Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89l61a59d94i78m55í41r 29Š98i29l85h84a91n 5914295483317

Paní Šichtařová, článek jsem si pozorně přečetl dvakrát a stejně pozorně jsem prošel i následující diskusi. Evidentně některým lidem chybí jistý cit pro autorskou licenci a místo povzdechu nad směřováním některých " jakoby" charitativních projektů by chtěli analýzu tvrdých dat o všech neziskovkách, vyzvednutí cnostných a odsouzení necnostných jmenovitě. To vše v rámci blogu. No potěš koště.

Na to bychom měli vytvořit několik neziskovek, které se budou zabývat měřením efektivnosti neziskovek. Několik dalších neziskovek by mohlo provádět audity měření neziskovek měřících neziskovky jiné. To jste asi tak úplně nechtěla. Takže nezbývá, než doufat, že psí hlas do nebe nedojde. Došel-li by, muselo by jistě vzniknout Ministerstvo pro řízení činnosti neziskovek a regulaci neziskových zisků.

0/0
14.2.2017 19:38

P58e61t53r 53B54e37r33á62n17e59k 9977552957297

Státní příspěvky neziskovkám jsou jen jedna z mnoha forem dotací.

Dotace jsou téměř vždy zlo a bez nich by byl svět mnohem spravedlivější a lepší.

Díky Vám i panu Pikorovi

R^

+4/0
31.1.2017 13:05

J65i28r55i 81B70e44c46v44a76r 7352899306

Zajímavé, včera dle karmy na 1. místě -a dnes mimo seznam. Copak se stalo?

+1/0
27.1.2017 9:43
Foto

I27v51a58n13a 11A86n14t54a39l61o33v78á 1442340359

Markéto, skvělé téma! Jen škoda, že sis s ním nedala víc práce a nešla aspoň trochu do hloubky. Stálo by to za to, zejména proto, že sama činnosti neziskovek využíváš. Jako nejlepší místo a způsob pro narození svých dětí sis zvolila bezpečí vlastního domova s podporou komunitní

porodní asistentky (ano bohužel si za její služby musíš stále platit). V případě nízkorizikové rodičky je to skvělá volba. Gratuluji! Nicméně se jedná o možnost našim státem nepodporovanou, až perzekuovanou, přesto i díky neziskovkám možnou. Několik let se velmi intenzivně a dobrovolnicky zabývám tématem svobodné volby místa a způsobu porodu, podporou

kontinuální péče komunitní porodní asistentky a v neposlední řadě také podporou vzniku porodních domů u nás. Nově i jako lobbistka pro porodnictví v neziskovce Česká ženská lobby sdružující organizace hájící práva žen u nás (organizace zabývající se násilím na ženách v

nejrůznějších formách). Možná ještě před pár měsíci bych Ti za tento článek zatleskala, nyní ovšem, když vidím jak je důležitá a potřebná spolupráce a propojení k tomu, aby se kvalitní informace a péče, přitom i ekonomicky velmi výhodná péče dostaly i k těm, kdo se v situaci

neorientují a snadno podléhají manipulacím, aby se dosáhlo tolik potřebných systémových změn k ozdravení společnosti, Ti vzkazuji, že je důležité být při psaní v těchto případech konkrétní a adresná, jinak vyznívá článek populisticky a může nadělat více škody než užitku.

K adresnosti - UNIPA je nezisková profesní organizace porodních asistentek a studentek porodní asistence a nejenom díky této neziskovce Tě i nyní ve Tvých těhotenstvích a u Tvých porodů doprovází komunitní porodní asistentka. Časem to bude (i díky lobbingu) dostupná, legitimní a podporovaná služba hrazená z veřejného zdravotního pojištění, protože se jedná o službu bezpečnou a ekonomicky výhodnou.

+2/−2
26.1.2017 23:58

O41n70d94ř42e73j 13K98r29y66š46t20o58f 6133841

uf -ještě větší porodní asistentka než jsme doufali.--Asi nepochopila mezi pupečníkovou šňůrou a dítětem o čem je vlastně řeč.Inu - - pokud je o tu vaši službu takový obrovský zájem - jistě si poradíte po ekonomické stránce i bez státní podpory.

