Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58a98n25a 66M87a63j86o58v39á 4325502186323

V porodnici jsem pracovala. A vámi zmiňovaný "blud" o spojených nádobách dítě-placenta jsem v životě ani náznakem neslyšela a dozvěděla jsem se o něm až dneska.

+19/0
doporučit
3.3.2017 12:57

V70l62a89d93i23m41í13r 21J44a17v39o93r93a 4740202276828

R^!

A blahopřání k pátému dítěti!

+19/−1
doporučit
3.3.2017 11:00
Foto

J64a58n66a 95S76l39a95n21i34n27o80v55á 1821340557796

...je to jako ve všem a všude - o lidech...

Jsou špatní lékaři stejně jako dobří, dobré porodní asistentky, špatné porodní asistentky.

A tak se míchají různé koktejly zkušeností, prožitků a systémových nastavení. Když se přidruží štěstí, může zafungovat cokoli...

Je jedno, zda je to porod, koupě domu, pronájem krcálku pro početnou rodinu, ztráta práce, hvězdná kariéra... každý má svou cestu.

Ta pravá pro jednoho nemusí vůbec být tou pravou pro druhého...

+19/−1
doporučit
3.3.2017 9:24

V30e59r65o45n12i32k19a 34V79a23l91a84c72h93o87v75á 3408568673905

Vážená paní Šichtařová,

velmi by mě zajímalo, jak byste v případě porodu doma postupovala u těchto komplikací? Děkuji. Níže přikládám zkušenost mně blízkého člověka, který 35 let pracuje jako dětský lékař (pediatr, nikoliv porodník, ale ví, k čemu při porodu dochází a náhle dojít může):

Během porodu může dojít k celé řadě komplikací. Uvádím takové ty běžné, které se stávají nejčastěji.

Několikrát otočený pupečník kolem krčku dítěte, dítě se během porodu dusí, musí být rychle vybaveno a musí se rychle křísit, aby nedošlo k úmrtí dítěte a nebo doživotnímu postižení mozku. Dále může dojít k předčasnému odloučení placenty a pokud by k tomu došlo doma, matka i dítě by vykrvácely, rovněž musí dojít k rychlému operativnímu zásahu.

Dále krátký pupečník, který se během porodu utrhne a dítě se udusí a matka vykrvácí .Zaklínění dítěte v porodních cestách a jeho udušení, často dochází k dušení dítěte v děloze a musí se rychle provést císařský řez. To jsou věci, které nikdo nemůže předem předvídat a mohly by skončit fatálně. Obyčejně vše dopadne dobře a dotyční si ani neuvědomí, že šlo o život.

Ostatní problémy mohou nastat u dítěte po porodu- protože se mění celý krevní oběh dítěte ,mohou se projevit vrozené vady srdeční ,na které nikdo nemyslel, sama mám v obvodě holčičku, které je nyní již 13 let a u které kdyby nebylo krátce po porodu provedeno operativní řešení, tak by zemřela i když byla maminka sledovaná na tuto vadu se nepřišlo ani na ultrazvuku..

S těmi výše uvedenými věcmi jsem se mnohokrát setkala.

I když je matka zdravá a těhotenství probíhá dobře, vše se během minuty zkomplikuje.

+15/0
doporučit
5.3.2017 9:13

M51a36g93d32a92l82e87n23a 32H65r60o81n83o24v73s25k53á 3810802414499

No, Vy si to slíznete, paní Šichtářová.. A samozřejmě od chlapů, poněvadž ti jsou na porody na slovo vzatí experti. :-)

Velká karma za názory i za odvahu!

+21/−2
doporučit
3.3.2017 10:21

O42n25d62ř47e20j 48V40a38r14o24š36č66á64k 9371920647427

Umíte čtivé články, to se musí nechat. Umíte si vybírat témata a psát o nich tak, že vás karma nemine. Ale kromě toho umíte i pěkně fabulovat (lhát)....

Ve svém bloku píšete o tom, že naše porodnictví, internet a návody pro zdravotnický personál nebo přímo členy záchranné služby jsou plné bludu o možnosti vykrvácení plodů, pokud bude umístěn výše, než s ním spojená placenta..... Kromě toho, že je to blbost už z principu, a to je zřejmé každému, kdo má základní anatomická minima, tak lžete o tom, že je toho plný internet... Stačí jeden vyhledávací dotaz na Google, a první a jediné, co tuto "kravinu" zmiňuje, je právě váš Blog.

