Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K68a69t81e51ř20i57n24a 64S56t58a66ň71k82o88v37á 3101228217674

R^ Skvěle napsané. Žiji v Nizozemí, můj první porod v byl nemocnici, protože jsem se bála (ale jen s porodní asistentkou a mým partnerem), druhý už doma. A jsem moc ráda, že jsem se rozhodla pro domácí porod.

0/0
1.6.2017 12:24
Foto

M49a75r17t69i83n 42W75i51l35c83z61e23k 4232659419788

Máte skvělého muže. :) Souzním a souhlasím, skvěle a výstižně to napsal. S domácím porodem jdou ruku v ruce i další, jemnější roviny, o kterých se moc neví. Není nad to dát dětem do života sílu a dobrý pocit - otisk vlastní odvahy, rozhodnosti a odpovědnosti. Ať se daří! :)

0/0
27.4.2017 10:28

K61a22r64e45l 75C42h27a84r52v59á91t 3886147140

Komplikace mohou samozřejmě nastat doma i porodnici. Pokud však tyto komplikace nastanou, v porodnici je mnohem větší šance (samozřejmě ne jistota), že žena i dítě ve zdraví přežijí.

Tým lékařů ve vybavené porodnici má určitě nesrovnatelně více možností komplikace úspašně řešit než porodní bába a sebeešikovnější manžel v domácím prostředí.

Je tedy asi otázka osobní volby, zda upřednostnit komfort domácího prostředí, nebo menší riziko porodnice.

V některých situacích, kde je možné něčeho dosáhnout a získat nějakou významnou hodnotu, se asi vyplatí riskovat.

Ale riskovat jen kvůli pár dnům většího komfortu a pocitu své nezávislosti? To považuji za zbytečný nezodpovědný hazard.

0/−2
1.4.2017 0:15

T33o89m74á22š 80T68a60t98í97č19e44k 5150872800948

Ámen.

0/0
7.4.2017 16:34

J45o52s16e51f 19N74o86v57á75k 2912172585324

Koukněte se na ty statistiky podrobněji. Máte pravdu, že v porodnici jsou komplikace vyřešeny ve větším počtu případů. Chyba ve Vaší argumentaci je skryta v tom, že ony i ve větším počtu případů nastávají.

Pokud v nemocnici nastanou dejmentomu deset komplikací ze sta - a vyřeší devět z deseti - a doma nastane pět komplikací na sto případů a nevyřeší dvě z deseti, tak výsledný počet průšvihů je nakonec stejný.

To, proč v nemocnici je více průšvihů pak má objektivní důvody, např. nutnost transportu do nemocnice v první době porodní (což nezřídka porod zbrzdí), řádově větší riziko infekce, a i (někým občas vysmívané) menší pohodlí rodičky.

0/0
9.4.2017 13:46

M27i33c49h85a47l 31H59u70š48á10k 2837716285625

Věta "Pokud jste racionalni, musite rict Ne" je typickou ucebnicovou ukazkou manipulace. Proc nenapisete "Pokud jste racionalni a o problematice neco vite, musite rict Ano, domaci porod je nezodpovedny hazard" ?

+1/−4
31.3.2017 21:48

J24a54n 10J69e53n46i88c 1164164857464

Tohle je o zodpovědnosti...

0/0
6.4.2017 11:06

E93v38a 46K42a97s30l72o20v37á 6806735684575

Paní Šichtařová,

jako ekonomky si Vás mohu vážit, neb k tomu zřejmě máte absolvované vzdělání a zdá se mi, že ekonomice rozumíte. Jako vrchní gynekoložky mixnuté pediatričkou si Vás ale nevážím, protože pro to vzdělání evidentně nemáte (proštudované letáčky nepočítám) a to, že se Vám podařilo dokonce pětkrát porodit bez problémů, není Vaší zásluhou, ale Vaším obrovským štěstím, které Vám přeji, už kvůli Vašim dětem, které to mohly šeredně odnést. To, že se může během porodu kdykoli cokoli zvrtnout, je prostě neoddiskutovatelný fakt a s laikem, maximálně nadšeným z toho, že JEMU se to zaplaťpánbůh povedlo, a navíc několikrát..!!! - - - se o tom vůbec nemá cenu dohadovat.

