Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u58b11o83š 90K36r76i82m23l 4557654410205

Vážená paní Šichtářová, velmi rád čtu Vaše blogy, ale dnes, ač s většinou souhlasím, tak musím reagovat na Vaší kritiku biflování reagovat. Mozek se rozvíjí nejvíce v dětství a stejně tak se musí rozvinout schopnost ukládat informace do dlouhodobé paměti a k tomu je právě určené biflování. Dnešní mládež má obrovský problém s uměním pamatovat si a z toho plyne také úpadek analytického myšlení, protože pokud si nepamatuji nemám co analyzovat a porovnávat.

Smutný je pohled na mladé lidi, kteří bez přístupu k internetu nejsou schopni mít názor, protože nemají všeobecné znalosti.

+39/−3
doporučit
21.4.2017 11:36

M81a94r30t59i45n41a 27T46r79o61j56a33n19o43v30á 5743378415

"C.-K. systém biflování v době Wikipedie!" To si děláte srandu, že jo? Ale asi ne, u ekonoma (rozuměj absolventa nejtěžšího gymplu v Praze) se asi dá očekávat, že wikipedii považuje za zdroj relevantních informací.

Ale to je jenom drobnost. Problém celého školství netkví v centrálních přijímačkách či maturitách (ty jsou naopak v pořádku), problém je především v děsné devalvaci vzdělání, kdejaký trouba musí mít maturitu a ideálně i VŠ diplom, jinak si třeba ve státní správě ani neškrtne. Až bude VŠ vzdělání výsadou skutečných intelektuálních elit, až kompetentní pochopí, že všeobecná a srovnatelná maturita (včetně povinné matiky) je nutná podmínka ke studiu na univerzitě (ok, jsem schopna pochopit výjimky u uměleckých škol, ale i tady s výhradou), že na učňáky a odborné střední školy tato všeobecná maturita nepatří, pak se to může někam pohnout.

+24/−2
doporučit
21.4.2017 8:23
Foto

Z10d17e31n84ě23k 60M57a49t89u79š67k82a 7338696805106

zásadním problémem našeho školství je, neustále se snižující úroveň znalostí. To platí jak pro základní, střední či vysokou školu.

Když jsem si před pár lety prohlížel maturitní otázky na SPŠS, kterou jsem také absolvoval, měl jsem pocit, že jsem absolvoval na VŠ.

A nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit, takže čekám, kdy se v maturitních otázkách objeví vyjmenovaná slova, či velká násobilka.

+20/−2
doporučit
21.4.2017 9:47

P90a70v51e95l 62S59e67n72d49l96e54r 5594805913566

Naprosto přesně a pravdivě paní Šichtařová popsala současný stav na jedné ze ZŠ v okrese Brno venkov, kam nyní chodím můj syn do 6 třídy a dříve ji navšťěvovala moje dcera, která se z uvedeného důvodu po páté třídě rozhodla pro osmileté gymnázium.

Proto jsme nuceni s manželkou nyní řešit přestup mého syna na jinou ZŠ, protože jsme nespokojeni s přístupem třídní učitelky (vedení školy) a syn sám od sebe přišel s návrhem, že by rád přešel někam jinam - do normální třídy, školy. Poslední rodičovská schůzka v délce přes tři hodiny na téma chování dětí a vzájemné vztahy ve třídě, za přítomnosti psycholožky, mě utvrdily o nutnosti změny (argumenty paní třídní učitelky, že 12-té dítě by mělo vědět co je pro jeho život dobré, domácí úkoly rozvrací rodinu a další)

Bohužel je to tak, A nejsem první ani poslední kdo uvažuje o přehlášení dítěte z uvedené ZŠ na jinou ZŠ.

+13/0
doporučit
21.4.2017 10:25

S17v84a23t64o33p87l96u80k 68B12o94č50e47k 4774965371859

Bohužel to vidíme s manželkou úplně stejně :-(. Místo abychom se inspirovali Finskem nebo Holandskem, tak jdeme zase proti proudu. Nemám rád konspirační teorie, ale názor, že ČR potřebuje poslušné dělníky do montoven bez vlastního názoru, odráží směřování našeho školství. Kdyby se to dělalo aspoň cíleně, ale myslím, že je to zase jen z blbosti :-(.

+12/0
doporučit
22.4.2017 9:18

M52i19c52h58a33l 41K78o49n49o58p44a 8263165960673

Malá poznámka k těm státním maturitám:

To není o tom, že budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako televizní moderátor a budoucí moderátor stejně dobře počítat jako astrofyzik. Je to o určité minimální, státem garantované úrovni vzdělanosti. Dříve byla maturita celkem pojem a co se s ní postupem času stalo? Téměř bezcenej cár papíru, kterej může (a má) kdejakej blb, včetně funkčních negramotů.