+14/−1
doporučit
4.3.2017 1:02

B51o29h44u94š 11H23a62v19e11l 7570292727318

Gratuluji k dítěti i odvaze.

Protože jsem pracoval ve zdravotnictví (ne lékař), sledoval jsem sebezahleděnost lékařů i sester(vedoucích). Ne vždy přistupují k ženě dle principu - těhotenství není nemoc!

Těch vad ve zdravotnictví je více, přestávám věřit jejich heslu - "medicína podle důkazů", spíše mi to připomíná marxistický vědecký materialismus. Asi tak.

Zdraví Bohuš, narozený v roce 1951 v domácí posteli, zda jsme to nestihli nebo jiný důvod se již nedovím.

+12/−1
doporučit
3.3.2017 11:52

T58o74m35á51š 19T20a41t84í81č43e56k 5840282510348

R^

Tak, a teď si jdu přečíst ty komentáře, které Vás posílají do pralesa nebo volají po zbavení svéprávnosti. ;-)

+9/0
doporučit
3.3.2017 13:30
Foto

J25a28n85a 79M60a21j40o61v96á 4535402116983

Tak jsem konečně (po etapách, je to fakt šíleně dlouhé a poměrně "natažené") dočetla článek. Vážená pani Šichtařová, roďte si jak chcete, je to fakt Váš boj. Ale, do háje, nemanipulujte pořád.

Uvádíte řadu "faktů", které jsem se neučila na zdravce ani já před 30 !! lety. Už tehdy se děti kojily "ad libidum" a nic o krátkém kojením se neučilo, o tom, že se dítě nesmí zvednou nad úroveň placenty jsem fakt v životě neslyšela. Takových manipulativních zdánlivých drobností je v článku dost a dost. Tak si buď kriticky přeberte fakta, nebo se nedivte, že si myslím, že neumíte pracovat s informacemi. (Což si myslím a je to ta lepší varianta - v té horší byste uváděla nesprávné informace vědomě.)

A k tomu, že vás kontaktují matky s porodními traumaty - inu...svůj k svému. A jak víte, že doma by trauma neměly? On ten stres neuvěřitelně zkresluje, já bych třeba při porodu doma umřela strachy :-)).

A sama jsem měla čest být u porodu dvojčat kamarádky (v nemocnici) a ta si celý průběh pamatovala dost jinak než já. Z toho pak vyplývá opravdu slušná řádka nedorozumění.

Žijte a nechte žít. A neurážejte odborníky jen proto, že u vás to klaplo, k čemuž Vám upřímně gratuluji.

+23/−8
doporučit
3.3.2017 14:44
Foto

Z38u19z90a20n65a 81P65š60a40j23t28o81v32á 1570683846865

Gratulace k miminku, Markéto. A pište dál. R^ Nevím, jestli mě víc baví Vaše články nebo ty rádovy chytré komentáře v diskuzi od lidí, kteří se asi "narodili" jako soudci všech a všeho ... ;-)

+10/−1
doporučit
3.3.2017 13:18

I20l82o71n38a 92H81o70ň49k21o20v27á 7236374964783

Tak tuto kravinu jsem ani nedočetla.Jsem zdrav.sestra a tyto "metody" slyším poprvé asi jsem chyběla ve škole.Jako ekonomka jste asi dobrá ale nefušujte doktorům do řemesla.Vypadá to, jako by všechny matky měly trauma.Porodila jsem 2 děti a žádné trauma z toho fakt nemám.Rv

+8/0
doporučit
7.3.2017 17:30

I19r41e55n72a 52K46o28r45d84i72ć 7849158678963

Gratuluju k pátému miminku. Je to návykové rodit děti :-), sama mám čtvrté a (bohužel) poslední. Je skvělé, že se netajíte tím, že rodíte doma. Chápu, že je to hodně intimní, ale v naší totalitní zemi, kde každé vybočení z normy je bráno jako pomalu teroristický útok, je důležité o tom mluvit. Zvlášť vy, jakožto inteligentní a úspěšná žena přispíváte k tomu, že se třeba časem něco změní i u nás.