Zeptáme-li se na názor skutečných odborníků, což jsou podle mně výhradně např. přednostové porodnických klinik, primáři a dlouholetí lékaři, nezastane se Vás z nich myslím ani jeden. Jsou to totiž lidé, kteří mají nažitou tisíckrát praxi, prošpikovanou úspěchy i průsery. Já ženám jako jste Vy říkám "biomatky" a budu Vás plně podporovat pouze v případě, že bude možné uzákonit, že hrdé biomatky podepíší hrdě svou plnou zodpovědnost za své rozhodnutí včetně všech možných následků. To znamená, že v případě, že se něco zvrtne, nebudou hrdě požadovat sanitku, která by ji jela zachránit (a která v té době nebude k dispozici třeba pro někoho s infarktem, který tak hrdý není a žádnou takovou volbu neměl). A pokud v důsledku toho jejího hrdého rozhodnutí bude pak její dítě třeba celý život na vozíku, nebude rovněž hrdě požadovat od normálních, "nehrdých" lidí, všechny státní kompenzace a doživotní léčení. Prostě "hrdě" od začátku až do konce, ano? Souhlasíte?? - - - Mimochodem, v tomto smyslu si také všímám, že toto je Váš už kolikátý?? článek na toto téma. Zřejmě jste se rozhodla si z těch pěti porodů doma v kuchyni udělat zajímavé píárko.

+5/−7
22.3.2017 12:45

J67a66n 30J33e95n51i31c 1784904227714

Vážená paní, z toho co píšete mi běhá mráz po zádech. To je skoro jak za bolševika. Buď půjdeš s námi nebo nemáš právo normálně fungovat. Vy vůbec nepřipouštíte, že někdo může mít sílu nést svoji zodpovědnost. Máte to černobílé. Když nepůjdeš rodit do porodnice, tak pak už klidně chcípni, protože i když si platíš zdravotní pojištění, tak pro Tebe není sanitka...

Celé zdravotnictví včetně slovutných primářů, přednostů a koho jste to ještě vyjmenovala žije jen a zásadně ze zdravotního pojištění. Takže když se na konci měsíce podívá do svého výplatního sáčku, tak by měl být vděčný všem platičům zdravotního pojištění. V tomto případě je pacient zákazníkem se vším všudy. Že u nás máme v mnoha případech ještě pokřivené komunistické manýry je zcela evidentní. Ale mělo by se to měnit ve prospěch plátců pojištění a ne naopak. Dosažitelnost zdravotní péče by měla být pro všechny stejná. Jinak se dostanete do situace, že budete hodnotit, jestli je vhodné zachraňovat magora, co leze bez jištění po skále nebo člověka, co si v opilosti udělal otevřenou zlomeninu. Proti tomu je nějaká komplikace u domácího porodu něco, co má výrazně vyšší prioritu.

Když se zamyslíte, jak blahodárné účinky má třeba marihuana a že je v některých případech nenahraditelná pro určité lidí, tak je s podivem, jak lékářská veřejnost o tom mlčí, v lepším případě velmi opatrně mluví. A takových příkladů by se našly desítky. Jde o neuvěřitelné lobby výrobců léčiv a zdravotnických zařízení, které si hájí svůj business. Ve světle toho si myslím, že domácí porody jsou rozumnou alternativou pro ženy, které v tom vidí smysl a něco o tom vědí.

Jinak dle Vašeho zaníceného příspěvku musím říct, že máme kliku, že nás aspoň pár přežilo, protože před 100 léty se většinou rodilo doma a nikdo se nad tím nepozastavoval. Neexistovaly ani sanitky, takže i kdyby byla komplikace, tak jel doktor za rodičkou v bryčce. Ale tehdy to většina z nich měla jako poslání... Takže zkušenosti existuji, jen jich využít...

+7/−3
22.3.2017 13:44
Foto

V12á75c31l63a21v 42C20h27u62c49h52m91a 6225381498796

R^

Paní bych v jejím názoru plně podpořil, kdyby se hrdě vzdala do budoucna jakéhokoliv lékařského ošetření z veřejného pojištění, protože za všechny úrazy i nemoci si bude moci pouze a jen ona sama. Hádám ale, že svůj životní styl jako hazardování se životem nevnímá a vidí tak jen ty ostatní.

