Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a53v20l34a 88T19o38m31á35š81o84v80á 9635365614878

Škola v přírodě supluje čas s rodiči? A co třeba nějaká dětská socializace s vrstevníky mimo školní zařízení? To asi není důležité, děti se mají do plnoletosti držet máminy sukně a matka s nimi má být celý život pouze doma a nejlépe je sama vše naučit místo školy, že? A místo mateřské náruče dudlík a kočárek? Tak se asi vrátíme do pravěku, začneme nosit mimina v ranci na zádech nebo ještě lépe na břiše, neustále přisáté k prsu.. R^

0/0
22.2.2015 0:43

M42i21k33u62l59á79š 67K98o79u79k62o31l 4371702391479

U článků paní Šichtařové se mi vždy líbí ta neuvěřitelná ženská logika, kdy kritiku státu, který decimuje rodiny, začne u luxusu mít děti, pokračuje druhým pilířem důchodové reformy, nezapomene na "norské děti" a skončí u kritiky toho, že při porodu je dítě matce odebráno, aby bylo změřeno. Je to něco jako poslouchat ženské v kavárně. To člověk také žasne, co jsou schopni v rámci jednoho tématu všechno semlít :-)

+5/0
19.2.2015 21:05

P59ř24e50m48y63s81l 68Č80e93r28n46ý 2173237851921

To je možné ale doufám, že souhlasíte, že má pravdu když říká : stát dělá vše proto aby zdecimoval rodiny.

0/0
20.2.2015 20:17
Foto

P20e86t55r 83P23r51o98c55h79á84z20k53a 3192556172924

Planeta má schopnost uživit jen určité množství lidí. Plodit děti za účelem toho, aby se naplnila kasa na vyplácení důchodů je nesmysl. Děti ano, za účelem zachování rodu a předání zkušeností. Nevidím nejmenší důvod proč by stát měl podporovat rodiny s více dětmi. Když si někdo chce nasekat kupu dětí, měl by se v prvé řadě zamyslet nad tím, zda je dokáže uživit a zajistit jim důstojný život. Je logické a jasné, že populace bude stárnout. Dáno tím, že se dožíváme delšího věku. S přibýváním moderních technologií, které nahrazují potřebu  velkého množství manuální práce a zákonitě přinášejí úbytek pracovních míst je nutné se také zamyslet nad počtem lidí, které je daný stát schopný uživit. Jak surovinami, tak třeba zajištěním kvalitního bydlení a smysluplné práce. Ono to možná zní tvrdě, ale jednoho dne nás tady bude skutečně víc než ekonomika utáhne a všichni budou oprávněně chtít mít stejnou úroveň.Ne někde živořit a beznadějně čekat na místo či stát frontu na podporu a večer jít spát někam do nocležny.

0/0
19.2.2015 13:28

M63i51c46h31a48l 84Š23r33o59u51b51e67k 8404426603840

A) Proč proboha ten dementní font

B) K tématu - proč by mělo být rozhodnutí o založení rodiny ekonomické? Tohle přemýšlení je tak zvrácené, že je mi z toho smutno. Ano dítě je rozhodně zásah do životního stylu rodičů, ale v tomto případě má jít EGO stranou. Buď se cítítm, že jsem na dítě připravený, nebo nejsem. Ten kdo začíná počítat jestli si dítě "může dovolit" finančně, ten připravený není.

+3/0
19.2.2015 9:45

V93i86t 52O44t81a85h26a95l 5605670709624

Takže pokud jsem "psychicky připraven" mít 10 dětí, ale vím, že je neuživím, tak se mohu svobodně rozhodnout pro jedno dítě (jako občan komunity A, která řeší, zda si děti může dovolit finančně). A nebo pro těch deset, které následně pošlu krást do supermarketů, aby nepochcípaly hladem (jako občan komunity B, která finanční stránku dle vaší vlastní ideje neřeší, zato o to více řeší sociální dávky a dyskryminaci od gadžů....). 