+1/−2
27.1.2017 4:31
Foto

V24á84c28l62a34v 19C81h14u13c58h21m51a 6505891148946

No dobrá. A teď mi nějak smysluplně vysvětlete proč vám mám přispívat já povinně? Neměli by vaši činnost hradit ti, pro které tuto činnost vykonáváte, případně vaši sympatizanti?

+3/0
1.2.2017 12:56

P76e47t45r 18B15ü72r80g91e26r 4277276317910

Tak já mám od nás z venkova jednu osobní zkušenost s ekologickou neziskovkou: Jednou za rok obešle všechny obce mailovou korespondencí. Adresy má stažené z internetu - asi. Obsahem jsou neuvěřitelné žvásty a rady (snad aktuální před 20 lety) typu: "Vysvětlete občanům, že plastové láhve a stará obuv nepatří do kamen". Mailem vyzývá ke spolupráci, ale v reálu nikdy nereaguje.

Touto činností (můj odhad je 20 minut ročně) má vytvořen základní důvod pro čerpání grantu a státní podpory.

To je můj důvod, proč souhlasím s autorkou, a proč volám:" Nedám, nedám ano korunu!"

V systému chybí veledůležitá věc: zpětná vazba, vyhodnocení, korekce. Proto budeme dalších 400 let integrovat cikány, proto bude primátor bojovat s chudobou tak, že každoročně naleje vánoční polévku bezdomovcům. A úplně nejvíc je pořádání charitativních veřejných plesů.;-€

+7/−1
26.1.2017 11:09

T66o90m38á10š 69V25e75l15e25m20a24n 4535375667453

dej, ale tomu kdo skutečně něco dělá ...

+1/0
26.1.2017 14:06
Foto

V31o31j61t19e25c71h 69P71á22n94i79k 50S14r35. 5461171914607

Podepisuji!

+2/−1
26.1.2017 9:59

J22a46r67o81s51l79a73v 37N88á60p37r30s64t76e15k 6445696

Chápu zklamání a pobouření vašeho pana manžela, že nový Vinnetou není jako ten starý. Ale víte kolikrát byli zfilmování Tři mušketýři?

Ten povzdech nad tím, že se jedná o agitku, která jen ukazuje, jak krvelační a ziskuchtiví běloši ukradli zem rudochům, myslím je zbytečný. Tyto vlastnosti mělo předchozí zfilmování románů Karla Maye taky.

0/0
26.1.2017 7:23
Foto

K94a64r17e15l 29B96o28h25á14č89e74k 1711787786124

Jak pejsek s kočičkou vařili dort :)

+3/−1
25.1.2017 19:27

T32o92m24á30š 77V48e79l80e44m86a81n 4185445917403

nemálo neziskovek dělá záslužnou práci a bez jakési pomyslné ziskuchtivosti, o tom ale tento článek není, spíše má vyvolat dojem že je všechno špatně. Autorko, mluvíte určitě z duše těm, co se vymlouvají že nemohou dát na charitu, páč jsou přece všichni zloději.... Jsem toho názoru, že kdyby stát nic nepřispíval na provoz, některé z nich by měly vážné problémy ... protože jak vidno lidi začnou sociálně cítit tak někdy kolem vánoc a pak už se nelze na výše příspěvků moc spoléhat... Dodávám ... pro neziskovky nepracuji, pouze jsem pár let dobrovolničil...

+5/−2
25.1.2017 11:00

J12i44ř68í 65H51u51m83l 5542919482481

Naivko ;-D

+1/−1
26.1.2017 13:53

T66o46m89á98š 65V20e81l34e97m70a62n 4845665307243

ok, jsem naivní, čímpak doložíte své tvrzení ? Já to své svou zkušeností...