+6/0
23.3.2017 1:08

J20a61n89a 80S50t85e51h11l85í25k65o20v63á 2649660130266

R^ naprostý souhlas

+5/−2
22.3.2017 14:08

J73o39s32e97f 19N97o94v69á56k 2152182255744

Jenže oni existují ještě větší odborníci, než přednostové klinik. Ti totiž znají pouze "svůj systém". Nejsou z principu schopni zhodnotit, jak funguje jiný systém, protože vidí jeho negativa, ale nemají žádné zkušenosti s jeho pozitivy.

Skutečný odborník, kompetentní se vyjadřovat k této otázce tedy není praktik provozující jeden systém, ale odborník, který zkoumá oba systémy a je schopen porovnat. V ČR takový odborník pravděpodobně není žádný. V zahraničí ovšem jsou a pravidelně publikují do odborných časopisů - a názory mají často hodně odlišené od našich odborníků.

Vy vlastně ve výsledku říkáte: nevěřte vědě, věřte tomu, jak se to "dělalo vždycky". A to je, když se zamyslíte, pěkná pitomost.

0/0
9.4.2017 13:51
Foto

H17a93n55a 71B20o27č11k41o30v25á 2332306766950

Díky za nádherný článek. Díky, že nám jdete příkladem v přirozenosti, svobodě a kráse.

+5/−2
20.3.2017 22:30

S76y10l62v97a 81H49e75i48d97l27e81r11o63v93á 9200938793425

Tak mi jde hlavou - a proč vlastně rodit doma? Proč dělat z obýváku porodní sál? Stačí si přece vybrat porodnici, jejíž personál je millý, empatický, odborný a profesionální. Dnes můžete spolu rodit na sále, i vedle něj, v tom přizpůsobeném obýváčku. Není to touha po výjímečnosti? Po adrenalinu? Ale jinak smekám. Ať jsou všechny Vaše děti zdravé a prospívají stejně jako jejich rodiče!

+6/−1
20.3.2017 20:03

M85a21r17t71i63n91a 54T49r11o84j52a24n97o77v42á 5123288695

Hmmm. Tak hlavně, že vždycky oba předešlete, jak je to všechno intimní a těžké na vyjádření... a pak sem vylepíte podrobné popisy, fotky... Po přečtení dnešního článku mám neodbytný dojem, že jste obyčejný exhibicionisti.

Domácí porody - ať si každý dělá, co chce. Klidně ať si rodí doma, považuje-li to pro sebe a své dítě za dobré, nemám potřebu se bít za zdraví cizích žen a jejich dětí. Ovšem ty řeči o zodpovědnosti, kterou umíte přijmout - to se snadno kecá, dokud se nic nestane. Chtěla bych (ve skutečnosti samozřejmě nechtěla, protože vám nic takového rozhodně nepřeju) Vás vidět, jak mluvíte o plné zodpovědnosti za své rozhodnutí v momentě, kdy si kvůli akutní hypoxii plodu zavoláte sanitku, ona samozřejmě přijede už pozdě a domů obdržíte celoživotního ležáka...:-/

Méně exhibice a více pokory by vám na svobodomyslnosti neubralo - naopak.

+10/−3
20.3.2017 11:58

J92a17n 35J75e98n68i94c 1384884187634

Hmmm. Myslím, že máte nějaké předsudky. Proč by zodpovědný rodič nemohl převzít zodpovědnost za život a případné následky? Myslíte si, že před 100 léty to dělali lidé v horách jinak? Promiňte, ale tím, že dnes jsme moderní (naneštěstí mnozí s vymytým mozkem) ještě neznamená, že neumíme příjmout zodpovědnost.