Takovýto vývoj je ovšem demograficky do budoucna neudržitelný a komunita, co se řídí vaším vlastním pohledem na plození dětí není zrovna ta, kterou bych já dával za vzor. 

Pragmaticky uvažující stát by měl jednoduše podporovat ekonomicky aktivní rodiny s dětmi, které jsou schopny jít svým potomkům vhodným ekonomickým příkladem - protože právě z jejich daní "organismus stát" funguje - a pochopitelně omezit výdajovou složku na ty ostatní. A ekonomicky aktivní potomci budou schopni vydělat na důchody svých rodičů. Sběrači kovů, zálohovaných lahví a nehlídaných peněženek svým rodičům důchod nezaplatí.

+2/0
20.2.2015 13:23

M53i38c58h35a86l 34Š81r64o76u63b53e34k 8724316333700

Ale podívejte se, já vůbec nic z toho nerozporuji, přestože uvádíte záměrně extrémní příklady. Ono těch 10 dětí "mít" není o tom, že si je jdete nakoupit do supermarketu. Ty děti přichází postupně. A pokud nezvládáte výchovu, pak má opravdu nastoupit stát, ale to je o úplně jiné diskuzi. 

Váš příspěvek je ekonomický, pragmatický pohled, který rozhodně přísluší orgánům státní správy. Já jsem se vyjádřil jen v tom pohledu, že kalkulovat o dítěti ekonomicky mi připadá zvrácené.

0/0
20.2.2015 13:33

V98i40t 24O46t34a34h58a32l 5135720219764

Jistě, záměrně uvádím extrémní případy. 

Jde o to, že naše orgány státní správy pragmaticky v  přístupu k rodině příliš nejednají.  

Souhlasím s Vámi, že rodiče by neměli kalkulovat o dítěti ekonomicky a pragmaticky, dítě nejsou akcie. 

Bohužel - právě proto, že to stát nedělá, přenáší pragmatickou stránku věci na rodiče (pravda, pouze na ty zodpovědné, těm nezodpovědným je to jedno. Ti budoucnost neřeší pragmaticky dopředu, ale hasí požár až nastane nebo čekají až to vyřeší někdo za ně). 

Současný přístup státu nabízí rodinám s dětmi minimální podporu, a co je horší, nulové záruky a jistoty do budoucna. 

Spousta rodičů pak opravdu musí volit zda jedno dítě, kterému pak mohou dopřát vzdělání, a nebo raději tři děti, jejichž případné studium prostě nedokážou financovat. Jsou rodiny, které díky tomu řeší  nejen vzdělání, ale nemají ani na kvalitní zdravou stravu pro své děti, protože jejich příjem na to prostě nestačí. 

A když vezmete skupinu našich spoluobčanů, kteří se jakýmkoli důvodem dostali na ulici nebo do azylových domů, a chtěli by mít vlastní dítě - a jsou na to psychicky "zralí" - nemyslím si, že radit jim aby neuvažovali pragmaticky a prostě si jedno dvě děti pořídili a vychovávali je v těchto podmínkách?  

Nevím, podle mne je potřeba zvážit založení rodiny z obou stran, jak ze strany "psychické připravenosti" tak ze stránky "pragmatické".  Zvláště ve státě, jako je náš, kde z pohledu vyspělé Evropy je politika podpory rodin aktuálně na horší úrovni než byla před rokem 89.

0/0
20.2.2015 15:07
Foto

K35a49r70e80l 24R60a79d31a 9919264806167

Politici se starají jen o to, jak rychle na úkor státu zbohatnout. Silná a soudržná rodina je jim trnem v oku, protože s jedincem, který má oporu v rodině se špatně manipuluje. Proto prvním krokem k ovládnutí mas je rozbití a oslabení rodin. Věděli to fašisti, věděli to komunisti a přiučila se i EU. Proto vidíme na všech stranách snahy rodiny rozbít. Že je to cesta do pekla málokomu dochází.