Sama jsem rodila v porodnici pokaždé, ale pokaždé jsem si prosadila co jsem chtěla. Posledně jsem jejich monitor strhla a slezla z křesla :-). Ale je to stále boj. I když vidím velký pokrok oproti době před 9 lety, kdy jsem rodila poprvé. Ale tento pokrok je právě díky vám, co se veřejně vzepřou, díky řadě "extrémních" žen, které jsou slyšet. Díky nim máme i my, méně průbojné, lepší podmínky a větší respekt v rozumných porodnicích. DĚKUJI V

+9/−1
doporučit
3.3.2017 21:46

J37a62n70a 75N20ě43m56e38č70k45o36v29á 3703534701476

Nehájím porodnice, hrůzostrašných historek jsem si taky přečetla dost a dost. Ale stejně si myslím, že se tahle debata vede ve špatném duchu.

"Pochopte naše pocity" účinný diskuzní argument není a nebude - kromě toho, že pánům doktorům prostě nic v břiše neroste, nemají mateřský cit vůči vašemu dítěti a nikdo se jim nehrabe v těle, abych to nenapsala moc vulgárně... tak vždycky jde na prvním místě o zdraví dítěte, a až na druhém o pocity rodičky. Takže na tohle je blbost hrát.

A upřímně, ty stovky traumatizovaných žen, které se sebe někde nějak a před kýmkoliv potřebují dostat, co se jim stalo (nevím co je horší, jestli před cizími lidmi, nebo na internetu... a vážně se tomu nešklebím, já si tímhle prošla taky, jen z jiného důvodu) už začínají dost nudit. Když nic jiného, tak proto, že nikdo z venku FAKT nemůže posoudit, jak ten porod probíhal a jestli zásahy byly potřeba nebo nebyly, a ne, fakt si nemyslím, že posouzení matky, která nevystudovala medicínu, je v tomhle vždycky adekvátní.

Když si k tomu připočítám, že slušná řádka maminek vnímá porod, abych tak řekla, optikou vlastní přecitlivělosti, kdy si mozek dodatečně poupraví použitá slova a tón... Což se ve vzpomínkách děje běžně a nejen matkám... No, na nějakou rozumnou debatu je to argumentačně bída.

Takže - proč ještě nevznikl nějaký spolek, unie matek, co já vím co, který by se na příslušných místech doptával, které praktiky a zásahy při porodech jsou v pořádku a které už ne... a tlačil na to, ať se teda v nemocnicích zavádějí do praxe? Diskuze na stránkách novin a na blozích je fakt k ničemu v tomhle smyslu, je to řvaní na nesprávném hrobě. Co v tomhle ohledu má udělat veřejnost: přidat se na jednu či druhou stranu, no dobré, ale to má efekt nula. Máme za rodičky jít demonstrovat? Dav tupounů, který v životě nečetl jediná porodnická skripta? No to dává smysl, fakt...

Zamyslete se trochu nad tím, co chcete a po kom. Změnu porodnictví si na veřejnosti fakt nevydupete.

+13/−4
doporučit
3.3.2017 12:05
Foto

P46e12t25r 48B72u90r11i94a41n 8505914475858

Porodům nerozumím, takže k tomu napíši jen jedno. Dcera je narozená v naši okresní porodnici. U porodu jsem byl a beru jej jako svůj nejsilnější zážitek. Všichni jsme byli maximálně spokojeni s péčí personálu a nedovedu si představit porod doma. To však neznamená, že jsem proti.

Spíše mě zaráží, že každým článkem rozvíříte emoce, v diskuzi je spousty otázek na Vás, mnoho diskutujících Vám vyvrací některá Vaše tvrzení, ale Vaše reakce je nulová. Z každého Vašeho článku mám pocit, že jste si splnila svůj cíl mít vysokou čtenost a více Vás nezajímá.