+1/−1
26.1.2017 14:05

L82a71d27i46s87l82a33v 73T87r39i13s23k37a 4605477470

Ano, máte pravdu, ale jen částečně. Dle mého názoru chybí ve většině případů zpětná vazba o tom, jak daná neziskovka skutečně pomohla. Tedy kontrola efektu a ne jen provedení. Tak jako u zmíněné ekologické neziskovky pane Burgerem o kousek výše - neziskovky rozesílající dopisy. Jak ministerstvo, které jí přidělilo peníze kontroluje, čeho bylo dosaženo?

Rozeslání dopisu je prostředek a ne cíl. Cílem je zlepšení chování obyvatel při třídění odpadu či nepálení špatných věcí v kamnech. Jak víme, že se po "aktivitě" této neziskovky pálí v kamnech méně bot?

To samé je pro mne i problém interačních neziskovek například pro rómské spoluobčany. Jak tyto neziskovky změnily chování našich spoluobčanů? Jak přispěly k lepší vzdělanosti a menší kriminalitě mládeže? Opravdu jsou schopny doložit zlepšení školních výsledků těch, o které se údajně starají? Opravdu mohou doložit, o kolik klesla kriminalita díky jejich působení?

+4/0
26.1.2017 17:01

L32a80d38i81s43l90a44v 31T71r36i20s92k68a 4495597110

... panem Petre Bürgerem ...

0/0
26.1.2017 17:03

L44a36d67i21s36l54a60v 64T42r71i12s69k61a 4955537730

Petrem - omlouvám se, ale asi klepu špatně do klávesnice a mizejí mi písmenka :(

0/0
26.1.2017 17:03

J59a33n39a 13V37a47l80e91n36t94o74v60á 1722403155488

Napíšu to: populistický článek.....Nehodný ekonomky.

+3/−14
24.1.2017 15:41

J79o11s77e10f91f 35M21u76s30i73l 7499705886740

Když někdo píše o věcech pravými jmény je v očích zabedněnce vždy populista. Jak s tím souvisí ekonomka?

+11/−2
25.1.2017 9:22

S69t74a81n46i42s45l19a55v 73L95á55t75a83l 8408797981911

Po listopadu jsem daroval asi 1000Kč na konto povodně - dal jsem to na konto "červený kříž" a do týdne jsem v TV viděl, že si koupili v Olomouci na lukrativním místě dům (vícepatrový) a místnosti vybavili výpočetní technikou, aby měli evidenci, jestli se někdo neopeří víc než druzí ...

To mě vyléčilo! Při dalších povodních jsem vzal auto, zajel na místo a dotyčnému člověku (vybranému dle vlastních kritérií) jsem dal do ruky stejnou částku (nezdaněnou jako u červeného kříže) a rozloučil se.

Neziskovky, které jen berou a někteří jejich zaměstnanci mají krásné živobytí už k životu nepotřebuji ...

To, že to popsala ekonomka není nic špatného. Je potřeba omezit únik peněz tam, kde se z toho má dobře hlavně zaměstnanci a ne jejich teoretický cíl !!

+9/−2
25.1.2017 12:20

J12i66r62i 89B60e27c52v80a34r 7212629826

Udělali jsme v práci to samé: hed ráno po reportážích v TV dal každý z nás 500-1000Kč a 2 kolegové sedli do auta, nakoupili holinky, lopaty, Savo, kartáče, balenou vodu a pár bochníků chleba -a vyrazili do nejvíce postižených vesnic.

+3/0
27.1.2017 9:42

M63i97r19o13s61l35a98v 77C36e96s69t39r 7332360800543

R^Solidární mohou být jen ti úspěšní. Jsou to téměř vždy pravicoví voliči. K jejich zodpovědnosti a citu byli vychovány již ve svých rodinách. Levicoví revolucionáři pouze řvou a kradou. K tomu jim dopomáhá stát. Pokud nám budou vládnout a řídit život levičáci nebude nikdy ničeho dost. Lidská nenávist bude sílit a lhostejnost díky sociálním inženýrům chrlit pouze další neschopné levičáky.

