Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a57r68c31e80l 39H21r28o61c30h 9429719192

Čekal jsem zajímavější fotku. :-P

+3/0
28.2.2017 16:41
Foto

R36i60c29h92a95r33d 21N84e57u63g67e77b56a15u13e38r 6468709836922

Také jsem se těšil, že nám paní Šichtářová ukáže, v čem jsou oproti jiným ekonomům její hlavní přednosti. A nic.

0/0
2.3.2017 8:14

K46a10m32i44l88a 31K40a38l46e82n70s42k59á 9986917887748

Vážená paní Šichtářová, vážím si Vás jako ekonomky, ale co se týče Vašich názorů na genderovou a jinou manipulaci musím částečně nesouhlasit. Vaše zamyšlení totiž též zní dosti populisticky. Ano většina populace má nějaký názor a vy abyste se tak té většině zalíbila napíšete článek, který s tou většinou souzní a dává ji naprosto za pravdu. V tomto byste si naprosto rozuměla s panem Václavem Klausem mladším. O čem vlastně je? O tom zviditelnit se? Ono to chce možná všeobecně tolerantnější náhled. Ano taky nejásám nad tím, že by se mělo zrušit označení matka, otec apod. Ale zde šlo pouze o doporučení a nikoliv nařízení. A pokud jde o tradiční hodnoty a tradiční rodinu, tak ta v zásadě byla kdysi před několika tisici lety též nařízena( její podoba). A to nikoliv s možností výběru. A dodnes se ukazuje, že lidská přirozenost je úplně jiná, než co nám předepisují vnucené morální kodexy o manželství trvajícím do smrti apod. Vy se v podstatě tak trošku ukazujete (byť to otevřeně nepřiznáte) jako osoba možná i rasistická. V dalším svém blogu odsoudíte i všechny v Islám věřící, pak židy a koho dalšího. Kdyby v minulosti se utiskované menšiny nějakým způsobem (a to třeba i násilným) proti odepírání práv nepostavili, tak máme dodnes ve většině zemí otrokářství, nebo feudální robotu. Právanikdy nikdo nikomu dobrovolně a zadarmo nepřizná, tak to je a bude a tak to je i v bussinesu, nikdo Vám lepší obchodní podmínky zadarmo nedá, musíte si je nějak vyjednat a to byste měla jako ekonomka vědět. Tudíž by Vás nemělo překvapovat, že si menšiny snaží vyjednat lepší podmínky pro život.

+1/−5
27.2.2017 22:43

K75a24t27e90ř18i22n10a 14V63ý12b81o16r25n32á 6830709869

Blog není o právech menšin. Ta jim nikdo neupírá. Jde o to, jak moc zasahují do práv většiny.

+8/−1
28.2.2017 9:46

J26o89s59e95f 58Š16p12e80r55l 2207807963458

Jenom nechápu..předělanej chlap na ženskou může mít dítě ? A jestli může mít dítě a je předělanej na ženskou, není to tedy ženská a tudíž maminka ?

Obráceně si to ani nedokážu představit....

A kolik takových jedinců se v populaci vyskytuje, aby se kvůli nim muselo vyrábět takové nařízení ? Tato trapná situace se snad může stát porodníkovi jednou za život :)

Mimochodem ten originál jsem četl a je to vážně počtení. Asi to vzbudilo docela rozruch, protože to přitáhla na angličtinu i naše lektorka z Anglie a dost se tomu smála, co to je za zhovadilost.

+2/0
26.2.2017 17:09
Foto

H96a15n20a 49B71o94č69k75o54v91á 2202436846670

Já taky. I s těmi pěti dětmi.