Trochu odbočím. Kdysi byli rodinní lékaři, kteří prohlédli celou rodinu, viděli v jakém prostředí žije, co jí a jak funguje a dokázali velmi dobře odhadnout většinu diagnóz. Dnes máme různé CT a kdoví jaké vymoženosti a máte pocit, že by se zmenšil počet chyb? Naopak. Místo toho, aby se bral pacient jako jedinečný, tak se bere jako statistický průměr. Píšete o pokoře, ale ta dnešním doktorům velmi často schází. Jen na sobě bych Vám řekl 4 vážné pochybení kvůli tomu, že nekňučím s každou boletí. Jednou jsem dokonce podepisoval při zlomených žebrech revers. Překvapený doktor mi vyhrožoval smrti, kdybych měl doma pneumotorax. Ale když jsem mu říkal hned na začátku, že to hrozně bolí a že je to zlomené, tak nevěřil a poslal mne na dalších 5 vyšetření, kde jsem si musel sám lehat i vstávat. Až po rentgenu, mi na sonu doktorka říkala (viděla rentgen), že mne to musí moc bolet a aby mi zdravotní brart pomohl vstát. Vstal jsem sám, když už jsem to zvládnul 3x předtím... Doktor tak nějak nepochopil ve své nadutosti, že i pacient může mít pravdu a že domácí péče může být lepší než ve špitále... Ležel bych na posteli, civěl do stropu a nacpali by do mne nějaké oblbováky, bo by si mysleli, že bolesti neusnu. Doma jsem to zvládnul v pohodě a za dva dny šel do práce. Akorát jsem se nesměl smát vtipům a kýchnutí bylo taky bolestivé.

Paní Šichtářová a její manžel jsou borci a fandím jim. Neměl jsem šanci za totáče být u porodu svých dětí a tak jen závidím dnešním otcům a domácím porodům moc fandím. Jsem přesvědčený, že mámy, které k tomu najdou odvahu o porodech vědí víc než ty co jdou do porodníce. A taky, že jsou nejméně stejně zodpovědné, jako ty, co jdou rodit do porodnice.

+4/−3
21.3.2017 9:53

Ľ16u30b36i45c89a 43R64u87s14n46á70k52o42v47á 5909948834

„Jsou dvě věci, které muž nikdy nepochopí: tajemství stvoření a dámský klobouk.“ - povedala Coco Chanel.

Myslím, že to povedala preto, že nepoznala Šichtárovú a Pikoru. ;-D

Neviem, či Pikora chápe dámsky klobúk, ale tajomstvo stvorenia chápe určite.

Myslím, že lepšie ako sama Coco Chanel. :-)

Gratulujem obom a veľmi, veľmi im fandím. Vo všetkom, čo robia. :-)

+4/−2
19.3.2017 15:13

P28e14t67r 60S75k50á11c71e17l 6204229479

Ale pochopí to i muž, ale se zdravým rozumem. Paní Coco Chanel asi neinformovali o tomto muži:

„Existujídvě věci, které mě udivují a naplňují úžasem – hvězdnáobloha nad námi a mravní zákon v nás!“ » Immanuel Kant.

+1/0
19.3.2017 22:57
Foto

V75á34c12l45a85v 94C63h26u77c17h43m77a 6235231338326

Nezbývá než blahopřát .... ke svobodné mysli. To je dneska velká vzácnost.

+4/0
19.3.2017 10:26

P64e92t38r 17S73k20á20c84e50l 6124399799

A blahopřát ke zdravému rozumu. Za týden ho budeme potřebovat všichni. To když musíme v neděli 26.3.2017 podle vládního nařízení ve dvě hodiny ráno (kdo tak koná?) natočit hodiny o 60 minut vpřed. A nikdo neví, proč to od roku 1979 takto děláme - to je ale svoboda, že?

+7/0
19.3.2017 22:54

V35l72a82d33i51m49í38r 21V67e17t55e51š36k77a 2161205695892

Je to moc krásně napsáno, opravdu. Dle mne v tom však je určitá nepřesnost - "...jakoby kdyby v nemocnici byla pravděpodobnost problému menší." Ona pravděpodobnost je opravdu zřejmě stejná, ovšem v nemocnici by mělo být vyřešení problému snazší. Pozor, vůbec tím nenaznačuji které místo porodu preferuji.