+7/0
doporučit
7.3.2017 16:17

L64u18c76i12e 51M83i57c55h46a27l63o31v79á 2694209466333

Blahopřeji k miminku. Je to krásné dát život novému človíčku, ale proč kolem toho děláte cirkus?. Pokud chcete rodit doma na záchodě, tak prosím do toho. Je to vaše rozhodnutí. Co člověk to jiná zkušenost. Nebýt včasného zásahu zkušeného lékaře a sestry v nemocnici, tak já a náš syn jsme zemřeli. Tak prosím, každý máme své zkušenosti. A já jsem lékařům a sestrám v nemocici vděčná. Hodně štěstí do života vašemu děťátku i vám. :-)

+16/−7
doporučit
3.3.2017 18:31

A74l73e73š 47P35l81e89s29k34o45t 9605759448695

Obdivuji Vaší odvahu. Vystihla jste to přesně, v okolí mám srovnání, včetně několika těch, co po prvním porodu řekly "nikdy víc". Já se radši hovorům na tohle téma vyhýbám, obzvlášť z pozice chlapa je to složité. Bez znalosti detailů také nelze soudit, nakolik byl průběh porodu ovlivněn tím či oním. Pak člověk může sklouznout na tenký led a trauma ještě prohloubit.

Mimochodem na poslední argument se částečně odpovědět dá, a v diskusích to zaznívá - přirozený porod bez hospitalizace vyjde levněji. Dá se hovořit o nemocích z nezdravého životního stylu a nákladech na jejich léčení, které pojišťovny vesele proplácí. Nemluvě třeba o alkoholismu. Ale rozumové argumenty jdou stranou, bohužel.

+6/0
doporučit
3.3.2017 15:13
Foto

L51u19c52i16e 36P59a26s29e68k23o90v10á 5840615262

Dlouho jsem váhala, ale nakonec sem příspěvek také vkládám.

Nejprve Vám gratuluji ke zdravému miminku. Také k veliké rodině a ke štěstí, které u Vás bezesporu stálo, pokud jste prodělala všechny své porody doma.

S linií článku ale nesouhlasím a ani nemohu. Paradoxně ačkoliv jsem pro velké se přichýlení k přírodě, jsem pro alternativní medicínu a v alopatické medicíně shledávám v mnoha ohledech brutální byznys a veliká pochybení - v oblasti porodnictví se nemůže vše natřít načerno.

Máme doma také pět ratolestí, všechny se narodily v porodnici, všechny přirozenou cestou, bez jakýchkoliv podpůrných prostředků, epidurálu, kyslíku, bez nástřihu, všechny ve dřepu ve speciálním křesle, všechny byly okamžitě přikládány na bříško a ponechány libovolně dlouho do dotepání pupečníku, darovala jsem pupečníkovou krev, poslední dvě nebyly již měřeny z důvodu eliminace jakéhokoliv nepříjemného zážitku pro novorozence, samozřejmostí okamžité přikládání k prsu bez omezení a od té doby jsem se od nich až do odchodu neodloučila. Všechny rodila jediná porodní asistentka, dáma v letech, která evidentně zasvěcovala mladé lékaře do tajů porodnictví lépe než fakulta. Při prvním porodu jsem ji poznala a pak na ni měla dvakrát štěstí, ostatní porody jsem si u ní zamluvila....

Nemám si absolutně na nic stěžovat a nikdy bych to neudělala jinak. Absolutně si nemyslím, že bych své děti přivedla na svět méně přirozenou cestou než kupříkladu vy. Porodnici jsem dlouho a dobře vybírala, proti jakémukoliv náznaku nepříjemného chování se ohradila. Za poporodní pobyt jsem ráda, získala jsem cenné rady ohledně kojení, v případě poslední holčičky právě díky dvěma dnům, za které markantně ubyla na váze, byla správně určena diagnóza alergie na mléko.....

Určitě je v porodnictví spousta zkostnatělých záležitostí i porodníků, ale zavrhovat ho je nesmysl. Pokud dokáže porodník citlivě přistupovat k přírodě a zároveň zakomponovat moderní prvky, které ženě i dítěti porod usnadní...není lepší volby.

+7/−1
doporučit
7.3.2017 8:47
Foto

I91v31a90n58a 18D74i27a72n48o38v36á 8858820279483

Hodně zdraví miminku i mamince! Nejsem zastáncem domácích porodů. Dovedu si představit situaci, kdy by se takové dobře vybavené porodnické oddělení vč. odb. doktora šiklo; já osobně bych do toho nešla.