:-);-):-);-D:-)

0/0
24.2.2017 23:04

J37a55r40o67s47l57a87v 21S75u98c24h79ý 6655206881362

Máte jen a pouze pravdu. Ale pokud by se těmto debilitám uzavřely penězovody, tak se jich z velké části zbavíme. Ale drobný dotaz - co to je "Jsem ženská"?;-D

0/0
23.2.2017 16:25

B88e33d65ř66i84c10h 14V82e22v75e27r49k44a 4670845241319

Jaroslava Kanioková: >>Vlastimil Vondruška, spisovatel, historik - Hovořím o nejhroznější zbrani hromadného ničení, která je ve svých důsledcích strašnější než atomová bomba. I když to zní možná paradoxně, tou strašnou zbraní jsou "lidská práva".<<

Váš názor na na pana Vlastimila Vondrušku, paní Kanioková, mě opravdu nezajímá - z jiných diskusí zde na Idnes zhruba tak tuším, co od vás čekat a opravdu to, co byste k tomu asi tak napsala, nepovažuji za rozumné.

Co ale opravdu nevím a co by mě opravdu VELMI zajímalo, je názor paní ŠICHTAŘOVÉ na tohoto pána. Mohla byste se prosím k tomu, paní Šichtařová, nějak trochu podrobněji vyjádřit? Děkuji.

0/0
23.2.2017 14:07

J44a53r98o79s22l59a86v19a 92K43a50n56i25o13k64o65v64á 7532549612117

Vlastimil Vondruška, spisovatel, historik - Hovořím o nejhroznější zbrani hromadného ničení, která je ve svých důsledcích strašnější než atomová bomba. I když to zní možná paradoxně, tou strašnou zbraní jsou "lidská práva".

Transgender válka proti lidským právům, vědě - http://thefederalist.com/2016/02/23/the-transgender-war-against-human-rights-science-and-consent/

Výrok na FB - Lin Sok .... ""Všichni prvňáci na základce by měli mít povinné genderové studie! Jinak máme černou budoucnost. V tomhle je Norsko napřed."" .... Autorka výroku : Linda Sokačová, feministka, vedoucí oddělení sociálního bydlení a sociálního začleňování na Ministerstru práce a sociálních věcí. Vystudovala sociologii na Fakultě sociálních věd UK, kde se věnovala genderovým koncepcím, sociálním hnutím, sociologické teorii a výzkumu. Do roku 2003 byla členkou Anarcho-feministické skupiny 8. března. Byla ředitelkou nevládní organizace Gender Studies, teď "pracuje" jako ředitelka Alternariva 50+, o.p.s.

0/0
23.2.2017 13:38

B70e70d39ř62i64c45h 22V93e36v63e56r93k50a 4880545821669

Pana Vlastimila Vondrušku může brát vážně jen člověk stejně postižený jako je on sám.

+1/−2
23.2.2017 14:04

O19t20o 15B78u74c17h69t42a 1648607244837

Tak jsem včera přišel domů a zapřisáhl jsem svou ženu a dceru, aby po celý svůj život bojovaly za základní právo žen být ženou. To, co popisujete, je naprosto příšerné a hraničí to s něčím ještě horším. V takovém světě opravdu žít nechci. I po tomto extempore byste, paní Šichtařová, nechali hrdiny své knihy přesídlit do Londýna?

+3/0
23.2.2017 10:38

B77e13d40ř69i68c42h 81V37e49v59e94r50k96a 4980175851109

Kde se to ve vás bere, to zveličování naprosto marginálních věcí a následné rozčilování se nad tím, jak v tom vašem "vybájeně příšerném" světě žít nechcete... to opravdu nechápu. Ale obávám se, že tuto mentalitu opravdu asi ani nikdy nepochopím...

0/−2
23.2.2017 12:25

J30a61r74o21s80l86a45v50a 95K90a95n32i91o32k80o60v78á 7512849522627

Dobrá ironie ;-D

0/0
23.2.2017 12:55

J80a29r21o10s38l68a60v 20M37o77u17č62k55a 3647397618189

Já vás mám paní Šichtařová rád, ale tím eufemistickým titulkem si o to říkáte. Já mám v gatích penis. Vy máte pod sukní Jsem ženská? jako napsané na papírku nebo vygravírované na kovové tabulce, či vytetované na kůži?

+1/−1
22.2.2017 15:26

V65e31n53d33u27l46a 89S41z27l66a72u69e45r29o64v10á 7562676797558

Myšlenka dobrá.. Šikmé plochy, které se snažíte v mysli vykonstruovat, děsné. Ovládnout nás chtějí skrz nevzdělanost a nenávist. Gender problematika zkrátka jen generuje (spíš vysává) peníze.