+7/−1
24.1.2017 10:47

J25a50n 79G95o30l81d47b14a35c84h 6184568388647

Šichtařová, bravo ..:-)

+5/−2
23.1.2017 21:23

P18a33v55e71l 20B97a46r72a32n14í79k 8309642142960

Souhlas! A nejhorší je, že jsou přisáté na penězích nás daňových poplatníků a nikomu nemusí skládat účty, co za ty peníze dokázali. Jaký je výsledek jejich činnosti. Protože pak by se ukázalo, že byly založeny jen z důvodu čerpání peněz. Viz rasistická (ne)ziskovka Romea.

+15/−2
23.1.2017 20:16

T33o65m33á46š 97T64a82t41í65č62e81k 5590142760758

Výborně řečeno. R^

+6/−2
23.1.2017 20:12

Z26b51y48n71ě88k 45K82o60n26v82i17č52k27a 3744269983

toto je velmi jednostraný a silnězaujatý pohled, který má k objektivnosti na hony daleko... sice si rád častopřečtu ekonomické analýzy paní Šichtařové, ale tady se projevila pouze zcelazaujatě a jaksi mimo mísu vzhledem k neziskovému sektoru, který v mnohém supluječi doplňuje služby státu atd atd.... píšu to s plným vědomím zaměstnance neziskovky,která se věnuje oblasti kulturního dědictví a každý rok se ze všech sil,především vlastním hledání zdrojů na své aktivity především mezi drobnými dárcisanží dostát svému poslání a fungovat ku prospěchu všech, nikoliv svého... a coznám třeba písecké neziskovky, tak se většina potácí na hraně bytí a nebytí,takže žádné „finanční vývary“ se nekonají... tímhle textem paní Šichtařovájen prokazuje svou neznalost a zaujatost... samozřejmě těžko mohu mluvit za celýneziskový sektor, pouze za naši neziskovku a zmínit se o několika, co znám...chápu, že ji mohou dráždit různé účelově založené neziskovky – generové atd... aleať probůh nehází všechny do jednoho pytle... u renomované ekonomky bych čekal víc

+9/−18
23.1.2017 14:35
Foto

V42á17c11l28a84v 20C40h98u34c91h88m19a 6385481428946

Ono se chce naučit vnímat text, který rozhodně nebyl o těch, co si shánějí prostředky oslovováním dárců a nikoliv parazitováním na veřejných rozpočtech. Ten silně zaujatý pohled jste projevil právě vy.

+24/−2
23.1.2017 16:19

Z55b86y38n80ě91k 25K60o49n14v17i63č89k22a 3644659493

takovýto článek by se dal napsat k jakékoliv sféře – státní, komerční či neziskové, a tepat do ní, co se do ní vejde... článek je ale mimo mísu v tom, že nebezpečně generalizuje, zjednodušujícím a zaujatým pohledem háže neziskovky do jednoho pytle, takže se není co divit, že se ty, které jsou poctivé a snaží se pomáhat dle nejlepšího vědomí a svědomí, aniž by se obohacovaly, ozývají...;)

+5/−2
24.1.2017 8:45

J27a95n 75K57o41v41á18ř 8724631539937

Vy jste to nečetl, že?

+5/−1
24.1.2017 12:54

L51a86d43i74s57l71a87v 87T28r34i26s56k60a 4235777560

Pane Konvičko, Chápu, co chcete říci, ale mám pocit, že jste bohužel ten blog nečetl celý a nebo jste ho nepochopil. Doporučuji si ho přečíst znovu. Autorka v něm výslovně mluví o efektu negativního vnímání neziskovek občany na základě té části, která nefunguje jako charitativní neziskovky, ale spíše jako politické řekněme strany. Ona sama tam zmiňuje, že toto pak vede k tomu, že ty organizace provozující charitu mohou mít problémy získat finance a podporu. Já mám pocit, že se naopak těchto charit zastává.