+2/0
18.3.2017 13:31

M46i62r26e77k 17Ř23í81h14a 8725641245273

Články paní autorky čtu pravidelně a často i souhlasím. Zde si dovolím jiný názor, nikoli nesouhlas, aby autor nenabyl dojmu, že si moc dovoluji. Pan Pikora se staví do role, že on dokáže přijmout zodpovědnost nejvyšší a Ti co se rozhodnou pro porod v porodnici nikoli. To je dost odvážné tvrzení, nebojím se říct spíš vytahování. Měl jen štěstí, že nemusel tu svou proklamovanou statečnost nijak dokazovat. Jeho partnerka porodila vždy bez problémů. Já mám pouze dceru a všechna vyšetření ukazovala na to, že bychom byli "kandidáti na domácí porod", žádné komplikace vše ok. I tak jsme prokázali pohledem autora malou zodpovědnost a zvolil "tradiční" porod. Dodnes jsem za to rád. Situace se v jednom okamžiku zhoršila natolik, že rodit doma, dcera by zemřela a stav manželky by byl značně nejistý. Domácí porod není o zodpovědnosti, je z mého pohledu o neuvědomění si, že neriskuju jen život svůj ale i jiný. Pravdou je, že většina porodů by proběhla i doma v pořádku a ano prostředí porodnice nezajistí, že nedojde ke komplikacím a nějakým následkům.. Otázkou je jestli vědomě riskovat musím, či chci.

+7/0
18.3.2017 7:38

J94a83n 65J82e90n14i33c 1204354737834

Myslím si, že jak pan Pikora, tak i Vy mát právo na svůj postoj. Nějak jsem nenabyl dojmu, že by pan Pikora dával najevo, že ten kdo si zvolí porod v porodnici je méně zopdpovědný. Spíše se pozastavuje nad tím, když někdo říká, že by to nedovolil. Vy jste se rozhodnul svobodně a pan Pikora taky. Ne vždy je člověk postaven před nesnadnou volbu, ale pokud má zodpovědnost, pak musí nést následky jaké jsou a tím nelze říct, že by ve špitále nehrozilo riziko. Ve statistikách je dost pochybení i ve špitále...

Z mého pohledu zde vidím jeden zásadní rozdíl a tím je vyváženost pravomocí a zodpovědnosti. Manžel a manželka mají v tomto případě tyto věci v rovnováze. V nemocnici toho nikdy nedosáhnete... Nikdo cizí na sebe nevezme takovou zodpovědnost jako rodič. Naneštěstí v tomto státě jsou tyhle svobody dosti omezeny...

+4/0
21.3.2017 10:15
Foto

J22a63n56a 46M85a80j95o14v98á 4245602646753

Vy jste to nečetl, že? Právě to je totiž v úvodu článku velmi zřetelně.

0/0
21.3.2017 17:35

J62a56n 64J69e50n47i76c 1724954507224

Paní Majová, pro jistotu jsem si článek přečetl ještě jednou a asi nevím, to tím "to" myslíte. Je však možné, že tím, že fandím domácím porodům, jsem zaujatý a nevidím to co Vy. Napovězte prosím...

0/0
22.3.2017 13:59
Foto

F71r85a53n86t11i85š59e63k 72K78š14í24r 2599756945

Paní Majová čte mezi řádky. ;-D

0/0
22.3.2017 21:02
Foto

J33a76n60a 25M12a43j28o88v29á 4435492636683

Je to možné a já se proti tomu, kde kdo rodí, nijak nevymezuji - každýní, svého štěstí strůjcem a života řidičem (tak by to mělo být). Nicméně v úvodu článku je právě to, co mne naštvalo - tedy tvrzení, že domácí rození je jen pro ty, kdo jsou schopni přijmout odpovědnost. Což zcela jednoduše současně tvrdí, že ti ostatní toho schopni nejsou. To je prostě manipulativní pitomost a podraz.

Já to třeba vidím naopak a prostě bych doma (v souladu se svou odpovědností a zkušenostmi) nerodila. Nebudu ale nikomu dalšímu podsouvat, že je horší než já, což právě článek činí. Vnímám velký rozdíl mezi "žít a nechat žít" a manipulaci k tomu, že autorův (myslím, že autorčin) přístup k životu je ten nejlepší.

Tož tak.