"Zlikvidujme v jazyku slova jako manžel – manželka, a za pár let civilizace dokonale zapomene, že dřív existovalo něco tak podivného jako svatby. Děti se o nich budou už jen učit v dějepise. A tradiční rodina přestane existovat."

Zdroj:http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=585918

+2/0
21.2.2017 21:52

L98u79b58o75š 89B84ř63e27z24i39n75a 2252313270431

Odposlechnuto od života ( nevymýšlím si ) : dítě říkalo mamince " ten starý hodný pán, co sem občas chodí , je príma "

Je tragokomické , že to nebyl dědeček , ale otec. Nicméně dítě neznalo ani jedno z těch slov.Protože maminka si pořídila dítě s přítelem.

+3/0
22.2.2017 13:04

V28e31n19d56u11l74a 20S95z51l93a47u67e42r87o97v54á 7182716807628

To je v pořádku, že si pořídila dítě s přítelem (nebo by to mohla udělat s manželem). Pořídit si dítě s otcem nebo dědečkem by bylo v nepořádku. Chápete co chci říct? Důvod toho, že dítě neznalo slova otec a dědeček není v tom, že si pořídila dítě s přítelem. Znám spousty (doslova spousty) dětí, jejichž rodiče jsou nesezdaní (mluví o druhém jako o partnerovi, bývalém, příteli nebo ho vždy označují jménem) a pro ně jsou to prostě maminka a tatínek. Příčinná souvislost mezi přítelem a tím, že dítě takto tátu označuje není. Problém bude v tom, že maminka nezareaguje na: "ten starý, hodný pán, co sem občas chodí, je príma", tím, že řekne, že je to tatínek.

+4/0
22.2.2017 13:17

P66e50t93r 57Č37e60r36n24ý 8132362952547

Kdysi v minulosti se osobě nejasného pohlaví neříkalo transgender , ale Lída Matouš , to odpovídalo rozpolcení dotyčné osoby jak fyzickému, tak i psychickému. Proč tedy

měnit pojmenování osob s vyjasněným psychickým i fyzickým začleněním. Tito kluci a nebo holky tvoří většinu společnosti, jsou historicky ve své zřetelnosti normou.

Ti kteří normu netvoří by se měli přizpůsobit většinové společnosti a očekávat její toleranci,ale ne si ji jakkoliv vynucovat.

+5/0
21.2.2017 20:01

P24e11t31r 80Č34e58r32n53ý 8342692612347

Jo , mluvíte mi z duše, děkuji.

+4/0
21.2.2017 19:38

B95r46o94n83i35s41l30a17v 58H46a79k61e79n 2248985736236

nic nez dalsi z nekoncici rady dukazu o dekadentnim konci zapadni civilizace... ;-)

+5/0
21.2.2017 17:28

P82a81v48e66l 51S23e28d86l76á73k 3820236578191

Ten krásný nový svět, co se vynořuje z mlhy - začíná mít poněkud orwellovské obrysy. Ač nejsem katolík: Pokud chceme udržet tradiční model rodiny, tak je třeba vycházet z tradičních náboženských systémů - pro nás z křesťanské, ba katolické tradice, která pracuje s archetypy Otce, Syna (Ježíš), Matky (Maria). V souboji ideologicky a také duchovně vyztuženými lidmi "nového světa" nemáme bez protiidelologie, s pouhým rozumem a citem, šanci.

+6/0
20.2.2017 10:40

Z41d80e42n32ě40k 24B40o39u76d94a 3740464649647

Markéta je navíc šťabajzna! Díky za dobrý článek, vesměs souhlas. Jako věčnému optimistovi se zdá, že se kola dějin přecijen začínají opět hýbat a pevně věřím, že tím správným směrem. Trump má koule a líbí se mi na něm jeho absolutní ignorace jakékoliv korektnosti, podle mě lepší volba než hysterická a multikorektní Hillary. Tak snad se nepletu. Brexit je také důkazem změny kurzu a letošní volby v Holandsku a Francii mohou také přispět. Ale neříkám, že se vlny nacionalismu z části také nebojím. Rizika a nedávné historické paralely vidím až moc čistě.