+10/−2
17.2.2015 18:02

J59o94s18e40f 43T27r70n59k62a 1541968294520

Nikdy tady nebylo tolik úlev, dotací apod. A lidi si pořád stěžují na spyknutí. MOji prarodiče si nemohli dovolit ani třetinu toho co máme my a ty děti měli ... Jestli s tím nesouvisí třeba spíš masivní rozšíření antikoncepce ... Posunutí věku kdy lidi mají děti. Rostoucí náklady na to vychovat a dát studovat potomka, vysoká gramotnost lidí  apod. Protože v tzv rozvojových státech s daleko menšími jistotami a státní podporou spíš řeší demografické přírůstky než úbytky populace ...

+2/0
17.2.2015 18:18

P33ř37e28m78y36s31l 24Č23e15r39n36ý 2913717201211

R^

0/0
19.2.2015 17:13

M51a12r77c81e59l 18Š85t38ě26p27á87n 3847113600243

Je to první článek tohoto typu tedy od ekonomického odborníka, který nám bez jakýchkoli příkras sdělil, že náš důchodový systém čeká náraz do zdi...

   Zatím jsme jen slýchali od našich politiků, že nás zachrání buď přistěhovalci (Špidla) nebo další důchodový pilíř či spoření (Kalousek).

    Ze strany zodpovědných činitelů by mělo jasně zaznít, že nejlepší způsob pro většinu populace, jak se zabezpečit na stáří, je investice do výchovy a vzdělání svých dětí. Stát by v tom rodinám neměl házet klacky pod nohy, ale měl by je v tom motivovat a podporovat ( stipendia pro dobře se studující děti atd.).

+5/0
17.2.2015 15:57

L79e52n51k37a 89N33e60m51r64a93v66o92v54á 9659812474704

Když pominu důchodovou reformu zmiňovanou v článku tak poslední odstavec mě vytočil. Takové bagatelizování rodiny....Matkám vyhovuje, že se nemusí starat, škola v přírodě nahrazuje čas strávený s rodinou, matky se nechtějí starat......kde žijete? To že máte hodně dětí je krásná věc a předpokládám, že rozhodnutí mít velkou rodinu bylo vaše rozhodnutí. Ale prosím vás nedsuzujte ostatní rodiny, když mají dětí míň, nebo se jim rodiče nevěnují na 200%. U mladšího syna jsem šla brzo pracovat, protože to tak muselo být. Byla s ním babička s dědečkem, ve tři už jsem byla doma já a přebrala jsem si ho do náruče.  Věnujeme se oba s manželem dětem tak, jak to nejlíp cítíme, bereme je na výlety, povídáme si s dětma a když jedou na školu v přírodě, bereme to jako výlet, dobrudružství......ne jako náhradu dovolené............Žijeme na malém městě na Moravě a neznám žádnou takovou rodinu, o jakých vy píšete, tak prosím vás neshazujte rodiny, které mají míň dětí, chodí do práce, děti do školky, do školy a vozí se v kočárku. To tolik je tam lásky a pochopení nemáte ani ponětí. A přes to, že máme dvě děti, tak vím, že když bude potřeba, tak ve stáří pomůžou......protože vidí, že my taky pomáháme rodičům.

+9/0
17.2.2015 12:29

J17o58s17e60f 75T24r69n44k46a 1981128604480

Můj děda říkal že rodiče posílají děti na tábory protože se jich chtějí zbavit :))) Ale že by se dětem bůhvíjak věnoval to taky ne ... Mě tábory bavily a rodiče mě z nich prakticky nemohli dostat domů ... Taky jsem se tam hodně naučil. Včetně toho jak  nebýt citově závislej a vyset mámě za sukní :)

+4/0
17.2.2015 13:06

J46o22s61e89f 59T82r50n44k29a 1871898594230

A jestli paníé zakládala rodinu aby bylo na důchody tak potěž koště ... ;-)

0/0
17.2.2015 13:08

J86a92n25a 41S71t43e79h27l76í51k52o63v13á 2389800920526

i já, jak mě se nechtělo a jelikož jsem byla jedináček, tak jsem si takové akce užívala a jinak jsem stejně o prázdninách byla u babičky a tety, kde byl bratranec a sestřenice.. Nechtěla bych být jako kamarádka (také jedináček) která nikam nesměla, pořád u mámy a teď ve svých třiceti není schopná sama rozhodnout, jestli si koupí rohlík nebo housku..