+2/0
26.1.2017 17:10

M49i86r68o36s49l56a73v 30C45e28s97t55r 7952720290613

Jste lajdák, protože neumíte číst.Rv

+1/0
24.1.2017 10:19

M16i55c62h29a29l 25V63o92j77t61í44š40e10k 3492242432639

Kolik daňové poplatníky stojí ročně odpisy úroků z hypoték?

Pokud nedokážete neefektivnost neziskovek pro Stát, tak to je jen líbivé žvanění pro Vaše čtenáře. Spíše tedy přibrukovače.

+7/−6
23.1.2017 10:37

J68i84ř93í 27H54u94m23l 5232399382721

trošku pletete hrušky s jablkama, co mají společného odečty hypoték s neziskovkama ?

+1/−1
26.1.2017 13:56

R41e90n54á14t64a 49P15o60s57p37í34š33i75l58o86v21á 9432300942144

KARMAR^R^R^

+3/0
23.1.2017 10:08

B64o91ž22e13n43a 66K88r11i67v16o16ň84a34k30o45v70á 6881357451983

Pani autorko,pracovala jste nekdy v nejake neziskovce,ze tak s jistotou pisete to co pisete? Dekuji.

+6/−12
23.1.2017 9:57
Foto

K18a81r15e55l 44W61á28g68n66e82r 4797915439347

"Vraťme neziskovkám původní význam a úlohu v charitě. Jak? Snadno: Tak, že nebudou smět dostat ani korunu z jakýchkoliv veřejných peněz."

A to je právě ten problém. Jejich podhoubím je prorostlá jak politická scéna, tak řada našich vysokých škol, odkud přicházejí další a další absolventi genderového studia...

Tedy že něco takového půjde "snadno", je bohužel,omyl.

+19/−3
23.1.2017 8:31

M18a49r77t51i70n 96T60e13s91a51ř 2315481975557

U nás ve městě máme neziskovku, která má 5 zaměstnanců, 7 služebních aut, vypisují si prémie. A to jen proto, protože už neví co s penězma..

+10/−2
23.1.2017 7:06

V22l26a32d17a 83S95i94m81o85n65i68k 3809473303435

Ten spolek nemá jméno?

+2/−1
23.1.2017 20:08

P83e36t23e51r 98H22u94n91t47e64r 7485489146898

vite jak jednoduche je zlikvidovat nenazranost charit a neziskovek-prestat jim prispivat,on jim dojde dech,ale museli by to vetsina radoby darcu,nejvetsi problem je ze vlady prispivaji ohromnymi castkamy a to jeste z penez danovych poplatniku,aniz by se nekoho ptali,a tvrdi ze je to na dobrou vec,je to nekontrolovatelna pradelna penez,zkuste se zeptat na ucetnictvi a kolik % jde opravdu na pomoc,tak se se zlou potazete,pritom ze zakona by to mela byt verejna informace,co vime jiste,ze jde pouze 15 procent z kazde koruny na pomoc a zbytek na naklady techto organizaci,takhle si delaji z lidi dojnou kravu,

+5/−2
22.1.2017 21:09

P63a34v94e63l 72G55n50i60d71a 1185474384357

Někde jsem četl, že kdyby rozpustili všechny neziskovky, které se snaží integrovat ty co se už dobře víc jak 400 let integrovat nechtějí a rozdělily se mezi ně všechny dotace poskytnuté na jejich integraci, tak by si každý takový měsíčně přišel na cca 50.000,- navíc ke své "nuzné" podpoře. Dobré co?

Výpočet vycházel z posledního sčítaní lidu a jejich přihlášeni se k menšině a objemu dotaci všem neziskovkam zabývajícím se jejich "integrací". Zatím jejich počínání spíše směřuje k pozitivní diskriminaci.

+9/−3
22.1.2017 19:41

T63o21m81á88š 58T39a69t17í25č18e96k 5980422260338

Pokud výpočet vycházel z posledního sčítání lidu, tak měl jednu obrovskou chybu: on se z cikánů ke svému cikánství v tom sčítání přihlásil cca jeden ze třicíti. O důvodech si můžeme myslet své, nicméně podle sčítání žije v ČR nějakých 12 000 cikánů.