+3/0
20.2.2017 10:39

P50a28v54e43l 33J78e20ř86á78b85e39k 7941812654487

Ještě, že v Čechách máme univerzální - "starý", "stará".

Než smysl slov svět pochopí, tak se vrátí k tomu milému maminko, tatínku.

+6/0
19.2.2017 14:50

J64i56ř34í 45P88a70c30á98k 9808756431986

Ano je ženská! A taková že bych se o tom co má pod sukní rád osobně přesvědčil....

+5/0
19.2.2017 9:37
Foto

J51i51ř70í 70H75e75r63m31á35n54e37k 4786342402310

Ale, i když ji nevidíme...

0/0
21.2.2017 22:29

Z92b63y46š10e29k 57V73l37č40e28k 6227287759794

Výborný článek,souhlas......kam to celé směřuje??? Svět se v prdel obrací!!!!!

+11/0
17.2.2017 17:21

J97i54ř62í 56H44o21r44á36k 6244674283166

Paní Šichtařová, máte naprostou pravdu! Žena je příliš úřední, natož "rodič" ! - Důsledkem takových tendencí jako používat úřední bezpohlavní názvy by měly asi být dvojího druhu, aspoň pokud tedy nechceme plynout do záhuby nebo k zítřkům stejnětak světlým jako byly ty vychvalované komunisty (tam myslím tu jejich idealizované uspokojování VĚDECKY ZDŮVODNĚNÝCH potřeb jednotlivce):

1. úplně nejdřív by se čeština měla zbavit ženské koncovky -ová. Vzápětí potom zunifikovat skloňování a časování, aby ani tam se nic nepoznalo (všimněte si, dávám námět ředě budižkničemů na vymýšlení různých kravinonesmyslů, aby to taky bylo rodově neutrální).

2. a měli bychm nositele těch bezpohlavních nápadů nazvat ne fičami a kuráky, ale fičácima a kurákemi, aby (bez ohledu na slušnost) bylo jasné, jaký galimatyáš se nám to tu snaží vnutit.

Máte recht a držím vám palce.

+6/0
17.2.2017 14:58
Foto

D11a26n38i12e95l 66H64a39b97ě15t27í39n42e78k 1920776433402

Souhlasím s Vámi, jenom mne napadá, zda vámi popisované pokusy o extrémní až absurdní korektnost opravdu nevěští dobu jakéhosi hermafroditního společenství bezpohlavních jedinců, kteří se budou množit kdovíjak (samooplodňováním, klonováním?) a budou se zdravit bratře nebo soudruhu. Jo jo, zdá se že všechno k tomu spěje....

+2/0
17.2.2017 13:39

J57i62ř44í 55H54o55r81á25k 6764944203586

ale já nemám pocit, že by paní Šichtařová horovala pro tu bezpohlavní a absurdně-korektní variantu, právě naopak.

+1/0
17.2.2017 15:01

O36t31o 42B11u51c72h20t12a 1258267604217

Spíše "sestře" či "soudružáku", ne? ;-)

0/0
23.2.2017 10:41

H49y10n49e45k 26M12r41t50v58ý 2800377709521

pět dětí?8-o tak to teda R^R^R^R^R^ takto kvalitní genetický materiál by bylo škoda nezmnožit :-);-)

+7/0
17.2.2017 10:56
Foto

M65a70r82t56i23n 51R86o44t87t56e89r 2185102779517

Mnohé výzkumy ukazují, že vliv genetiky na osobnost jako celek z pohledu morálních, sociálních a etických vlastností je minimální, skoro nulový.

Jinak řečeno, kvalitu člověka naprosto zásadně formuje prostředí a okolí, ve kterém se narodí, vyrůstá a žije.

0/−4
20.2.2017 10:39

J15a32n 37J41u46r83n44í15č54e42k 7797600924774

Které výzkumy?