0/0
22.3.2017 21:31

J87a96n 20J25e23n44i73c 1984374187134

Paní Majová, ale v tom je právě ten obrovský rozdíl v chápání zodpovědnosti. Dle mého jsou 2 kategorie lidí. Jedni, kteří když přijmou zodpovědnost, tak i kdyby se stalo cokoliv (což se může stát doma i ve špitále), tak dokážou nést následky. A pak ti druzí, kteří nemají na to, aby tyto následky nesli.

Budu se opakovat, ale ani jedna skupina se nedá odsuzovat jako nezodpovědná. Je to vlastnost člověka. A tak i chápu článek. V dnešní době si hodně institucí bere na sebe obrovské pravomoci, ale jejich zodpovědnost je mizivá až nulová. Doktoři, sociálka, a další. Tihle lidé, když udělají špatné rozhodnutí, tak obrazně a někdy i doslova ničí lidské životy a přitom v mnoha případech nemají ani výčitky svědomí. Tohle se o drtivé většině rodičů říct nedá. Tam je to vyvážené. Takže když má někdo zodpovědnost rodit doma, tak je to jeho právo. Když má někdo pocit (podpořený třeba zkušenostmi nebo profesi), že je to přílišné riziko, tak rodí ve špitále.

Co mi však vadí moc je lobby porodníků a nemocnic. Kdyby měli více pokory, tak by se dalo v tomto směru udělat spoustu rozumných kompromisů... Ale nezbyde než konstatovat, že pohoda rodičky a potažmo celé rodiny je méně, než business zájmy nemocnic a porodníků...

+1/0
6.4.2017 10:59

M22a64r95i90e 96P58o42k14o92r55n23á 9985224800

Přítomnost otce u porodu je dnes běžná věc, stříhání pupeční šňůry rovněž. Přeji pí.Š a panu P., že se jim vše vydařilo. Neriskla bych to ani náhodou. Moje babička rodila po šesté (moji matku) a nakonec ji museli vézt do 30km vzdáleného města. Naštěstí tehdy děda rozhodl rázně a včas o převozu do nemocnice, císařský řez dopadl dobře.

Moje švagrová porodila 6dětí, vše probíhalo hladce kromě třetího porodu, kdy byla placenta přirostlá, byla u toho velká ztráta krve a bylo nutno nasadit krevní infuzi. Předem ale nikdo nic netušil. On je každý chytrý, dokud se daří a nic se nestane. Pokud ano, tak bych nechtěla být v kůži toho, kdo se nebál převzít odpovědnost.

+9/0
17.3.2017 19:00

J47a77n 53J96e33n52i61c 1324894757754

V té poslední větě jste to vystihla... Pokud má někdo jen ramena, tak je jasné, že zodpovědnost nemá. Pokud ale domýšlí vše a přesto rodí doma, tak zodpovědnost přijal a v případě, že se to zvrtne, tak s tím dokáže žít. Neříkám, že je to jednoduché, ale je to jeho volba. Takto volili naši předkové a to nejen u porodu. Jak si myslíte, že před 100 léty dopadlo slepé střevo 5 hodin cesty od nemocnice, když se nediagnostikovalo dost včas? Končilo to smrtí. Tohl epatří k životu. Koukněte se, jak máme dnes moderní špitály a kolik se děje přehmatů zcela zbytečných? Nemocnice není zárukou, že vše proběhne O.K. Je to hodně o lidech a přístupu k pacientovi... U nás máme lobby proti domácím porodům a tak i nálada ve společnosti tomu moc nefandí. Trochu pokory u porodníků by mohlo umožnit více domácích porodů a větší pohodu pro matky. Těhotenství není nemoc a nemusí se léčit...

+2/−2
21.3.2017 10:25

M67a88r10t25i11n 94K95l67í56m12e46k 1479377901702

... no a teď už nám jen chybí blog o tom,jak došlo k početí,zezadu či zepředu a jak je to podle Vás nejlepší pro dítě...

+7/−6
17.3.2017 15:59
Foto

F11r44a69n23t73i96š97e43k 74K66š30í12r 2139656515

Tak ho napište, když vás tyto věci evidentně fascinují.