+1/0
17.2.2015 15:10

P33e58t89r26a 57P53a40v63l16í97č96k36o86v70á 6279106628364

proč můžete mít jen jméno "Lenka" pro Idnes...když chtěl sem přispívat můj manžel, musel by poslat ofocenou občanku...já jsem dlouholetá čtenářka a blogerka na Idnes a nestačilo moje slovo, že to je opravdu můj muž...chtěli občanku. Neexistuje prostě. Vy jste Lenka...a čí? Jak je možné, že Vám to najednou jde bez příjmení a dokladu totožnosti? Jen otázka, nic ve zlém...

0/0
18.2.2015 22:57

J76o28s15e36f 67T80r30n68k69a 1181368554540

Nic ve zlým milostivá ale hned v první větě takovou hrubku? A co se týká článku ... Myslím, že každý si ty priority srovná sám. Svádět vše na systém mi přijde jako cvakat televizním ovladačem a stýskat si, že v tý bedně nic kloudnýho nedávaj ... Těch možností jak žít po svém je mnohonásobně víc než bylo kdy jindy. Jenže standardy mnoha lidí se jaksi posunuly někam jinam. Kdo děti chce, ten je prostě má a vychovává a kdo ne, tak prostě může žít po svém. Jen samo mateřství nebo otcovství z vás lepšího člověka neudělá. A neudělají to za vás ani politici ani kdokoliv jiný, natož pak něco jako je vámi zmiňovaný systém.

+6/0
17.2.2015 9:09

J68i50r76i 63K41u68b95i39s 5485844

Sice bych nenadával na školy v přírodě, ale jinak ta myšlenka, že naše problémy za nás vyřeší všemohoucí stát je vystižena přesně. 

Ono to rodina základ státu, by NEmělo znamenat o rodinu se stát se svými regulacemi postará, ale to, že stát udělá pro rodinu takové podmínky aby se mohla rodina co nejvíce starat sama o sebe.

+3/0
17.2.2015 7:31

J76i65n44d81r90a 88V80o35š62t49a 1114144749472

Z článku je až příliš patrné, že autorka je mnohonásobná matka, která dospěla k závěru, že tak nějak všemu rozumí, protože má přeci hodně dětí. Tak ví, o čem je, jak se dnes říká. V zásadě se neumím pobouřit nad tím, že děti musí chodit do školy a - považte - někdy jedou na školu v přírodě. A taky jsem rád, že staří lidé nejsou odkázáni výživou na děti, protože to ve skutečnosti nikdy příliš nefungovalo. A rozhodně to pro ty staré nebylo příjemné - "dědeček a babička ujídají chlebíčka" - říkalo se. A vejminkář nebylo nikdy synonymum pro spokojeného starého člověka. A konečně používat slovo "systém", jako autorka v nadpisu, je doménou spíše nácků, kteří mají pocit, že jim jakýsi "systém" systematicky ubližuje. Prostě a jednoduše, rodina je dobrá a funkční nebo není. Kdo myslí, že s tím stát může něco udělat, tak asi neví, jak fungují lidské vztahy.

+12/−1
16.2.2015 14:39

P96e89t18r 94F87r83ý31d37e59k 7539371849203

Nejlepsi komentar ohledne duchodovych fondu udelal podle me Max Keiser: https://www.youtube.com/watch?v=_gg3qK_gYkI&index=3&list=PLPszygYHA9K1GpAv3ZKpNFoEvKaY2QFH_

0/0
16.2.2015 12:43

M16i84r40o66s95l37a43v 37Š69i33m98k39o 7785873822725

"Ve střední Evropě, kde se režimy rychle mění...". Omyl, režimy se nemění, pouze vlády. Takže by stálo za to, kdyby jste srovnala v péči o rodinu minulý a dnešní režim. Mimochodem, za toho minulého režimu si domy stavěli i obyčejní lidé bez hypoték. Na venkově to byla běžná věc, jenže to se stát zase staral o produkci potravin...