+2/0
20.2.2017 19:00
Foto

M17a77r49t14i40n 98R16o49t28t68e13r 2195332159227

Vzhledem k tomu, že vývoj člověka je řízen interakcí genů a zejména prostředí, kde geny jsou (v zásadě) neměnné, a prostředí je JEDINÁ entita proměnlívého charakteru, kterou můžeme cíleně ovlivnit, pak je vývoj řízen především prostředím.

Google už pomůže, například "nature vs nurture" atp.

0/0
21.2.2017 6:18

J91a54r17o11s63l98a52v58a 98K38a16n81i35o77k11o79v70á 7362509192497

Co to je "prostředí" ? Především RODINA - táta, máma, sourozenci. Dál pak příbuzní. Teprve ve vyšším věku škola, kamarádi

+1/0
23.2.2017 13:00
Foto

M22a68r95t47i52n 97R82o19t72t43e73r 2205982429497

Nejen rodina, ale ano. Především rodina v malém věku.

0/−1
23.2.2017 13:03

J34a52n 91J24u17r34n90í14č11e92k 7337230494674

To jste vymyslel sám, že geny jsou neměnné a veškerý vývoj je řízen prostředím, nebo jste to někde vyčetl? Kde?

0/0
24.2.2017 20:32

J32a47n 96J64u12r52n42í48č14e25k 7567530754894

mohl byste uvést odkaz na nějaký takový výzkum?

+1/0
20.2.2017 19:01

J65a71n 17J25u78r67n39í46č82e58k 7947410864764

Mohl byste uvést odkaz aspoň na jeden z těch mnohých výzkumů?

+1/0
20.2.2017 19:01

J91a45n 58J74u68r68n14í20č35e23k 7437400964914

Uvedu příklad antiteze:

http://casopis.mensa.cz/veda/inteligence_genetika_a_prostredi.html

Geny jsou zodpovědné za naši motivaci, osobnost, inteligenci, ambice, kriminalitu či vůdčí schopnosti a tyto rysy a schopnosti jsou součástí našeho genetického vybavení a nikoli naší výchovy. Přirozenost nás obdařuje těmito vrozenými schopnostmi a rysy. Výchova pak bere toto genetické dědictví a modeluje je tak, jak se učíme a dozráváme. Kdyby genetika nehrála hlavní roli ve formování našich schopností a rysů, pak by dvojvaječná dvojčata, vychovávaná ve stejných podmínkách, musela být podobná, bez ohledu na rozdíly v genech. Ačkoli studie ukázaly, že se podobají více než běžní sourozenci, vykazují také tytéž nápadné podobnosti, i když jsou vychováváni zvlášť, stejně jako tomu bylo v podobných studiích u jednovaječných („identických“) dvojčat. V srpnu 2011 byla na Science Daily publikována zpráva o první přímé vazbě na lidskou inteligenci. Byla to první studie, která nalezla při testování lidské DNA příspěvek genů pro genetické odchylky. Tým vědců studoval u více než 3 500 osob v severní Anglii a Skotsku dva typy inteligence. Výsledky naznačují, že 40 až 50 % rozdílů je možné připisovat genetickým rozdílům.

+1/0
20.2.2017 19:09
Foto

M13a86r97t60i79n 25R23o45t30t25e97r 2705982929117

Za kriminalitu, určitě. Existuje něco jako toto: https://en.wikipedia.org/wiki/Kibbutz kde je skoro nulová kriminalita. Myslíte, že tam ti lidi jsou taky řízení geny? Ehm?

Co třeba lidojedi někde v Polynésii? Všichni jsou z vašeho pohledu (NE z mého) zaostalí, málo inteligentní. Jsou tedy genově méněcenní, jak nepřímo tvrdíte?

Však taky ta dvouvaječná dvojčata jsou podobná. Z vašeho pohledu ne, protože si myslíte, že drobné variance mezi jejich charakterem je vysoká, ale obecně není.