+7/−1
17.3.2017 17:53

M89a74r29t24i39n 69K41l88í90m59e27k 1419657781102

...Vás ne? :-)

0/0
17.3.2017 18:09

J39o25s15e62f 50S27u61k 4755110780684

Blahopřeji k pěti zdravým dětem i porodům bez následků pro ženu. Respektuji vaši partnerskou volbu a kvituji to, že hovoříte o vaší odpovědnosti. ALE. Váš postup nemohu doporučit naprosto nikomu. S mnohaletou praxí anesteziologa upozorňuji, že porod je nejen jeden z nejkrásnějších okamžiků života, ale významně často i boj o zdraví či život některého z účastníků porodu. A ujištění, že jste se na porod teoreticky připravili mi připadá velmi troufalé. Nemohu o sobě tvrdit, že jsem ekonom v situaci, kdy s pomocí daňového úředníka vyplním daňové přiznání.

+15/0
17.3.2017 14:29

P54e34t58r 80M92e91j11z15l21í71k 8278234611110

Nakonec lidem stejně nezbyde nic jiného, než rodit doma, když se vesele zavírají porodnice (poslední třeba v Rumburku). Jeďte rodit někam 60 kilometrů s vědomím, že budete rodit v autě:-/

+1/0
19.3.2017 12:11

J69a54n 77J63e56n65i41c 1644744367154

Jsem už trochu starší ročník a tak si dovolím oponovat. Víte jak se kdysi chodilo na chirurgii se zlomeninou? Tedy u nás na vesnici. Nejdříve se zašlo za lidovým léčitelem, ten srovnal kosti a pak se šlo do špitálu na rentgen (velké divení, že není nutná reponace) a do sádry... Kolik doktorů dnes umí srovnat kosti nějakým šikovným hmatem? Víte kolik jsem viděl pokřivených končetin i lidí, co šli jen do špitálu?

Jistě doktroři jsou experti a mnoho z nich i odborníci. To nezpochybňuji, ale vytratil se ten vztah k člověkovi. Když vidím, že dnes už není jej jeden doktor, který se o někoho stará, ale při každé kontrole jiný, tak si říkám, jakpak si asi předávají informace neverbalního charakteru? To se ani do nejmodernějšího sw neuloží... Dnes je všechno jen umělá inteligence, statistika a čím jak nejdražší vyšetření... Jak nám kdysi na jaderce někdo říkal... To, že si někdo umí spočítat výplatu přes integrál se sice super, ale to že ho nenapadla obyčejná trojčelnka, je smutné... Tak nějak mi to dnes přijde i s tou medicínou... Místo individuálního přístupu a selského rozumu milion drahých vyšetření, kde polovina je jen to, že se někdo jistí, co kdyby něco... A že je tu mimochodem i pacient se stává někdy překvapením...

+4/0
21.3.2017 10:38

P95e50t24r 34B38e97r27á45n69e24k 9167402207657

Máte můj obdiv. R^R^R^

PS: To o té odpovědnosti někteří lidé nikdy nepochopí. Je to pro ně svět vzhůru nohama.

+7/−2
17.3.2017 13:53

J34a39n 60J67e38n22i12c 1534614807714

R^

+1/0
21.3.2017 10:27

M82a22r54t23i36n89a 59M31o75u95d51r86á 7790823736989

Ono se snadno píše: "Není pro každého. Je jen pro člověka, který umí nést tu největší odpovědnost, a to je za život.", když už je hotovo a všechno naštěstí dopadlo dobře. Jedná se tedy jen o silná slova. Dokud člověk "největší zodpovědnosti" reálně čelit nemusí, vůbec neví, o čem píše.

"Myslíte si, že toho (Markéta) málo nastudovala a neví, do čeho jde?" Ono je moc pěkné všechno si nastudovat. Jenomže když dojde na láméní chleba, rodička sama si život nezachrání . DE facto spoléhá, že půjde-li do tuhého, zodpovědnost za konečný výsledek deleguje na záchranáře, kterým se však může jaksi nedostávat času a případně i prostředků (sanitka není připravená na složité operační zásahy). Fakt je, že ve velkém městě RZ stíhá lépe než na vesnici.

Způsob, jakým autor/ka v článku zachází se statistikou je vysloveně zarážející. Svědčí o řadě neznalostí ukazujících na naprosté diletanství..

Speciálně u paní Šichtařové (p.Pikory) mě to dost mrzí.