0/0
16.2.2015 10:41

J15o52s64e75f 39T66r50n60k10a 1511648624490

Za minulého režimu bylo dost běžné že lidi celý život žili v nájmu a nebo s rodiči ... Dnes má pomalu každý druhý hypotéku, touží po vlastním domě, autu, luxusní dovolené apod. Není to o systému ale o prioritách každého.

+1/0
17.2.2015 9:11

J15i89ř54í 15Č78u74m50p32e82l14í75k 5416196362661

Karma autorce!

Počet pracujících dětí by měl podstatně ovlivňovat výši důchodů i z průběžného pilíře.

Jsme rozmazlení a neschopní.

Průměrná Muslimka má 6 dětí. Muslim může mít 3 manželky. To je dětí, jak smetí. Jak si to můžou dovolit?

Holt se tam, nekrade!:-P

0/0
16.2.2015 9:31

P19a65v18e94l 48H63o54u11s71k18a 3791485440798

Tím chcete říct, že ve většině státu středního východu není žádná korupce? 8-o

+1/0
16.2.2015 10:05

K65a54r72e79l 86D63v42o53ř33á10k 3227427507

Muslim může mít čtyři manželky.;-D;-D Ale kolik muslimů si to může dovolit.? A tak většina muslimů je tak nadržených, že jde raději bojovat.

+3/0
16.2.2015 10:35

V31á47c88l44a29v 39J82e50b44a42v68ý 8240849603886

Prý si často nemohou dovolit ani jednu, tak se uchylují k homosexualitě...:-P

0/0
16.2.2015 19:36

P81a96v97l36a 15T51o26m59á12š60o32v71á 9345645414188

Ta čísla máte odkud? Nějaký zdroj?

0/0
22.2.2015 0:46

J81a16n 23H32u63r82k73a 7600186606397

nejhorší podvod státu je statistické finanční tabulkotvorstvo a od toho se vše odvíjí až bude moci stát přiznat (on to neveřejně přiznává) že máme 2 miliony lidí co jsou milníky chudoby a 71 procent pobírá různé soc. dávky... nějak to už teď nezapadá do průměrné mzdy skoro 26-27 tisíc (realná mzda je kolem 10 tisíc) milion uměle vytvářených exekucí každý rok a 600 tisíc lidí bez práce na skoro milion přistěhovalců ...tedy zde máme základní rozepsaný vzorec ekonomické kalkulace v kterém chybí základ tedy pracující vytvářejicí základ kapitálu podložený prací tedy ne úředníky prostředníky atd.naopak požírače zmenšujicího se koláče kapitálu (obávám se že spíše jen drobků) a....opravdu (z mizivého finančního přijmu,stresu, nejistot,narůstajicích výdajů ve všech směrech mnohdy skokově)  kde vzít čas na děti na výchovu obživu ochranu...z dítěte se stává luxus nebo vysavač kapitálu  (u koho myslím netřeba rozepisovat plus přistěhovalci zde je jejich přínos spekulativní ve vzorci sociální ekonomiky nepoužitelný) a vyrůstají zde citově vyprahlí jedinci kteří cyklicky generačně budou dále degenerovat...

+1/−1
16.2.2015 2:46

M31a21r13e64k 11B13e53n71d36a 5114854366975

Tento článek je naprostá blbost, autorka zřejmě má v hlavě moc myšlenek a nějak se jí to tam pomíchalo , zkusil bych chvíli abstinovat...;-D

+4/−5
16.2.2015 0:10

V14á86c85l82a96v 66J58e84b12a34v85ý 8180719373346

Kdekdo má nejnovější yntelygentní telefon za 10 kolíků, ale nemůže si nic uspořit? Jezdí na dovolenou vlastním autem nebo létá k moři. Nějakých 31% Čechů kouří (reálně tak 50% rodin), kolik jich holduje alkoholu, což dělá tak 2+ tisíce měsíčně. Máme se skoro nejlépe v dějinách, je ty prachy vyhazujeme za nepotřebné povrchní cetky.