Takže hledali na úrovni statistických chyb KORELACI a ukázalo se, že to funguje jen u 50% osob? Pěkné. Navíc jen "je možné"? Ne je nutné? Takže vlastně říkáte, že EXISTUJE šance, že až u 50% osob přispívají geny k úrovni inteligence? What a surprise.

0/−1
21.2.2017 6:23

J23a16n 17J21u54r71n22í78č96e78k 7167300604614

To bude složitější. Neříkám, ptám se. pozitivní tvrzení, že "mnohé výzkumy ukazují, že vliv genů je minimální až nulový" jste napsal vy.

Skutečnost bude složitější, ne x % osob, x % vliv gen; a 100 - x % prostředí. Už jen proto, že je otázka, jak ta procenta prostě měřit.

Výklad by byl asi složitější, než by se vešlo do jednoho příspěvku pod blogem na iDnesu, nemyslíte? Exprese genů je proces složitější u daleko jednodušších záležitostí, než je "osobnost jako celek", cesta od genu k jeho expresi je lemována vzájemnou interakcí genů navzájem i s prostředím, ale jak to měřit procenty, to je na rozsáhlé pojednání i v jednodušších věcech.

Rozsah příspěvku je tak na nějakou jednoduchou ideologickou poučku, ne na výsledek seriozního výzkumu.

+1/0
22.2.2017 19:43

J81a12r44o36s42l53a79v70a 95K80a17n61i77o10k38o58v70á 7972149272337

Mám dva synovce, dvojčata. Jsou v lecčem rozdílní, jeden je víc po matce, druhý víc po tátovi.

0/0
23.2.2017 13:07

J98a37n 33J84u46r41n73í28č62e10k 7187920844674

Dvojčata jsou geneticky identická jen v případě, že jsou to jednovaječná dvojčata.

0/0
24.2.2017 20:34
Foto

M43a95r36t72i59n 57R43o44t20t40e47r 2195442789687

https://www.psychologytoday.com/blog/under-the-influence/201307/do-genes-influence-personality

"The current prevailing genetic evidence seems to suggest that we actually don't have genes for personality."

Osobnost člověka řídí vše. Sklony ke zločinnosti, schopnost empatie, schopnost myšlení, atd atd. Je hloupé a příliš jednoduché říct, "oh, za to můžou geny", "oh, to je rom, má to v genech". Geny znamenají věci, které nelze změnit. To je třeba si uvědomit.

0/0
21.2.2017 6:25

J30a45n 32J55u44r57n12í16č13e56k 7177480964764

Nic z toho posledně jmenovaného jsem neřekl. A to proto, že je to stejně jednoduché a hloupé, jako říct, že vliv genů je minimální až nulový a osobnost člověka je produktem prostředí.

+1/0
22.2.2017 19:46

J27a16n 52J83u24r69n24í73č71e41k 7667750644924

Ta dichotomie geny versus prostředí a kolik procent je prostě falešná. Věc bude složitější.

+1/0
22.2.2017 19:48

J23a54r98o31s39l49a93v78a 72K69a39n33i84o92k29o69v12á 7492949462427

Ten autor dokončil vzdělání v r. 2010, článek je z r. 2013. Věříte, že má dostatek vědomostí a zkušeností a je vhodné brát jeho názor plně ?

Já si to teda nemyslím. Zvláště po informacích, jaké jsou amer. univerzity. Jak mají už hned v prvních ročnících povínná gender studia.

0/0
23.2.2017 13:20

J22a40n 66J59u63r97n16í70č60e23k 7767810474224

On pan Rotter spíš předjímá možné ideologické důsledky doktrín a hypotéz a podle toho je třídí.

A jak se zdá, nezná slovo "nevím".

Učte se pokoře, pane Rotter! Toho je vám nejvíce zapotřebí!

0/0
24.2.2017 20:38
Foto

M88i12c17h26a67l 37G33r36e78š24l84i45k 9391806512716

Mnohé výskumy ukazujú, že genetika má zásadný vplyv na vlastnosti človeka aj na to, do akej miery ho môže ovplyvniť prostredie. Inak povedané napr. ohraničuje jeho schopnosti učiť sa. :-)

+1/0
24.2.2017 14:46



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.