+14/−1
doporučit
22.4.2017 9:12
Foto

I96v33o 60P96a20t14t56a 9222930882810

Nejen vzdělávání dětí státu navzdory. Zde platí: Čím sociálnější je státní sociální politika v dnešnímdeformovaném pojetí, tím více na ní doplácejí pracující rodiče.Aby toho nebylo málo, tak ministryně M. Marksová usilovně buduje paralelní policejní sbor OSPOD (čti Barnevernet), zaměřený na kontrolu rodin s dětmi pracujících rodičů!!

+11/0
doporučit
22.4.2017 10:37
Foto

N92a66ď18a 30D93u52b68c67o17v71á 7485960834535

Ano, vyjmenovala jste to dobře, ale jak tomu čelit? Přijde jiný ministr a vymyslí ještě větší blbosti, co s tím, když parlament neumí ty blbosti neodsouhlasit...;-(

+11/0
doporučit
21.4.2017 16:06

M44a24r83i38e 61C64h62m14e36l52a23ř27o10v27á 8815946957589

Já s biflování souhlasím. Porovnejte čínské děti s českými. Čínské jsou o mnoho chytřejší a proč?Jakmile dáte dětem na vybrání jestli biflovat nebo učit jen když chtějí tak co si myslíte že si vyberou? Dnes každý ministr školství jen vymýšlí blbosti dokonce každé 4 roky. Začala s tím Bůzková, která si svoji dceru dala do soukromé, hlavně že školství rozvrtala. Dříve kdo měl maturitu tak jste věděli že je chytrý ale dnes jí má kdekdo. Dnešní školství v ČR upadá a už se dohromady nikomu nepodaří dát ho dohromady, mohou za to politici a né učitelé.

+13/−1
doporučit
22.4.2017 13:51

Z69d50e47n22ě41k 29B63e91r56á47n88e95k 2578365756522

Autorka správně vystihla a pojmenovala problémy základního vzdělání v Česku. Bohužel v tomto tunelu není vidět světlo na konci. ČSSD dokáže zničit úplně vše. Pamatujte na to při volbách!

+12/−1
doporučit
22.4.2017 6:07

R41a34d29i88m 39P64o16l76á51š51e85k 9216743899379

A mimochodem, brzo bude třeba, co se týká školního vyučování, začít diskuzi, jestli se máme vzdát češtiny jako rodné řeči a negovat tak výsledky 150 let našeho Národního obrození nebo stále máme investovat úsilí do zachování češtiny.

Totiž například realistická strana pana Robejška má v programu povinnou angličtinu už od prvního ročníku základní školy.

Když pominu, že na jedné straně je dobrá angličtina základem kariéry, na druhé straně angličtina od začátku vyučovaná společně s češtinou a na rozdíl od češtiny rozsáhle používaná při odborném studiu na střední a vysoké škole odsune u této generace češtinu do role hovorového dialektu, jehož pravidla se není třeba učit a není je třeba znát ani není třeba je dodržovat. Což je vidět například už teď, kdy prudce stoupá množství gramatických chyb v českých internetových a novinových článcích a ještě víc v diskuzích pod nimi.

A další generace po této už bude vidět češtinu jako polozaniklý jazyk, který se budou učit pouze historikové a nadšenci.

+14/−4
doporučit
21.4.2017 18:30

J42a15n31a 82K63o73t69z17i25n24o40v93a 8867501560510

Souhlasím a potvrzuji z praxe vše v článku řečené.

+7/0
doporučit
21.4.2017 23:48
Foto

V15e18r19o70n26i13k73a 97V70a28l36í93k98o93v88á 5623717915213

Češtináři na SŠ bohužel musí učit částečně to, co vyžaduje státní maturita. Pojmy, ismy, analýzy textů, funkční styly.... Já jsem vám to říkala :-) Opakuji to samé už sedm l8-oet.

+7/0
doporučit
21.4.2017 19:25

R56u49d17o50l86f 30S12t64a47r20y 6368887178

Autorciny uvahy jsou spravne. Zapomela na jednu vec. Deti mohou byt taky opozdene. On je rozdil mezi casem astronomickym a biologickym. Znam jednoho, ten v obecne tride byl na propadnuti. I Rodice ho poslali do privatni skoly. Ukoncil ji s dobrym ale ne vybornym prospechem. Sel do uceni a kdyz se vyucil zacal s maturitou. Tu absolvoval vybonym prospechem a tak na vysoke skole ziskal titul bachelor. Ve studiu pokracoval a ziskal titul master of science. Dnes pracuje jako manager s platem o kterem se mnohym ani nesni. Takze jestlize se nekdo chce neco naucit, tak se to nauci, protoze k tomu ma potrebu.