Jestli něco ničí rodinu, tak je to právě ten 1. důchodový pilíř, protože si lidé myslí, že když do něj celý život přispívají, tak se o ně má stát postarat a zaslouží si přeci důstojné stáří.

Řešení je osekat 1. pilíř a nechť děti mohou odvádět třeba 50% své platby na důchody svým rodičům. Tím by se výrazně zvýšila motivace lidí, aby měli děti (tak jako tomu bylo po tisíce let) a aby je slušně vychovali, aby se o ně ty děti na stáří postaraly.

+6/−4
15.2.2015 23:11
Foto

B98r32o47n27i54s22l93a47v 97G95a30b67r80y92š 2152169951

Něco na tom je... Každopádně jste to podle mě trefil R^.

0/0
15.2.2015 23:52

A79l24e27š 75W95o90l62k51e12r 6539299864279

A jak si to spoření představujete? Koukněte se na inflaci třeba za posledních 20 let.

0/0
16.2.2015 9:19

V56á38c75l28a71v 14J62e68b80a85v20ý 8490879863756

Třeba ve formě dětí ;-)

Pokud by děti přispívali slušnou částkou na důchod svých rodičů, tak je to přeci super investice, že.

Kdo nemá děti, může si koupit nemovitost a tu pronajímat, nemusíte se omezovat jen na kapitál, akcie a penzijní fondy.

+2/0
16.2.2015 19:29

V97á76c91l95a27v 89V38l57č19e58k 1128410834756

Paní Šichtářová Vaše slova tesat do kamene! Naše pravnoučata budou muset hodně věcí napravovat po těchto experimentech v EU a USA-singles prý víc pracují a mají větší náklady...R^

0/0
15.2.2015 22:12

O52n67d74ř60e80j 48V90e91s62e30l11ý 7539377971379

A co stát, pořád? Himl hergot. Tak na stát hodim bobek, no. Normální je vychovávat děti a nepřemýšlet o tom, zda ke mě milostivé úřednictvo jest milostivo. 

Jediné, kdy jsem ochoten souhlasit s vášní článku je situace, kdy se vám tak těžce uchopitelný tvar zvaný státní byrokracie, montuje nesmyslně do života. 

Je to smutné, není to nic nového, ale ve vztahu ke státu si přeji, abych se s ním dostal do kontaktu co nejméně. Možná je to smutná vizitka, neb stát tvoří moji spoluobčané a někdy nad jejich kroky jen smutně žasnu. Buďme ale fér, o špatných zkušenostech se píše a mluví častěji, než o těch dobrých. Budiž, aby na každý přešlap státního molochu připadlo deset pozitiv.

+3/0
15.2.2015 21:58
Foto

L17e35o 18V14l86a52c34h61y32n68s36k28ý 4801664687680

1. Náš důchodový systém je již sto let průběžný. že si někdo odkládá do systému na důchod je lež. Ti kdo dnes pracují, odvádějí do systému to, co dnešní důchodci dostanou. Tento systém je jediný, který se nedá okamžitě rozkrást.

2. Pokud má každá rodina průměrně 2 a více dětí, systém je udržitelný a funguje. Proto i soudruh Husák masivně podporoval rodiny s dětmi a ve výsledku vznikl v 70 letech baby boom, který dobře uživil v důchodu důchodce po sametu.

3. Společnost vedená panem profesorem Klausem, zaměřená na ekonomicky úspěšného sobce, upřednosťňujícího investice do cenných papírů a uložení hodnot do daňových rájů, tradiční rodinné hodnoty dodnes popírá a daňový systém rodiny s dětmi ožebračuje. 