ZÁVĚR: každý by se měl držet své parkety, tedy psát o tom, čemu rozumí. JInak své předchozí dílo devalvuje (někdy dost tragicky).

+11/−1
17.3.2017 12:57

V76ě90r85a 62K23a67b96í31č36k80o95v46á 7244126520887

Porod je vždycky riziková věc.Mám tři děti,rodila jsem v nemocnici a stejně jsem před každým porodem muži řekla,co kde je a co má dělat,kdyby to nedopadlo.I v nemocnici můžete mít "štěstí" na nezkušeného doktora nebo méně obvyklou komplikaci.

+4/0
17.3.2017 13:28

M43a61r54t85i72n 31R42a34k56o19u44š 5682811521795

Tenhle článek nepsal muž jak je nám tvrzeno, ale žena. Protože v článku je několikrát psáno udělala, dělala. Tohle by muž nikdy nenapsal. Takže i popisované informace můžou být lživé.

+7/−3
17.3.2017 11:36

J84a63n22a 34S62t74e27h57l25í24k32o85v55á 2929230160726

tomu bych se ani nedivila, hlavně že má karmu..

+2/−3
17.3.2017 12:48
Foto

F53r62a52n27t37i86š36e54k 58K61š16í14r 2329386495

Zkuste si přečíst v jaké souvislosti je to napsáno.

0/0
17.3.2017 15:21

M83a11r21t81i12n 76R88a23k26o14u39š 5702491451865

Tak jsem si to zkusil přečíst jak mě radíte, ale bohužel to není možné, protože to autorka opravila, nebo to opravil autor. :-)Takže jsem se asi nemýlil a pochopil jsem to dobře a Vy špatně. Ale nedá mě to a poradím nyní já Vám naučte se chápat psaný text.

0/−1
17.3.2017 16:59
Foto

F40r43a12n71t24i28š98e61k 56K76š84í78r 2149236215

Četl jsem to prakticky hned po uveřejnění a pochopil jsem to tak jak to bylo napsané a z toho jsem usoudil, že jste to nepochopil. Myslím, že článek dodatečně upravován nebyl.

+2/0
17.3.2017 17:55
Foto

J52a91n85a 82M12a53j80o40v14á 4945632496363

Taky jsem to na dvou místech našla (jen proto jsem ten článek přečetla.

+1/0
17.3.2017 18:37

J23i97ř26í 86A19. 70N30o72v12o60t23n30ý 6834491648150

Čtu jen perex /dál to v příp. pí. Š. nezvládnu/, a souhlas, jak může dnes žena chtít rodit doma ? Nechápu, ale snad mi "trochu pomůže" nedávný případ, kdy matku, tzv. "domácí" odvezli lékaři do nemocnice, ale bez dítěte, novorozence /!/, jelikož se prý MAMINKA bála, že by jí dítě vzali ! Tohle celé je bez diskuze - vážně na léčení. Ale dívky jako pí. Š. to nechápou, slušná hrůza !

+2/−5
17.3.2017 11:19

R26o97s84t10i15s60l46a84v 65J42a42n59d12a 5969759596780

To vůbec není. Lékaři, zvláště pokud s domácími porody intenzivně nesouhlasí, mohou dojít k závěru, že je třeba provést komplet diagnostiku dítěte. My po porodech v nemocnici na "vrácení" dítěte po porodu čekali vždy nejméně hodinu, pak mi ruply nervy a vydal jsem se ho hledat. Dokážu si celkem snadno představit, že u domácího porodu někdo dojde k závěru, že je třeba "extra důkladné vyšetření") - přitom pro domarodičky je zásadní nepřerušení kontaktu mezi dítětem a rodiči.

+6/0
17.3.2017 11:52
Foto

F72r47a58n59t97i68š42e91k 47K50š41í71r 2629286145

Tak mluví zkušený chovatel lidského dobytka.

0/0
17.3.2017 15:07

J26a35n 86U96l78r48i31c62h 8618403306761

Respektuji svobodnou volbu. Pokud nekdo uprednostnuje svoje pohodli, nad lekarskym zazemim porodnice, tak je to jeho volba. Prijde mi to osobne velmi sobecke, ale maji na to pravo.

+5/−2
17.3.2017 11:11



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.