0/0
23.1.2017 20:20

J83a52r44o56m89í91r 31K41r72á27l 4740749924339

Inu, pokud se někdo za menšinu sám nepokládá, nemohou ho za ni pokládat ani ostatní.

+2/0
24.1.2017 8:14

L63a14d13i69s85l41a79v 64T74r88i19s44k81a 4485267970

No, on ten výpočet asi nevychází ani tak. Pokud by bylo přihlášených 12 000 Rómů a na každého by měsíčně připadlo 50 000 Kč, pak by to dělalo celkem 600 milionů Kč a ročně 7,2 miliardy Kč. To by pak znamenalo, že na podporu rómských spoluobčanů padlo ročně 2/3 z celého balíku pro neziskovky.

Tedy doufám, že je ten výpočet pana Gnida špatně. Pokud by totiž byl správně, potom by dosažný efekt těmito neziskovkami stál za odvolání několika ministrů, kteří tyto peníze přidělili a za uvěznění části úředníků za "zpronevěru" státních peněz.

0/0
26.1.2017 17:20

P64a39v38e27l 75K28o72l90a47c43e41k 7791184708839

Neziskovky jsou z hlediska hospodaření mnohem více efektivní než příspěvkové nebo státní organizace. Kopejte do neziskovek, ty se přetransformují v příspěvkovky a bude nás to stát víc než dosud.

+3/−16
22.1.2017 19:18

J64i76ř83í 60H13u92m38l 5562849522291

slušný nesmysl ;-D

+1/−1
26.1.2017 14:01
Foto

J76a55r46o55m20í82r 24T74i62c44h45ý 9746578449403

Karma a nevadí mi, že to zvýší nezaměstnanost určitého typu lidí. Myslím tím některé absolventy humanitních věd, kteří jsou si vědomi své nepoužitelnosti mimo ziskových neziskovek.

+20/−1
22.1.2017 15:30
Foto

J22i31ř52í 98C10h56o14c15h54o67l97á86č 5224143360826

jo jo i když není neziskovka jako neziskovka , jsou i ty které vykonávají záslužnou práci ,ale faktem je, že je hodně těch, přes které se jen tzv. dojí stát a paraziti v nich se drží teplého místečka ,protože nejsou z to se normálním způsobem uživit

+12/−2
22.1.2017 8:55

T52o74m56á51š 27T53a91t32í58č64e43k 5180482280118

Nojo, ale o tom tento článek taky je - ty organizace, který vykonávají záslužnou práci, by o příspěvky nouze neměly.

+1/−1
23.1.2017 20:23

B36e25d71ř80i16c13h 84D52v72o72ř49á91k 2862218946124

Paní Šichtařová nikdy v žádné opravdové neziskovce nepracovala a hodnotí.Ani netuší, že čím je neziskovka smysluplnější, tím má větší problém s financováním. To, že si nějaký politický činitel vytvoří včas svoji trafiku a nazve ji neziskovkou docela chápu. Může i kamarádům pomáhat. Naopak i v těch nejsmysluplnějších neziskovkách lze vytvořit teplé místečko pro kohokoliv. Vždyť ve vypisovaných projektech, placených z různých zdrojů je s takovými místečky počítáno. Jednou jsem odmítl být placen z jednoho ministerstva za nic. A již jsem žádnou práci nikdy nedostal. Byl jsem velmi podezřelý živel. Dovolil jsem si odmítnout nezasloužené peníze ! I paní Šichtařová si semtam zobne z nějaké hromádky zvláštních peněz. Stačí, když vyjmenuje,kde se vlastně realizuje.

+8/−18
22.1.2017 8:46

J69o36s61e91f 10M10i92k23i68n 5393294505444

Četl jste článek?

+10/−1
22.1.2017 16:18



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.