4. Navíc vytváří dojem, že ten co platí daně, tím pádem udělal vše, jak má. Omyl !!!! Tito lidé neivestují svůj čas a vědomosti do svých dětí a tím i do svého stáří. Investice do vzdělání a sociálního chování našich dětí je jediné východisko. Co si vychováme, podle toho dostaneme důchod ve stáří.

5. Volný trh práce, neregulovaný výchovný proces s nadbytkem nazaměstnatelných vysokoškoláků společensko vědních oborů a strukturálně vznikající plošná nezaměstnanost mladých lidí (typických zaměstnaneckých profesí) jim dlouhodobě neumožní založit rodiny a mít děti. Argument, že již tak stojí sociální dávky nepřizpůsobivým majlant a prohlášení politiků, že si svobodný občan musí pomoci sám, jsou jenom kavárenské plky které nemají s reálným životem nic společného a jen se snaží zastírat skutečnost vážných politických chyb nedávné minulosti.

+9/−1
15.2.2015 21:48

V72á77c92l38a28v 44J87e16b47a84v16ý 8240709943736

V bodě č.1 nemáte pravdu, protože tím, že já platím na generace přede mnou je moje platba rovnou přerozdělena a já nemám žádnou jistotu, že až budu v důchodu, že něco dostanu. A to se právě teď děje...dnešní 30tníci budou mít důchod poloviční, ale platí dneska plný ranec. :-/

+2/−1
16.2.2015 19:35
Foto

L62e39o 29V11l32a93c36h96y32n27s15k51ý 4911534307190

Ale tak to je už několik generací. Přesně to říkám, kolik dostanete důchod vy o tom rozhodnou výdělky a odvody vašich dětí. A především to, kolik těch dětí bude do systému přispívat, tzn. kolik jich bude zaměstnaných s trvalým zdaněným příjmem. Váš příjem je jenom evidenčně veden, aby se v rámci rozdílů v příjmech udělal kosmetický rozdíl ve vypláceném důchodu. Ale především jsou evidovány odpracované roky, aby jste měl vůbec nárok na důchod dosáhnout. 

Jedinou jistotou jsou proto vaše a ostatní správně sociálně vychované děti. 

Pokud by jste chtěl tvrdit, že si odložíte a ochráníte prostředky z produktivního věku do svého důchodu, tak to není ve vašich silách : a) kdyby si jen 20% střadatelů chtělo vybrat peníze z bank, zjistili by, že je banky nemají. b) za 30-40 let vždy alepoň jednou potřebují soukromé banky státní pomoc, jinak nejsou schopni dostát svým závazkům. c) všechny pokusy o kolektivní investování zatím zkončily zbohatnutím managerů a ožebračením klientů.

+4/−1
16.2.2015 20:37

K34a92m61i38l 74S43e69d19l72á47č11e65k 1116459206901

Náš průběžný systém má ale jednu klíčovou vlastnost. Vy jako jedinec vůbec nepotřebujete žádné (natož dobře vychované) děti, kvůli svému důchodu. Vy potřebujete ekonomicky činné děti JINÝCH lidí. A to je prvek, který zákonitě musí dlouhodobě snižovat plodnost populace. Lidé jednají jako jedinci a nebudou živit tři a více dětí kvůli důchodům, když to JEJICH vlastní důchod stejně nijak neovlivní. Kvůli citovým potřebám jim stačí mít jednoho potomka v 35 letech a hotovo.

ad c) tak z těch vašich všech pokusů s ožebračenými klienty má nezanedbatelná část západních seniorů celkem slušné renty :)

+3/0
16.2.2015 21:45

K36r93y73š87t60o64f 46L74a45n80í69k 1209220925955

jak konkretne by tedy duchodovy system mel podle vas vypadat? postupne utlumovani statni penze se soucasnym snizovanim duchodoveho pojisteni u pracujicich obcanu?

a ve vysledku zadny statni duchod s tim, ze by se clovek na toto obdobi zajistil behem produktivni pracovni kariery nebo se spolehal na to, ze ho uzivi deti?

obavam se, ze v soucasne nezodpovedne a sobecke spolecnosti je to nemozne. i kdyz, deti by mohly mit vyzivovaci povinnost jak ke svym detem, tak k rodicum.