+7/0
doporučit
21.4.2017 18:22

O19t97o 85J24u13r55n28e27č84k82a 2153930601553

Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:

.

"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".

.

Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.

+6/0
doporučit
24.4.2017 9:22
Foto

M15i65c87h67a95l 16G31r89e14š97l66i32k 9501236482366

Problém je, že aj úroveň učiteľov, ich vzťahy k žiakom, nároky a teda aj úrovne výuky sú rôzne. Povedal by som, že všeobecne nároky klesajú nielen na žiakov, ale aj učiteľov - štát si nemôže vyberať, pretože kvalitu nie je ochotný platiť. Čiže jednotné skúšky sú viac ako v poriadku.

Jadrový fyzik, alebo inžinier by mali perfektne ovládať materinský jazyk. To sa od úspešného absolventa VŠ tak akosi očakáva. Nehovoriac o tom, že súčasťou práce tých ľudí je zrozumiteľné a presné vyjadrovanie.

Každý, kto má ambície študovať školu na vyššej úrovni, by mal mať aj logické myslenie na vyššej úrovni a s ním by matematika nemala byť problém. Mala by byť filtrom, ktorý pustí len schopných. K čomu je právnik, historik, alebo sociológ, ktorému to v hlave "nezapaľuje"? K ničomu, hodí sa na pomocné stavebné práce, alebo na obsluhu stánku s občerstvením.

+6/0
doporučit
21.4.2017 10:14

L87u43m39í28r 83V11i17t73h59a 2257727936712

Máte v mnohém pravdu. Ale jednotné přijímačky ani jednotné maturity bych nezatracoval. Naopak. Je to jakýsi etalon univerzálně platný, a podle výsledků přijímaček si tak lze (a nebo by alespoň mělo být lze) udělat obrázek o úrovni a zaměření jednotlivých škol. Není nic špatného na tom vědět, že na škole A musíš mít nejméně 80 % bodů z ČJ, resp. 60 % z matematiky, jinde je to třeba obráceně.

A u těch maturit by to mělo být podobné. S tím, že maturitu můžeš dělat jenom jednou, žádné opakování, a na vysvědčení si odneseš nějaké procentní nebo bodové hodnocení. ČJ 100 bodů, AJ 80 %, matematika 10 %. Co je z toho plyne? Jaderný fyzik ze mě nebude, ale lingvista, učitel, editor - obecně humanitně zaměřený člověk - proč ne? Pro mě je opakování ročníku jen proto, že člověk neudělal maturitu nebo učňovské zkoušky plýtvání státními penězi.

+5/0
doporučit
21.4.2017 12:11

O65n12d56ř35e74j 95Š97i58n51d39l81e85r 2297938876575

Naše školství je taková dokonalá bouře. Založená na zastaralém konceptu biflování všeho, celé se to ještě zjednoduší pro blbce a okoření absolutním nezájmem o nadané děti.

Žijeme v době ohromné inflace hodnoty znalostí. Potřebujeme učit dovednosti hlavně ve vztahu k informacím. Potřebujeme učit programování aby se děti učily myslet strukturovaně a analyzovat složité problémy, potřebujeme aby chápaly rozdíl mezi validitou a platností výroku. Měly by umět obstojně alespoň tu blbou angličtinu, to je snad dneska u lidí pod 30 samozřejmost.

Na jedné straně je koncept "kecacího vzdělání" pro dobu marketingovou kde člověk v zásadě neumí nic ale zato kolem toho umí hodně namluvit. Na druhé pak biflovací koncept ve stylu "vše vím ale ničemu nerozumím" - pak zas končímu u toho že si děti zbytečně pamatují kdy začala první světová válka, ale nemají ponětí o jejich příčinách a důsledcích. Ještě si pamatuju učebnici literatury na gymplu kde byly dvě stránky plků o Máchovi (a nic proti němu, mám ho rád) a asi tak dva řádky o Bobu Dylanovi - to mi eklovalo už tehdy.