+5/0
doporučit
3.3.2017 19:28
Foto

M95i79r12k56a 22P22a37n62t82l85í16k55o14v60á 2553354951373

Paní Šichtařová, mám ráda Váš blog, i Vaše články, se zájmem jsem si přečetla i tento poslední o porodech. Ale to, o čem píšete se v žádném případě nemůže vztahovat na všechny ženy, budoucí maminky. Vy bydlíte tuším v Praze, jste známá osobnost, tedy máte již předem zaručeny všechny předporodní i poporodní akce, které k tomu náleží. Jsou ale maminky, které bydlí daleko od nemocnice, praktický lékař do vesnice dojíždí 1-2x týdně - kdyby při domácím porodu došlo k náhlé komplikaci, např. jako je výměna krve novorozence nebo matky, kdo by jim pomohl? Vaše rady se mi jeví poněkud nezodpovědné. A blahopřeji ke krásnému zdravému chlapečkovi. (Doufám - podle modré barvy zavinovačky). R^:-)

+6/−1
doporučit
4.3.2017 11:19

K12r41y24š69t26o35f 93L33a45n13í76k 1109720435115

koukam, ze se z vas stava celebrita. skoda, vase starsi blogy byly o necem.

+6/−1
doporučit
4.3.2017 0:26

J30a26n21a 96P37a49j13d64o67v17á 3717129294

Gratuluji k miminku! Napsala jste to moc pěkně.

+4/0
doporučit
4.3.2017 0:18

O22n21d92ř13e39j 58F80i84l33i36p62c76z61y87k 8754333848821

Mám obavy, že pokud byste prodělala plicní embolii, tak budete lékaře učit, jak se

plicní embolie léčí. Máte pravdu, že porod je pro ženu stres .Stejným stresem je

náhlá nemoc, úraz.Psychologicky jde situaci postavit takto: buď týmů v porodnici věřím /porod je týmová práce/, zvládnu nemocniční stres a beru to tak že inimalizují riziko,nebo se dopřeji zdánlivé pohodlí domova s daleko větším rizikem., poněvadž pravou příčinou je moje lehce psychopatická povaha a strach z neznámého. Nezlobte se, ale dle mého názoru patříte do okruhu žen, které svým dětem dávají jména jako Půlnoční bouře, jedí výhradě bezlepkovou stranu, neočkuji

se ani proti tetanu a poranění na dolní končetině využívají dezinfekčního účinku moče. Vaše dehonestace porodníků je do nebe volající drzost.Ano, v něčem máte pravdu, ale měly byste vyslechnou i názor druhé strany, zkušených porodníků, nikoli je nestydatě urážet.Přestaňte se zde tady neomeleně exhibovat, skromnost především , všichni jsme děti boží a žádný strom neroste do nebe. Jediné co vám mohu doporučit : nechat si určit svůj psychologický profil a v dalším kroku, možná, konzultovat psychiatra.

P.S: Princezna Kate, holandské, dánské princezny , všechny rodily v porodnici.

Proč ?

+14/−13
doporučit
3.3.2017 10:30

O23l71g53a 82P43a44v38l68í87k97o75v56á 6614548327742

Velká karma a srdečné blahopřání k miminku. ČT inzeruje nábor 4 nových budoucích rodiček k opakování dokumentu o českých porodních praktikách, ze kterých šel občas děs a hrůza (především MUDr. Svoboda, ODS)

+5/−2
doporučit
3.3.2017 11:55
Foto

J21i34ř20í 73K70r24á62k26o96r89a 9579303

Abych tu diskusi nějak shrnul. Myslím, že paní Šichtařová by měla být vděčná za své diskutéry. Dostala tu odborné rady od lidí, kteří si je minutu předtím rychle vygooglili, zjistila, že lže, protože to, co tvrdí, dotyčný diskutér osobně nezná a také, že je nezodpovědná, protože rodí doma. Tak ještě že máme aspoň nějakou relativní svobodu. Kdyby každý čin člověka opět soudily uliční výbory, tak si nedělám iluze, že zdejší skvadra by byla v první linii.

+4/−1
doporučit
6.3.2017 15:30

P75a60v37e40l 81K34u58c40h75t38a 4776571737704

Paní Šichtářová je - připusťme - odborník na ekonomii a tak by měla psát o ekonomii a politice. Z jejího textu mám pocit, že porodnice by neměly vůbec existovat. Já bych to nechal na fundovaných odbornících, individuální názor nemusí být obecněji pravdivý.

+4/−1
doporučit
5.3.2017 17:44



BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.