+1/−1
15.2.2015 12:18

T62o27m74á80š 30K19u66c97h28a69ř 3207381848911

Myslím, že toto ze své pozice nedokážete posoudit. Moje zkušenost je bohužel taková, že vztah k synovi, který byl na den po porodu odebrán na pozorování není tak blízký, jako k synovi, kterého jsme od staré zkušené sestřičky dostali ihned do náručí. I díky této zkušenost se domnívám, že z obou stran vzniká silné přirozené pouto právě v prvních hodinách po porodu a je chybou dopustit odloučení matky, případně i otce v tomto období.

+3/0
15.2.2015 11:36

T70o94m85á17š 24K24u96c78h41a57ř 3687561858921

Patří za nejbodovanější příspěvek pana Hrubého..

0/0
15.2.2015 11:39

K93a73r58e95l 78D50v48o48ř36á64k 3887817697

Psal se rok 1993. Tehdejší ministr financí Václav Klaus – nynější prezident republiky (neblahé paměti) přišel na „geniální“ nápad. 

Dlouho mu ležel v žaludku fakt, že existoval důchodový fond v celkové výši přes 330 miliard korun – tedy fond pro důchody lidí, kteří celý život pracovali a poctivě si tyto peníze ve státní kase nastřádali, aby na stará kolena měli z čeho žít. 

To bychom neznali Klause, kdybychom si mysleli, že to nechá jen tak být. Kdepak! 

Klaus tento důchodový fond zrušil spojením se státním rozpočem.        Peníze pro důchodce naráz – jako mávnutím kouzelným proutkem zmizely… A cesta k jejich vytunelování byla otevřena… Už tu byla rezerva pro různé pokoutníky-lobisty, hochštaplery, tuneláře, tedy budoucí miliardáře tuzemské i zahraniční provenience! (A také pro „nepřizpůsobivé…“)

+6/−2
15.2.2015 9:14

J94a55r27d50a 36C60h81o73v84a83n13e97c 6771975823849

Lžete naprosto nehorázně. Za komunistů žádný důchodový fond neexistoval a důchody byly plně hrazeny ze státního rozpočtu.

+1/0
16.2.2015 14:10

Ž26o21f73i32e 73H14r54o21c24h58o43v52á 7323688310283

R^

0/0
17.2.2015 16:56

M41a54r11t33i23n 17R42o94s14o28l 4180893542961

I když rodiče své děti dobře vychovají a vdělají tak, aby dost vydělávaly a mohly se o ně ve stáří postarat, tak stát jim to znemožní. Na jejich dospělé děti totiž navalí takové daně a povinné pojištění, tedy povinné starání se o jiné rodiče, že už jim nezbydou prostředky starat se vedle toho i o svoje rodiče. (a svoji hypotéku a svoje děti, tedy vnoučata)Takové sdílení dětí, tak proč se starat o vlastní? Notabene dobře?

+2/0
14.2.2015 17:12

M11a51r65t62i19n 52R24o59s94o90l 4110163352761

Jediná část důchodové reformy, která to mohla částečně narovnat, tj diskutované přesměrování 2% ze svého povinného pojištění (sociální daně) přímo rodičům bylo odmítnuto už v zárodku. Asi to zaniklo v řevu lobování bank za 3% do fondů.

+2/0
14.2.2015 17:15

P27e38t51r 25J61a84r65o33š 2964591705187

Problem je, ze v drtive vetsine se mnozi ti mene kvalitni jedinci a ti kvalitnejsi mit deti odkladaji / nechteji / nemuzou. A tenhle problem nema zadne humani reseni. Bohuzel.

+1/0
14.2.2015 15:17

I78l78o28n55a 94E63r65n26e57s90t86o68v58á 7783139815580

Problém je, že v drtivé většině tomu tak bylo vždy. Bohužel.

+1/0
14.2.2015 15:32



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.