+6/−1
doporučit
21.4.2017 13:20

D79a15l15i77b57o93r 70Š64i41m70o14n 4577239175

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

+4/0
doporučit
22.4.2017 22:16
Foto

N79a42ď37a 28D47u94b20c95o75v27á 7505760454135

K některým diskutujícím: Není možné srovnávat dnešní školy s minulými, protože informace, které se na děti valí ze všech stran, oborů a pochybných zdrojů, a to nejen na děti, jsou v takovém množství, že pobrat je náctiletým mozkem je mnohdy nad mozkovou kapacitu. Takže, trénovat paměť memorováním je možná dobré, ale pochybuji, že to v paměti zůstane. Že by se mělo školství s ohledem na 21. století změnit je jasné, ale zachovala bych základy češtiny a matematiky. Jinak nejsem ta, která by věděla jak to školství změnit, tedy přizpůsobit době, na to by měli být jiní fištróni. S mnohými názory, zde v diskusi uvedenými souhlasím.:-)

+4/0
doporučit
21.4.2017 16:22
Foto

Š56t42ě64p17á29n 26B78i20c67e25r23a 6709412918926

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

+5/−2
doporučit
22.4.2017 14:49

J13a91r49o45s44l59a49v 58P11o55l91a46m82e 9395870368

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

+4/−1
doporučit
23.4.2017 0:18
Foto

P80e58t66r17a 98J15u95n38g95m37a69n74n21o14v76á 2639271131710

Dovolím si jen dodat něco k nucené inkluzi na základních školách, konkrétně k šikaně Velmi často jsou totiž šikanovány právě ty "jiné" děti. Protože běžné děti dokáží velmi dobře vystopovat, co je u jejich handicapovaného spolužáka spouštěčem nežádoucí reakce. Když například o autistickém dítěti víte, že je přecitlivělé na hluk a že ho přivádí k šílenství práskání sáčků a začnete o přestávce v jeho přítomnosti tuhle činnost provádět jemu přímo u ucha, co se asi stene? To dítě přejde do záchvatu, což je ten moment, kdy může někoho praštit. Mám v tomto směru dost informací od rodičů, jejichž děti byly terčem takovéto šikany. Vlastní zkušeností naštěstí nedisponuji, protože nás systém nedonutil dát dceru do běžné školy (už jen počet dětí ve třídě by pro ni byl hodně náročný), ale zůstat ve škole pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Jinak se mi ale článek líbí, ráda se dozvím pohled na věc z různých stran.

+3/0
doporučit
22.4.2017 10:30

L34a11d40i11s53l17a83v63a 60S37t78r95n79a79d87o41v22a 3748834931962

K inkluzi -Inkludované dítě by mělo právě zažít v inkluzi pocit úspěšnosti, tím že má tzv.. úlevy a je jinak ohodnoceno proti zdravým spolužákům .Mělo by být chváleno za sebemenší pokrok či náznak pokroku .Tím by se mělo začlenit a vyrovnat spolužákům. Otázka je , že spolužáci to vidí to jako nadržování , nechápou že spolužák je nemocný na duši a nebo má nějakou poruchu. Úroveň školství klesá částečně i proto , že musíme i těm slabším dětem nechat zažít pocit úspěchu neodepisovat je Proto, rodiče dětí které jsou úspěšné i bez pomoci , hledají cestu jiného než státního vzdělávání.

K jazykové vybavenosti dětí :Osobně jsem pro aby děti uměly jeden cizí jazyk pořádně , nedávala bych dva cizí jazyky na ZŠ. Nemáme mnohdy ani kvalitní učitele a tápou v tom všichni, učitele je o lekci dál než děti. Dělejme jeden jazyk a pořádně, nehledě na to že mnohým dětem dělá velký problém jejich rodný jazyk.

+3/0
doporučit
22.4.2017 10:04

R94a20d48i16m 88P73o46l95á78š38e28k 9796663629359

Já vidím hlavní problém v tom, že vzdělání je zdarma, respektive je placeno státem.

Nejvíc to asi deformuje vysokoškolské vzdělání. A když to je zdarma, tak si ho nikdo neváží.

Neváží si ho u zájemců o práci ani personalisté ve firmách, jinak by nebyli schopni odmítat zájemce o práci s trochu jiným vysokoškolkým oborem než potřebují a současně žvanit o nedostatku lidí. Neváží si ho firmy obecně, jinak by neodmítali nezaměstnané vzdělané zájemce o práci vyššího věku jen proto, že jejich manažeři by museli trochu změnit způsob své práce s podřízenými, což by pro ně znamenalo trochu námahy navíc. Neváží si ho ani na vysokých školách profesoři a na středních a základních učitelé, jinak by nebyli ochotni "protahovat" školou i vyloženě neschopné studenty a žáky. Neváží si ho samotní žáci, studenti ani absolventi, jinak by byli ochotni mnohem víc hledat správnou práci a nevzít práci za almužnu hned v první druhé firmě. A taky by ve školách trvali na mnohem kvalitnější výuce, než se jim dostává a na odstranění překážek, které ve třídách optimální výuce brání.

+3/−1
doporučit
21.4.2017 18:20





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.