem" češtiny a odsudky zavedení povinné angličtiny od 1.třídy mi připadají proto naprosto malicherné a typicky "čecháčkovské"... Svět česky nemluví!

Nedobrou úroveň školství si užívá třetí syn. Z osmiletého gymplu přešel raději na elektroprumyslovku. Ale už ve 2 předmětech musel vyučovat spolužáky o věcech, o nichž vyučující ani neslysela. O Průmyslu 4.0 v automatizaci ani slovo. Pan učitel prý "nemá čas se vzdělávat"...

0/0
22.4.2017 18:25

K11a39t93e32ř27i91n37a 56T67y46c39o59v82á 9350171216305

ano, je to běs. aneb: urob si sám...

0/0
24.4.2017 20:22
Foto

Š11t67ě76p27á16n 19B55i60c50e35r14a 6919282958556

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

+5/−2
22.4.2017 14:49

M90a70r78i52e 89C45h22m58e29l40a77ř26o41v32á 8725526517619

Já s biflování souhlasím. Porovnejte čínské děti s českými. Čínské jsou o mnoho chytřejší a proč?Jakmile dáte dětem na vybrání jestli biflovat nebo učit jen když chtějí tak co si myslíte že si vyberou? Dnes každý ministr školství jen vymýšlí blbosti dokonce každé 4 roky. Začala s tím Bůzková, která si svoji dceru dala do soukromé, hlavně že školství rozvrtala. Dříve kdo měl maturitu tak jste věděli že je chytrý ale dnes jí má kdekdo. Dnešní školství v ČR upadá a už se dohromady nikomu nepodaří dát ho dohromady, mohou za to politici a né učitelé.

+16/−1
22.4.2017 13:51

V40l42a82d52i64m55í77r 52V96e22t98e19š59k22a 2541685805402

Souhlasím, ovšem až na úvod. Biflování přeci není opakem onoho "učit jen když chtějí". Biflování je snaha mechanicky zapamatovat bez pokusu pochopit.

0/−1
23.4.2017 8:14

J45a70r97o70m81í37r 98K11r74á86l 4810179984739

Základy se opravdu nabiflovat musíte. A až pak z nich můžete odvozovat složitější věci.

+7/0
23.4.2017 9:30

P72a59v44e52l 90H45o91r35á55k 8761453135972

To ano, ale slovo biflovat se používá často také pejorativně právě pro to, co popisuje pan Veteška.

0/0
25.4.2017 10:07

J16o85s18e44f 10A86d12á54m79e78k 2139425818766

Musím Vám dát za pravdu, že maturanti měli dříve lepší znalosti. Maturoval jsem v r. 1978 a již rok mám za spolupracovníka absolventa stejné průmyslové školy. Normálně se stydím, že chodil do stejné školy, jak zoufalé má neznalosti...

0/0
24.4.2017 22:04

P76a72v69e52l 32H49o49r74á17k 8301183755542

A teď si vemte, kolik Vašich spolužáků ze základní školy se na střední ani nedostalo, dnes jsou v kategorii "nemá ani maturitu" a přitom jejich schopnosti a znalosti jsou vyšší než u Vámi popisovaného kolegy. Mnoho dnešních bakalářů by se dříve nedostalo ani na slušný učební obor.

+2/0
25.4.2017 10:09

B84o68h34u94m72í74r 50Š90i65m74e10k 3791620294934

Bohužel, je to tak, kvalita vzdělávání klesá!

:-)

+2/0
22.4.2017 12:54



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.